15.07.2020

Maailm on lukus. Aju on vaba. EKA ja TTK rekordtulemustega sisseastumiskampaaniate taga on Salama.

Salama teeb koostööd kahe kõrgharidust pakkuva kooliga – Eesti Kunstiakadeemia ja Tallinna Tehnikakõrgkooliga. Mõlemas koolis on kattuvaid erialasid ja isegi CVI-s sätestatud põhivärvid on mõlemal roheline-must-valge, samas ei näe kumbki teises otsest konkurenti. Nii viiski Salama paralleelselt läbi kaks sisseastumiskampaaniat, millest räägib lähemalt agentuuri loovjuht ja partner Madis Ots.

(Eri)olukord

Nii nagu kõigile teistele, tähendas kevadine eriolukord ka haridusasutustele suurt teadmatust, mis tegi sisseastumiskampaaniate osas igasuguste otsuste langetamise keeruliseks. Keegi ju ei teadnud viiruse tulevikuplaane – kas olukord jääb vinduma, muutub paremaks või hoopis hullemaks? Millal ja kui kauaks? Kas mingid sisseastumised saavad üldse toimuda? Kui saavad, siis millisel kujul? Ja kas sisseastujaid jagub või tundub tulevik nii tume, et noored kapselduvad ja lükkavad sellelaadsed otsused igaks juhuks edasi?

Igapäevased koosolekud, olukorraanalüüsid, mustemad ja helgemad stsenaariumid, valmisolek igale muutusele paindlikult reageerida. Segases olukorras otsustasid koolid ja agentuur kampaaniatega enam-vähem plaanipärase ajastuse ning mastaabiga edasi minna, lähtudes eeldusest, et maailm päris seisma ei jää.

Kampaaniad

foto uste erilahefoto po25cc2583hja tehas 2448x3264

Eesti Kunstiakadeemia kampaania loovlahendus oli jätk talvisele avatud uste päeva kommunikatsioonile ja esimene suurem kampaania uue CVI-ga. Lakoonilist sõnumit “Sisseastumine” (talvel “Avatud uksed”) illustreeris avatud uks, sümboliseerides sisseastumist nii ülikooli, ellu kui ka maailma – mujal graafiliselt, linnaruumis aga reaalsete vanade ustega, mis oleksid muidu prügimäele läinud. Selline lahendus toetas ka EKA uue õppehoone sisekujundust, kus paljud seinad jäeti teadlikult renoveerimata, eksponeerides möödunud aastakümnete värvikihte.

Mõned huvitavad faktid:

  • 19% avatud uste päeval osalenutest vastas, et info ürituse toimumise kohta said nad just neilt ustelt, mis paiknesid ainult neljas (!) hoolega valitud asukohas – EKA majanurgal, Telliskivi Loomelinnakus, Balti jaama turul ja Pelgulinna Gümnaasiumi ees. Sisseastumiskampaania ajal oli asukohti üheksa – lisaks ka Tartus, Pärnus ja Haapsalus. Põhjala tehasele meeldisid uksed nii väga, et need paluti sinna igaveseks jätta.
  • Sotsiaalmeedia ja digiekraanide jaoks toodetud video taustamuusika annetas ansambel Kurjam. Kuuldes, et kliendiks on EKA, oli loo “Dimal on putka” autori ainsaks “tingimuseks”, et saadaksime valmis video näha.
  • Omaette fenomeniks sai EKA Erialaloterii – Instagrami filter, mida vaadati kampaaniaperioodil üle 100 000 ja kasutati ligi 18 000 korda. Filter ütleb kasutajale, millist eriala ta peaks EKA-sse õppima minema. EKA rektor Mart Kalm sai näiteks soovituse, et ta võiks end ehte ja sepise alal täiendada.

Kampaania massimeediakanalid olid välimeedia, print ja sotsiaalmeedia.

Tallinna Tehnikakõrgkooli kampaaniaga otsustasime otseselt eriolukorda kõnetada, öeldes välja selle, mida paljud tundsid – “Maailm on lukus”. Miks aga “Maailm on lukus / Aju on vaba”?

Loovlahenduse keskmesse panime pusa kui infokandja, mille suuremale populaarsusele on teed sillutanud MuHoov (kohanimed) ja hoogu andnud president (“Sõna on vaba”). Parafraseerisime seda lausega “Aju on vaba”, mille kahetähenduslikkus ((ajuvabadus vs. aju vabadus teha tarku otsuseid ka eriolukorra segaduses) pälvis loodetud tähelepanu ja korduva küsimuse “Kust ma endale sellise pusa saan?”.

Põhisõnumist kirjutasime suure hulga eriala- ja olukorrapõhiseid variatsioone, näiteks:

  • “Bensiin on otsas / Aju on vaba” – autotehnika eriala, mis mille fookus on elektriautodel
  • “Osta targalt / Aju on vaba” – ostu- ja hankekorraldus
  • “Ehita peaga / Aju on vaba” – ehituserialad, mille märksõnad pole saag ja haamer, vaid digitaliseerimine
  • “Pidu on läbi / Aju on vaba” – jaanipeojärgne meeldetuletus, et on viimane aeg mõelda sisseastumisavalduse esitamisele
  • Vaata ka: facebook.com/TallinnaTehnikakorgkool

TTK kampaania raames viisime läbi Salama esimese ja seni viimase kaugfotosessiooni – inimtühjas TTK koolihoones olid vaid klient, fotograaf Alina Birjuk ja üks modell korraga.

sotsiaalto25cc2588o25cc2588 eesti

rakendusarhitektuur eesti

Kampaania massimeediakanalid olid välimeedia, print, raadio ja sotsiaalmeedia.

Tulemused

  • TTK tulemus – 3 800 sisseastumisavaldust – on viimase kümne aasta rekord ja ligi kahekordne võrreldes eelmise aastaga (1947).
  • EKA avaduste arv on lausa kõigi aegade suurim – 1185.

Arvesse ei lähe veidi suurema arvuga 2011. aasta, kuna siis võis iga sisseastuja kandideerida neljale erialale, nüüd aga ainult kahele, ning ka keeleline lävend oli tookord madalam.

Agentuur: Salama
Loovjuht: Madis Ots
Projektijuht: Anu Aleksandra Ots
Copywriter: Madis Ots
AD: Anari Västrik
Animaator: Anari Västrik
Sotsiaalmeedia projektijuht: Kadi Pärna, Reet Taniel
Klient / EKA: Solveig Jahnke, Ragne Toompere
Klient / TTK:  Marek Simulman, Heleri Michalski

Case study koostas: Madis Ots, Salama


Loovagentuur Salama on Turundajate Liidu (TULI) liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 78 ettevõtet.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt