Usaldusele rajatud kampaania: RMK „Kuuse all saame kokku“

RMK on riigimetsast kuuse toomise võimalust
pakkunud juba 11 aastat ja kutsub ka tänavu inimesi metsa, et nad sealt endale
jõulupuu tooksid. Koostöös loovagentuuriga Newton ja produktsioonifirmaga Kuukulgur Film sündis selleaastane kampaania
“Kuuse all saame kokku”.

“Meie eesmärk oli koostöös RMK-ga kutsuda
inimesi jõulu eel metsa kuuske tooma. Tahtsime seda teha uudsel ja huvitaval
moel, vältides jõuluklišeesid. Et leida õige suund kommunikatsiooniks, otsisime
seda, mis jõulukuuse juures unikaalset on. Selles puus on miskit müstilist,
et ta ka kõige võõramaks jäänud pereliikmed ja sõbrad enda ümber korra aastas
kokku toob. Olgu meie pered nii erinevad kui tahes, arvamused ja elustiilid seinast
seina, ometi kui jõulukuusk on toas, jätame me oma erisused ning keskendume sellele,
mis meid liidab. Ja sellest mõttest sündis ka kampaania idee,” rääkis Newtoni
loovjuht Johan Kallas.

RMK jaoks täidab kuusekese kampaania kolme
eesmärki. “Esiteks pakume peredele mõnusat emotsiooni ja jõulutraditsiooni
– teha midagi koos, valida metsast just endale sobiv kuusk. Teiseks võimaldab
see saada inimesi ka talvisel ajal metsa. Ja metsas käimine mõjub alati hästi.
Kolmandaks aga on kuusekese kampaania üks väheseid asju, millele RMK
klassikalist reklaami teeb, seega on see ühtlasi ka üldiseks
mainekujundajaks,” rääkis Katre Ratassepp, RMK esindaja selles
kampaanias.  

“RMK ei käsitle end eriti kaubanduskeskuste juures jõulupuid müüvate ettevõtjate konkurentidena. Me ei
ütle, et ärge neilt ostke, ostke RMK-lt, sest see on nende aus äri ja selle
vastu pole RMK-l midagi. Meie nišš on inimesed, kes lisaks kuusele tahavad ka
kuuse valimise ja kojutoomisega kaasnevat emotsiooni ning metsakogemust sinna
juurde. Kui turuplatsi nulul või kuusel on “tiheduse ja sitkuse
garantii”, siis ise metsast toodud puu võib olla veidi äbarikum, aga on
seda armsam. Las ta tuletab meelde, et jõulutundeks ei ole tarvis ilmtingimata
vilkuvaid tulesid ja sädelevat pakkepaberit, vaid koosolemist ja koostegemist.
Ka looduse ja keskkonnaga.”  

Kampaania peab tagama, et tuldaks õigesse
kohta, võetaks kuusk vaid sealt, kus tal pole lootust suureks kasvada, ning ka
tasutaks selle eest. See viimane on vajalik eeskätt distsiplineerival põhjusel – et riigimetsast kuuskede võtmine ja nende edasimüümine ei saaks kellelegi
äriks. Süsteem on suuresti rajatud usaldusele, kuigi pisteline kontroll muidugi
toimub. Senine kogemus kinnitab, et kuna kogu protsess on tehtud nii lihtsaks,
siis jõulu eel metsa hiilimine, et sealt oma perele jõulukuusk varastada, pole
teema.  

RMK äpp telefoni ja metsa: www.rmk.ee/kuuseke  

Loovagentuur: Newton
Loovjuhid: Johan Kallas ja Henrik Kalmet
AD: Karl Uibo
Projektijuht: Triin Lipp
Produktsioon: Kuukulgur Film
Režissöör: Rain Tolk
Produtsent: Priit Aus
Klient: RMK
Kliendi esindaja: Katre Ratassepp

Newton ja Kuukulgur Film on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab
kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme
tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse
kuulub praegu 64 ettevõtet.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised