SEB Panga Baltikumi brändijuhiks sai Eha Talvist-Reinsalu

Alates 4. novembrist on
SEB Panga Baltikumi brändijuht 17-aastase turunduskommunikatsiooni valdkonna
kogemusega Eha Talvist-Reinsalu. Eelnevalt töötas Eha üle 7 aasta agentuuris
Idea/Havas.

Fotol: Eha Talvist-Reinsalu

Miks Sa töökohta vahetasid?

Kõige õigem ja lihtsam on
vastata, et mu töö Havasis sai tehtud ning kõik seatud eesmärgid täidetud. Kui
aastal 2012 tolleaegse Idea Groupi Eesti juhina alustasin, siis leppisime
agentuuri partneri Mark Eikneriga kokku väga mitu suunda, mis vajasid kas
alustamist, täiendamist või muutmist. Kui nüüd mõni aeg tagasi nimekirja
ette võtsin, siis enamik töid sai päris mitu aastat tagasi valmis. Viimane suur
muutus – Havasiga liitumine – toimus eelmise aasta lõpus. Järelikult oli ka minul
aeg edasi liikuda. Olen Markile usalduse, toetuse ja kogemuse eest väga
tänulik! 

Mida pead Havasi aegadest
oma suurimaks saavutuseks? 

Minu esimesed tööd Idea
Groupi Eesti juhina olid seotud viie agentuuri sisuliselt katuse alla
viimisega: meil oli oma väärtuste juurutamine, nimevahetus, sisemine ümberstruktureerimine,
ühiste tööprotsesside loomine, „one Idea“ tunde tekitamine töötajates ja
klientides ning muud olulised tegevused, mis vajalikud mitmest tiimist ühe tugeva
loomisel. Algusaastatel Idea kasvas ja muutus tugevamaks iga kuuga, meil oli
supertiim ja superkliendid.

Teine asi, mis on rõõmu
valmistanud, on strateegiline töö klientidega. Kõikvõimalike töötubade ja
koolituste läbiviimine, strateegiate loomine, new businessi jaoks õigete
nurkade leidmine. See on mind turundajana tohutult arendanud ja kogemusi
andnud. Siia alla käivad ka agentuuride pitchid. Minult on viimasel ajal küsitud,
et mitmel pitchil ma osalenud olen, ja ausalt, ma jään vastuse võlgu, sest
number on ikka üüratu. Kliendi poolel töötades ei taju, milline töö käib
kuluaarides ja kui palju häid ideid jääb reaalsuses kasutamata. Ühtpidi teeb
see kurvaks, teisalt jälle paneb
uhkust tundma, et oma tiimiga nii vastupidavad oleme olnud ning ikka ja jälle
uuteks pitchideks ideid ja energiat leidnud. 

Mis on SEB-s Su esimene
suurim väljakutse, mida lahendama hakkad?

Alustan SEB Pangas tööd
Balti brändijuhina. Elades ja töötades küll Tallinnas, kuid kuuludes Balti
divisjoni alla ning vastutades kogu Baltikumi brändingu eest. Ühtpidi lähen
tagasi oma endise armsa tööandja juurde, olin ju enne Ideat SEB-s 8 aastat Eesti
brändijuht. Teisalt on vahepeal valdkond ja SEB nii palju muutunud, et uusi
väljakutseid on piisavalt ning mingist copy-paste vana töö tegemisest rääkida
ei saa. Peamiseks prioriteediks saab klassikalise
brändijuhtimise toomine digimaailma nii, et SEB muutuks senisest veelgi
nähtavamaks. Teine väljakutse on SEB brändiplatvormi parendamine – seda osa
ootan põnevusega, sest SEB Grupis Rootsis asub minuga samal ajal tööle
maailmatasemel ja muuhulgas Cannes Lionsil auhindu võitnud loovjuht, kes peaks
saama mu heaks partneriks. 

Kes on inimesed, kes Su
tiimi kuuluvad?

Balti divisjoni turunduse
ja kommunikatsiooni tiimi kuulub MarComi juhatus. Tiimi juht on Karl Multer (mu
endine juht, aitäh talle selle eest, et oli mu esimene tegelik mentor turunduses!),
digiturunduse ja digimüügi juht on Edward Rebane ning mina ehk brändijuht.
Lisaks on meeskonnas 6 inimest, kes on Eestis, Lätis ja Leedus turunduse,
kommunikatsiooni ja digi eesotsas. Laiendatud tiim on muidugi kõik, kes kolmes
riigis turunduse, kommunikatsiooni, digiturunduse ja digimüügiga tegelevad,
kokku 35 inimest. Kuna hakkan meie valdkonnas olema peamine side Rootsi ja
Balti riikide vahel, siis saan ka väljastpoolt Baltikumi inimeste kompetentse
kasutada.  

Kes on SEB agentuurid,
kellega koostööd tegema hakkad?

SEB Baltikumi
loovagentuur on aastaid olnud Leedu Ogilvy, kuid sel aastal valiti igas
riigis uued partnerid. Meediaagentuur Eestis on Arena Media ning Lätis
ja Leedus Havas Media (igaks juhuks toon välja, et mina ei olnud selle
konkursiga kuidagi seotud). Digiagentuurid on Eestis Age Creative, Lätis Cube ja
Syndicate ning Leedus Milk. Lisaks on igas riigis omad pikaajalised PR-agentuurid.
Suuremad agentuuride konkursid said just tehtud, nii et eesmärk on ühiste
tulemuste nimel pingutama hakata ning koostööst parim võtta. 

Mis on selle 7 aastaga,
kui oled olnud Havasis, panga turunduses muutunud?

Mina ise seda hetkel veel
ei tea, vastan küsimusele hea meelega näiteks aasta pärast. Karl Multeri sõnul
on suurim muutus selles, et enam ei pea inimestega arutama, kuidas
Baltikumis oleks kõige parem omavahel koostööd teha, vaid kõik reaalselt
teavad, kuidas koos töötada. Teine on digi fookusesse tulek ning kolmas see, et
turundusele on pandud digimüügi vastutus.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI

Kõik uudised