06.06.2019

Maailma reklaamiturul lööb laineid Eesti juurtega idufirma Realeyes

Emotsioonide mõõtmise tehisintellekti loonud Eesti idufirma Realeyes kaasas investeeringuga 11 miljonit eurot, mida kasutatakse ettevõtte laienemiseks Aasia turule. Kokku on 2007. aastal loodud ettevõte oma tegevusaja jooksul investoritelt kaasanud 28,1 miljonit eurot.

Realeyes’i põhitegevuseks on inimeste emotsioonide ja tähelepanutaseme mõõtmine veebikaamera abil, kasutades selleks uusimaid tehnoloogilisi lahendusi. Realeyesi arendatud emotsioonide mõõtmise tehisintellekt võimaldab brändidel, reklaami- ja meediaagentuuridel kvantifitseerida ja optimeerida loovlahenduste efektiivsust ja meediapindade müügistrateegiat ning teha paremaid turundusotsuseid.

Investeerimisvoorus kogutud 11 miljonit eurot kasutatakse
ettevõtte laienemiseks Jaapanisse, kus on maailma suuruselt kolmas
reklaamiturg. Eesmärgiks on arendada tehnoloogiat ka turundussektorist
kaugemale ja laieneda uutesse valdkondadesse nagu targad linnad, vaimne heaolu
ja robootika. Täna on enam kui pooled Realeyes 78 töötajast hõivatud teadus- ja
arendustegevusega. 

Uut investeerimisvooru juhtisid Draper Esprit ja Jaapani
telekommunikatsiooni hiiu NTT DOCOMO riskikapitali grupp NTT DOCOMO Ventures.
Samuti osalesid Jaapani suurim riskikapitalifond Global Brain ning lisaks
varasemad investorid Karma Ventures ja The Entrepreneurs Fund. 

Realeyesi põhitegevuseks on inimeste emotsioonide ja
tähelepanutaseme mõõtmine veebikaamera abil, kasutades selleks uusimaid
tehnoloogilisi lahendusi. Realeyesi arendatud emotsioonide mõõtmise
tehisintellekt võimaldab brändidel, reklaami- ja meediaagentuuridel
kvantifitseerida ja optimeerida loovlahenduste efektiivsust ja meediapindade
müügistrateegiat ning teha paremaid turundusotsuseid. 


Mihkel Jäätma

Realeyesi kaasasutaja ja tegevjuhi Mihkel Jäätma (fotol) sõnul
on ettevõttel praegu väga põnevad ajad. „Tänu olemasolevate investorite Draper
Espriti, Karma Venturesi, Entrepreneurs Fundi ja varasemalt ka Tera Ventures
toele jätkame revolutsiooni globaalsete reklaamikampaaniate tõhususe mõõtmisel,
kasutades selleks tehisintellekti kiirust ja laia ulatust,“ ütles tegevjuht
Mihkel Jäätma. 

„Uute Jaapani investorite abil saame siseneda ühele maailma
suurimale ja põnevaimale reklaamiturule, kuid Realeyesi jaoks on see alles
teekonna algus. Vaadates turundussektorist kaugemale, oleme näinud vaid väikest
osa sellest, mida emotsioone mõõtev tehisintellekt suudab teha. 5G-võrkude
ülemaailmne kasutuselevõtmine on üheks põhjuseks, miks tahame muuta seadmetega
suhtlemise humaansemaks ja panna seadmed paremini mõistma kasutajate tegelikke
soove ja vajadusi,“ lisas Jäätma. 

NTT DOCOMO Ventures presidendi ja tegevjuhi Takayuki Inagawa sõnul annavad Realeyesi
tehisintellektil põhinevad tooted turundajatele senisest palju rikkamat ja
rohkem andmepõhist arusaama sellest, mida tarbijad turundajate loodud sisust
arvavad. See omakorda võimaldab kujundada efektiivsemaid strateegiaid ja teha
targemaid turundusotsuseid. „Realeyesi lahendus on maailmas väga kõrgelt
hinnatud ja loodame Aasia turul kindlasti ka jätkuvalt kasvu näha,“ lisas
Inagawa. 

Ühena esimeste seas investeeris Realeyes tegevusse Eesti
investeerimisfirma Tera Ventures, mille portfelli kuuluvad ka Eesti edukaimad
idufirmad GrabCAD, Cleveron, Monese, Jobbatical, Scoro jt. „Realeyes on
järjekordne suurepärane edulugu Eesti idufirmade maastikult, mis tänu nutikale
ideele ja asutajate pühendumusele võitis rahvusvaheliste tippinvestorite
usalduse ning on oma tegevusega tänaseks saavutanud globaalse mõõtme“, rääkis Tera
Ventures asutaja ja partner Andrus Oks.
 

Oks lisas, et Tera Ventures pakub oma portfellis olevatele
idufirmadele juurdepääsu ekspertteadmistele ja praktilisele abile, mis on
vajalik idufaasist küpseks ettevõtteks kasvamiseks ja rahvusvahelistelt
investoritelt kapitali kaasamiseks. Samuti aitab Tera Ventures idufirmadel luua
võrgustikke turgudel, kuhu portfellettevõtted laieneda soovivad – näiteks
Suurbritannias, USA-s ja Aasias. 


2019 05 Realeyes Dashboard newlogo block

Realeyesi asutasid 2007. aastal Mihkel Jäätma, Martin Salo ja
Elnar Haiyev, kes tutvusid Oxfordi Ülikoolis õppides. Rahvusvaheliselt
tegutseva ettevõtte kontorid asuvad New Yorgis, Bostonis, Londonis ja
Budapestis. Realeyesi klientide hulka kuuluvad muuseas maailmakuulsad brändid
nagu Mars, Hershey’s, Coca-Cola ja AT&T, agentuurid nagu Ipsos, MarketCast
ja Publicis ning meediaettevõtted nagu Turner and Teads. 

Vaata ka: www.realeyesit.com

Silja Oja, Turundajate Liit 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt