14.05.2020

Mailis Timmi: usaldusväärne kuvand või arvamusliidri positsioon on pikaajalise koostöö tulemus agentuuriga

Intervjuu Kuldmunal tänavu Aasta Suhtekorraldusagentuuriks valitud Havas Communicationi tegevjuhi ja juhatuse liikme Mailis Timmiga.

Mailis Timmi

Mis agentuur on Havas Communication? Mille poolest teistest PR-agentuuridest erinete?

Havas Communication on kommunikatsiooniagentuur, mille eripäraks on meie kuulumine rahvusvahelisse, enam kui 110 riigis esindatud Havas gruppi. See annab meile kõik võimalused ja töövahendid, et pakkuda kvaliteetset turunduskommunikatsiooni teenust Eestis kohapeal ning koordineerida siit ka rahvusvahelisi projekte.

Samuti eristab meid enamikest suhtekorraldusbüroodest see, et istume Tallinnas samas kontoris koos nii Havasi loovtiimi, videoproduktsiooni, uuringute üksuse kui ka meediaplaneerijatega. See annab meile väga suure paindlikkuse kliendi eesmärke täitvate lahenduste väljapakkumiseks ning kiiruse ja sünergia nende teostamiseks.

Võitsite tänavu Kuldmunal Aasta Suhtekorraldusagentuuri tiitli. Palun too välja mõned teie tugevaimatest töödest.

Eelmisel aastal oli meil mitmeid ägedaid ja üsna suuri ettevõtmisi. Sotsiaalkampaania „Ava meeli“ PR-tegevustega suurendasime teadlikkust meelepuuetest. Murdsime stereotüüpe erivajadustega inimeste kujutamisel meedias, kus neid kas heroiseeritakse või neile tuntakse kaasa:

„Ole IT-vaatlik” kampaaniaga tutvustasime vanemaealistele küberturvalisuse põhitõdesid. Lisaks PR-tegevustele lõime küberauditi küsimustiku, et testida enda või vanaema nutiturvalisust.

Keskkoolinoortele tutvustasime kampaania „dIKTeeri oma tulevik“ raames IKT erialade õppimis- ja töötamisvõimalusi.

Samuti kutsusime ellu kaks suurt omaalgatuslikku teavituskampaaniat koostöös meie loov- ja meediaagentuuridega. „Meie aja kangelane“ oli tasuta kampaania, mille eesmärgiks oli võidelda perevägivalla vastu ja julgustada naisi abi otsima:

„Ise otsustan“ kampaania võitles kodaniku- ja ettevõtlusvabaduse piiramise vastu Eestis. Kui lisada siia veel jooksvad kommunikatsioonitegevused erinevate klientide jaoks, siis võib öelda, et oli väga tegus aasta.

Mida PR-agentuur teeb? Kuidas oma klientidele toeks olete ja milles see suhete korraldamine ikkagi täpsemalt seisneb?

Me ei defineeri ennast täna enam eriti läbi sõnade PR-agentuur või suhtekorraldusagentuur. Oleme kommunikatsiooniagentuur, kes disainib sobivad kommunikatsioonilahendused vastavalt kliendi eesmärkidele ja sõnumikeskkonnale. Meid eristab loov- ja meediaagentuuridest eelkõige suurem võimekus analüüsida sõnumikeskkonda ning luua või initsieerida sellesse sobituvat uudisväärtuslikku ning kliendi eesmärkidega haakuvat sisu. Lisaks kuuluvad meie tööriistakasti erioskused nagu strateegilise kommunikatsiooni planeerimine, meediasuhtlus, kriisikommunikatsioon ja palju muud.

Kes teid tavaliselt palkab? Kas ettevõtte tippjuht või turundusjuht?

Üldjuhul loob meiega esmase kontakti partneragentuur või turundusjuht, kuid kui teemad lähevad kaalukamaks ja hakkavad nõudma rohkem sisendit tippjuhilt, lisandub ka tema aktiivsesse aruteluringi. Ise eelistame sellist varianti, kus tippjuht on kommunikatsioonitegevuste planeerimisse algusest peale kaasatud, sest see teeb koostöö üldjuhul palju lihtsamaks.

Kes on teie suurimad kliendid?

Havas Communicationi kõige pikaajalisemad kliendid on Finnair ja Luminor Pensions. Samuti aitame praegu ette valmistada sügisel Saku Suurhallis toimuvat maailma prestiižseimat kokandusvõistlust Bocuse d’Or Europe ning võitsime hiljuti EASi Turismiarenduskeskuse suhtekorraldusteenuse hanke, mis on meie valdkonnas viimaste aastate üks suurimaid võimalusi ja väljakutseid.

Millised on suurimad väljakutsed teie töös?

Kuna agentuuritöö on üsna intensiivne, siis on üks suurimaid väljakutseid hästi kokku kõlava meeskonna hoidmine. Kogemustega professionaalse ja meie ettevõtte väärtustega haakuva konsultandi leidmine on läbi aastate olnud üks keerulisemaid pähkleid. Samuti tegeleme jätkuvalt turu harimisega ajakirjanduse toimimismehhanismide ning kommunikatsiooni tööriistade teemadel. Õnneks istuvad meil kõrvaltoas Havasi meediaplaneerimise professionaalid ning saame vajadusel leida alternatiivseid võimalusi klientide eesmärkide täitmiseks.

Kes on hea suhtekorraldaja – millise hariduse, tausta, isikuomaduste või tutvustega?

Mida pikemalt ma selles valdkonnas töötan, seda enam olen veendunud, et hea suhtekorraldaja on pigem see, kes on omandanud erialale vastava kõrghariduse. Eriti kõrgelt hindan Marju Lauristiniga lähedalt kokku puutunud, hea analüüsivõimega inimesi. Muust taustast ja tutvustest, mida saab karjääri jooksul kujundada, pean olulisemaks isikuomadusi. Väga oluline on, et konsultandi silm säraks ja et ta tunneks loomulikku huvi enda ümber toimuva vastu. Täna tähendab see meie agentuuri vaates kindlasti ka aktiivset sotsiaalmeedia kasutamist ning seal toimuvaga kursis olemist. Agentuuritöö nõuab täpsust, kohusetundlikkust ja meeskonnatöö võimekust. Samuti annab suure eelise laiapõhjaline kogemustepagas. Just sellist inimest ootan praegu liituma Havas Communicationi kollektiiviga ehk kui tundsid end eelnevas ära, siis anna endast mulle kindlasti märku!

Kuidas oma töö tulemuslikkust hindate?

See on suhtekorralduse üks keerulisemaid küsimusi läbi aegade, sest kui räägime pikaajalistest eesmärkidest nagu sihtrühma teadlikkuse kasv, usaldusväärne kuvand või arvamusliidri positsioon, siis nendeni jõudmine on pikaajalise, sihipärase ning usaldusel põhineva koostöö tulemus. Selliste eesmärkide puhul hindame tulemuslikkust perioodiliste uuringute abil. Meil on majas Emori kogemusega uuringujuht, kellega koostöös saame läbi viia vastavalt kliendi eesmärkidele koostatud uuringuid. Samuti saab hästi ellu viidud kommunikatsiooniplaanist ühel hetkel konkurentsieelis, mis hakkab andma efekti ka müügitulemustes.

Kui tihti on PR-agentuur kliendi jaoks juhtagentuur?

Pigem juhtub seda harva. Enamikel juhtudest käsitletakse PR-i kui turunduse või juhtimise tugiteenust, millelt oodatakse sõnumite võimendamist ja selgitamist. Meie agentuuri viimaste aastate kogemustes on esinenud siiski ka neid kaasuseid, kus PR-agentuuri idee on võtnud kampaanias kandva rolli või andnud strateegilist sisendit kliendi tootearendusosakonnale.

Kui suur on teie tiim ja kes sinna kuuluvad?

Meie tiim on turu vaates üsna väike. Lisaks mulle kuuluvad sinna konsultandid Indrek Lepik, Kätlin Hundimägi, Anna-Liisa Villmann, Jekaterina Gužvina ning Kärt Kallaste.

Räägi palun endast ka lähemalt. Kui kaua juba Havasis töötanud oled? Millega vabal ajal tegeled?

Töötan Havas Communicationi (endine Idea PR) juhina viiendat aastat. Eelnevalt olen töötanud turunduse ja kommunikatsiooni valdkonnas nii agentuuris kui ka in-house. Tegelikult sattusin esimest korda Ideasse tööle kohe peale ülikooli aastal 2006, kuid toona ei olnud hetk minu jaoks õige ning otsustasin mujale edasi liikuda, et siis kümme aastat hiljem jälle tagasi jõuda.

Horse Show backstage. Pildil Ringvaate Jüri Muttika, Rein Pilli hobune A Brok, Ratsaspordi Liidu turundusjuht Merike Udrik-Õispuu ning Mailis Timmi.

Vabal ajal tegelen täna sellega, et õpin Kunstiakadeemia magistriõppes kunstiteadust ja visuaalkultuuri. Samuti kuulub mu süda hobustele ja ratsaspordile, kuigi aktiivsest sportimisest olen tänaseks kõrvale astunud. Siiski ootan taas pikisilmi oktoobris toimuvat regiooni suurimat ratsaspordisündmust Tallinn International Horse Show, mille meeskonnas täitub mul tänavu juba 11 aastat.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI


Tutvu kõigi Kuldmuna 2020 võidutöödega.

Kõik uudised