Smaily: Ära pane uudiskirja pealkirjaks “Juuni uudiskiri”, pane midagi huvitavamat!

Smaily
annab nõu, kuidas teha e-maili turundust nii, et sellest ka kasu oleks. Kokkuvõte
Smaily tegevjuhi Erkki Markuse ettekandest TULI e-maili turunduse teemahommikul täna,
18. juunil 2019.

Fotol: Smaily tegevjuht Erkki Markus

E-maili
turundus töötab, kui seda hästi ja personaliseeritult teha. See toetab hästi
muud turundustegevust ja muu turundus toetab e-maili juhul, kui vahepeal kampaania
käigus ka e-posti aadressi küsida. E-mail on ainuke kanal, mis on päriselt sinu
oma, see on kulla hinnaga ja e-posti aadresse tasub koguma hakata juba esimesest
päevast peale. 

58%
inimestest vaatab hommikul kohe peale ärkamist ja enne voodist tõusmist oma
emaili. Sotsiaalmeediat vaatab ca 15% ja siis ka pigem midagi kergemat, näiteks
Instagrami. 

Ära
saada kõigile kõike! Saada lihtsaid kirju, vähem pilte ja rohkem sisukat
teksti
. Pilt on e-kirjas ainult emotsiooni lisamiseks. Saada kiri välja ainult
siis, kui on midagi öelda. Ära koorma lugejat infoga. Kõik, mis on liiga
intensiivne, on spämm. Spämm ei tööta ja siis järeldataksegi mõnikord ekslikult, et e-maili turundus ei tööta. Kogu uudiskirja sisu peaks olema tekstina. Ära pane pakkumist või hinda pildi
peale, sest kui kirjasaaja ei lae pilti alla, siis ta seda ei näe. 

Ära
pane oma uudiskirja pealkirjaks “Juuni uudiskiri” või “Juuli uudiskiri”, pane
midagi huvitavamat. 

Väldi
kirja pealkirjas läbivat suurtähte, !-märke ja %-märke. On ka mitmeid nö tabusõnasid, mille põhjal Gmail su kirja spämmiks pidada võib. Vaata
Smaily blogist, milliseid sõnu vältida. Samas, kui saadad kirju oma nö puhtale baasile, kes alati meelsasti su postitusi avab, ei takista -30% soodushinna pakkumine pealkirjas kirja
kohalejõudmist. 

Arvesta
alati Gmailiga! 60% Smaily saadetud kirjadest läheb gmaili aadressidele.  

Töökirjad
lähevad üldiselt Outlooki, kus ei tööta igasugu ümmargused nurgad, erilised
kirjastiilid, liikuvad pildid ja muu taoline bling-bling

Gmaili
promotionsi kausta sattumist kartma ega vältima ei pea, sest promotions on
ka inbox. Inimesed ootavadki
neid sinna. See on OK ja need kirjad leitakse sealt kenasti
üles. 

Hoia
oma uudiskirja baas korras
, see meeldib Gmailile (ja ka kõigile teistele e-maili
programmidele). Kustuta mitteaktiivsed emailid. NB! Need, kes uudiskirjas pilte
alla ei lae ega ühelgi lingil kunagi ei kliki, ei ole “kadunud”. Paljud neist
loevad teksti ikkagi. Selle asemel, et nad baasist kustutada, on mõtet teha neile
mingi aktiveeriv eripakkumine. 

Millal
peaks kirja välja saatma? Vanasti öeldi, et teisipäeval kl 11. Või, arvestades,
et 58% loeb e-maili hommikul voodis, enne ärkamist? Ei ole vahet, millal. Ei
ole reeglit. Eraisikud loevad kirju ükskõik mis kell, kui info on huvitav. Küll
aga võiks töömeile saata tööajal.  

Kas
juulis loetakse vähem e-maile? Ei loeta. Erakliendid loevad kogu aeg. B2B
kliendid loevad võib-olla hiljem. 

Ei
ole oluline alustada iga kirja nimelise pöördumisega “Hea see-ja see!“. Selline
lähenemine kulub ja mõjub lõpuks tüütult. 

Kuidas
saada inimesed uudiskirjaga liituma? Tee oma veebilehele uudiskirjaga liitumise pop-up aken, paku
mingit lisaväärtust, näiteks tasuta infot või kupongikoodi. Palu kutsuda oma sõpru
liituma, kirja jagama. Loosi iPad. 

Klikk
ei võrdu raha
. Igasugu trikkidega on võimalik kutsuda inimesi kirja avama ja klikkima, aga
kui kiri ei sisalda huvitavat  sõnumit või personaalset pakkumist,
siis sellele ostu ei järgne. 

Mida
peaks tegema väikese turunduseelarvega ettevõtja?
Kes seadistab ja liidestab
kogu emaili turunduse tarkvara? Kes teeb kogu programmeerimise ja analüütika? Smaily mõtleb väga palju kliendiga sisuliselt kaasa.
Paljud agentuurid tunnevad Smaily’t ja oskavad selle peale lahendusi teha, aga kui
jääd hätta, küsi otse Smaily’st abi. 

Häkke
(ära kasuta üle): 

  • Personaliseeri
    – kirjuta inimeselt inimesele relevantsel teemal;
  • Saada
    plain text, ilma html-ita;
  • Pane
    kirja alla Sent from my iPhone – justkui sa mõtleks oma kliendi
    peale isegi siis, kui oled liikvel;
  • Pane
    pealkirja Re: – justkui te oleks juba varem kirjutanud. 

E-maili
miinused
: Sa saad tegeleda ainult olemasolevate klientidega, aga õnneks sotsiaalmeedia
aitab uusi kontakte lisaks leida. 

Sotsiaalmeedia
miinused
: See ei ole sinu oma ja sotsiaalmeedia postituste parema leviku eest
tuleb maksta.

Ärianalüütika:
Smaily soovitab selleks Eesti firmat STACC, kellel on masinõppe
algoritmid, mis oskavad erinevate andmeallikate põhja (näiteks meililiiklus,
veebiliiklus, online ja offline ostud) anda soovitusi, milliseid
pakkumisi ning millal kliendile teha. On näiteid, kus STACCi abil on tõstetud
müüki mitte protsentides, vaid kordades. Selles suunas liigub nii jaekaubandus kui ka e-kommerts. Lisaks STACCile on olemas ka muud
analüütikatarkvara lahendused (QlikView, Microsoft Power BI, Google DataStudio jt). 

Smaily’l Eestis enam peale Mailbow ostu konkurenti pole, seega konkureerib Smaily nüüd välismaiste teenusepakkujatega. Kas Smaily või Mailchimp? Smaily soovitab muidugi Smaily’t 🙂 Sest Smaily on 2 korda soodsam, lisaks on Smaily’l eestikeelne klienditeenindus.  


Smaily on suurim masspostitaja Eestis ja üks suurimaid
Baltikumis. Kokku on Smaily’l 10 aastat kogemust, 1000 maksvat klienti ja
10 000 kasutajakontot. Smaily’ga saadetakse iga kuu 100 000 000 kirja. Smaily’l
on Eestis hinnanguliselt 85% turuosa.
Smaily
on Turundajate Liidu liige.
 

Silja
Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised