18.06.2019

Smaily: Ära pane uudiskirja pealkirjaks “Juuni uudiskiri”, pane midagi huvitavamat!

Smaily annab nõu, kuidas teha e-maili turundust nii, et sellest ka kasu oleks. Kokkuvõte Smaily tegevjuhi Erkki Markuse ettekandest TULI e-maili turunduse teemahommikul täna, 18. juunil 2019.

Erkki Markus
Eesti juhtiva e-mailiturunduse platvormi Smaily asutaja ja eestvedaja Erkki Markus

Fotol: Smaily tegevjuht Erkki Markus

E-maili turundus töötab, kui seda hästi ja personaliseeritult teha. See toetab hästi muud turundustegevust ja muu turundus toetab e-maili juhul, kui vahepeal kampaania käigus ka e-posti aadressi küsida. E-mail on ainuke kanal, mis on päriselt sinu oma, see on kulla hinnaga ja e-posti aadresse tasub koguma hakata juba esimesest päevast peale.

58% inimestest vaatab hommikul kohe peale ärkamist ja enne voodist tõusmist oma
emaili. Sotsiaalmeediat vaatab ca 15% ja siis ka pigem midagi kergemat, näiteks Instagrami.

Ära saada kõigile kõike! Saada lihtsaid kirju, vähem pilte ja rohkem sisukat teksti. Pilt on e-kirjas ainult emotsiooni lisamiseks. Saada kiri välja ainult siis, kui on midagi öelda. Ära koorma lugejat infoga. Kõik, mis on liiga intensiivne, on spämm. Spämm ei tööta ja siis järeldataksegi mõnikord ekslikult, et e-maili turundus ei tööta. Kogu uudiskirja sisu peaks olema tekstina. Ära pane pakkumist või hinda pildi peale, sest kui kirjasaaja ei lae pilti alla, siis ta seda ei näe.

Ära pane oma uudiskirja pealkirjaks “Juuni uudiskiri” või “Juuli uudiskiri”, pane midagi huvitavamat.

Väldi kirja pealkirjas läbivat suurtähte, !-märke ja %-märke. On ka mitmeid nö tabusõnasid, mille põhjal Gmail su kirja spämmiks pidada võib. Vaata Smaily blogist, milliseid sõnu vältida. Samas, kui saadad kirju oma nö puhtale baasile, kes alati meelsasti su postitusi avab, ei takista -30% soodushinna pakkumine pealkirjas kirja kohalejõudmist.

Arvesta alati Gmailiga! 60% Smaily saadetud kirjadest läheb gmaili aadressidele.

Töökirjad lähevad üldiselt Outlooki, kus ei tööta igasugu ümmargused nurgad, erilised kirjastiilid, liikuvad pildid ja muu taoline bling-bling.

Gmaili promotionsi kausta sattumist kartma ega vältima ei pea, sest promotions on ka inbox. Inimesed ootavadki neid sinna. See on OK ja need kirjad leitakse sealt kenasti üles.

Hoia oma uudiskirja baas korras, see meeldib Gmailile (ja ka kõigile teistele e-maili programmidele). Kustuta mitteaktiivsed emailid. NB! Need, kes uudiskirjas piltealla ei lae ega ühelgi lingil kunagi ei kliki, ei ole “kadunud”. Paljud neist loevad teksti ikkagi. Selle asemel, et nad baasist kustutada, on mõtet teha neilemingi aktiveeriv eripakkumine.

Millal peaks kirja välja saatma? Vanasti öeldi, et teisipäeval kl 11. Või, arvestades, et 58% loeb e-maili hommikul voodis, enne ärkamist? Ei ole vahet, millal. Eiole reeglit. Eraisikud loevad kirju ükskõik mis kell, kui info on huvitav. Küll aga võiks töömeile saata tööajal.

Kasjuulis loetakse vähem e-maile? Ei loeta. Erakliendid loevad kogu aeg. B2Bkliendid loevad võib-olla hiljem.

Ei ole oluline alustada iga kirja nimelise pöördumisega “Hea see-ja see!“. Selline lähenemine kulub ja mõjub lõpuks tüütult.

Kuidassaada inimesed uudiskirjaga liituma? Tee oma veebilehele uudiskirjaga liitumise pop-up aken, paku mingit lisaväärtust, näiteks tasuta infot või kupongikoodi. Palu kutsuda oma sõpru liituma, kirja jagama. Loosi iPad.

Klikk ei võrdu raha. Igasugu trikkidega on võimalik kutsuda inimesi kirja avama ja klikkima, aga kui kiri ei sisalda huvitavat  sõnumit või personaalset pakkumist,siis sellele ostu ei järgne.

Mida peaks tegema väikese turunduseelarvega ettevõtja? Kes seadistab ja liidestab kogu emaili turunduse tarkvara? Kes teeb kogu programmeerimise ja analüütika? Smaily mõtleb väga palju kliendiga sisuliselt kaasa. Paljud agentuurid tunnevad Smaily’t ja oskavad selle peale lahendusi teha, aga kui jääd hätta, küsi otse Smaily’st abi.

Häkke
(ära kasuta üle):

  • Personaliseeri
    – kirjuta inimeselt inimesele relevantsel teemal;
  • Saada
    plain text, ilma html-ita;
  • Pane
    kirja alla Sent from my iPhone – justkui sa mõtleks oma kliendi
    peale isegi siis, kui oled liikvel;
  • Pane
    pealkirja Re: – justkui te oleks juba varem kirjutanud.

E-maili miinused: Sa saad tegeleda ainult olemasolevate klientidega, aga õnneks sotsiaalmeediaaitab uusi kontakte lisaks leida.

Sotsiaalmeedia miinused: See ei ole sinu oma ja sotsiaalmeedia postituste parema leviku eest tuleb maksta.

Ärianalüütika:
Smaily soovitab selleks Eesti firmat STACC, kellel on masinõppealgoritmid, mis oskavad erinevate andmeallikate põhja (näiteks meililiiklus,
veebiliiklus, online ja offline ostud) anda soovitusi, milliseid pakkumisi ning millal kliendile teha. On näiteid, kus STACCi abil on tõstetud
müüki mitte protsentides, vaid kordades. Selles suunas liigub nii jaekaubandus kui ka e-kommerts. Lisaks STACCile on olemas ka muud analüütikatarkvara lahendused (QlikView, Microsoft Power BI, Google DataStudio jt).

Smaily’l Eestis enam peale Mailbow ostu konkurenti pole, seega konkureerib Smaily nüüd välismaiste teenusepakkujatega. Kas Smaily või Mailchimp? Smaily soovitab muidugi Smaily’t 🙂 Sest Smaily on 2 korda soodsam, lisaks on Smaily’l eestikeelne klienditeenindus.

Smaily on suurim masspostitaja Eestis ja üks suurimaid Baltikumis. Kokku on Smaily’l 10 aastat kogemust, 1000 maksvat klienti ja 10 000 kasutajakontot. Smaily’ga saadetakse iga kuu 100 000 000 kirja. Smaily’l on Eestis hinnanguliselt 85% turuosa. 

Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised