Kõik uudised

SEB Panga Baltikumi brändijuhiks sai Eha Talvist-Reinsalu

Alates 4. novembrist on SEB Panga Baltikumi brändijuht 17-aastase turunduskommunikatsiooni valdkonna kogemusega Eha Talvist-Reinsalu. Eelnevalt töötas Eha üle 7 aasta agentuuris Idea/Havas.

Fotol: Eha Talvist-Reinsalu

Miks Sa töökohta vahetasid?

Kõige õigem ja lihtsam on vastata, et mu töö Havasis sai tehtud ning kõik seatud eesmärgid täidetud. Kui aastal 2012 tolleaegse Idea Groupi Eesti juhina alustasin, siis leppisime agentuuri partneri Mark Eikneriga kokku väga mitu suunda, mis vajasid kas alustamist, täiendamist või muutmist. Kui nüüd mõni aeg tagasi nimekirja ette võtsin, siis enamik töid sai päris mitu aastat tagasi valmis. Viimane suur muutus – Havasiga liitumine – toimus eelmise aasta lõpus. Järelikult oli ka minul aeg edasi liikuda. Olen Markile usalduse, toetuse ja kogemuse eest väga tänulik! 

Mida pead Havasi aegadest oma suurimaks saavutuseks? 

Minu esimesed tööd Idea Groupi Eesti juhina olid seotud viie agentuuri sisuliselt katuse alla viimisega: meil oli oma väärtuste juurutamine, nimevahetus, sisemine ümberstruktureerimine, ühiste tööprotsesside loomine, „one Idea“ tunde tekitamine töötajates ja klientides ning muud olulised tegevused, mis vajalikud mitmest tiimist ühe tugeva loomisel. Algusaastatel Idea kasvas ja muutus tugevamaks iga kuuga, meil oli supertiim ja superkliendid.

Teine asi, mis on rõõmu valmistanud, on strateegiline töö klientidega. Kõikvõimalike töötubade ja koolituste läbiviimine, strateegiate loomine, new businessi jaoks õigete nurkade leidmine. See on mind turundajana tohutult arendanud ja kogemusi andnud. Siia alla käivad ka agentuuride pitchid. Minult on viimasel ajal küsitud, et mitmel pitchil ma osalenud olen, ja ausalt, ma jään vastuse võlgu, sest number on ikka üüratu. Kliendi poolel töötades ei taju, milline töö käib kuluaarides ja kui palju häid ideid jääb reaalsuses kasutamata. Ühtpidi teeb see kurvaks, teisalt jälle paneb uhkust tundma, et oma tiimiga nii vastupidavad oleme olnud ning ikka ja jälle uuteks pitchideks ideid ja energiat leidnud. 

Mis on SEB-s Su esimene suurim väljakutse, mida lahendama hakkad?

Alustan SEB Pangas tööd Balti brändijuhina. Elades ja töötades küll Tallinnas, kuid kuuludes Balti divisjoni alla ning vastutades kogu Baltikumi brändingu eest. Ühtpidi lähen tagasi oma endise armsa tööandja juurde, olin ju enne Ideat SEB-s 8 aastat Eesti brändijuht. Teisalt on vahepeal valdkond ja SEB nii palju muutunud, et uusi väljakutseid on piisavalt ning mingist copy-paste vana töö tegemisest rääkida ei saa. Peamiseks prioriteediks saab klassikalise brändijuhtimise toomine digimaailma nii, et SEB muutuks senisest veelgi nähtavamaks. Teine väljakutse on SEB brändiplatvormi parendamine – seda osa ootan põnevusega, sest SEB Grupis Rootsis asub minuga samal ajal tööle maailmatasemel ja muuhulgas Cannes Lionsil auhindu võitnud loovjuht, kes peaks saama mu heaks partneriks. 

Kes on inimesed, kes Su tiimi kuuluvad?

Balti divisjoni turunduse ja kommunikatsiooni tiimi kuulub MarComi juhatus. Tiimi juht on Karl Multer (mu endine juht, aitäh talle selle eest, et oli mu esimene tegelik mentor turunduses!), digiturunduse ja digimüügi juht on Edward Rebane ning mina ehk brändijuht. Lisaks on meeskonnas 6 inimest, kes on Eestis, Lätis ja Leedus turunduse, kommunikatsiooni ja digi eesotsas. Laiendatud tiim on muidugi kõik, kes kolmes riigis turunduse, kommunikatsiooni, digiturunduse ja digimüügiga tegelevad, kokku 35 inimest. Kuna hakkan meie valdkonnas olema peamine side Rootsi ja Balti riikide vahel, siis saan ka väljastpoolt Baltikumi inimeste kompetentse kasutada.  

Kes on SEB agentuurid, kellega koostööd tegema hakkad?

SEB Baltikumi loovagentuur on aastaid olnud Leedu Ogilvy, kuid sel aastal valiti igas riigis uued partnerid. Meediaagentuur Eestis on Arena Media ning Lätis ja Leedus Havas Media (igaks juhuks toon välja, et mina ei olnud selle konkursiga kuidagi seotud). Digiagentuurid on Eestis Age Creative, Lätis Cube ja Syndicate ning Leedus Milk. Lisaks on igas riigis omad pikaajalised PR-agentuurid. Suuremad agentuuride konkursid said just tehtud, nii et eesmärk on ühiste tulemuste nimel pingutama hakata ning koostööst parim võtta. 

Mis on selle 7 aastaga, kui oled olnud Havasis, panga turunduses muutunud?

Mina ise seda hetkel veel ei tea, vastan küsimusele hea meelega näiteks aasta pärast. Karl Multeri sõnul on suurim muutus selles, et enam ei pea inimestega arutama, kuidas Baltikumis oleks kõige parem omavahel koostööd teha, vaid kõik reaalselt teavad, kuidas koos töötada. Teine on digi fookusesse tulek ning kolmas see, et turundusele on pandud digimüügi vastutus.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI
Liitu uudiskirjaga