Elisa peakontor ja esindused inimestest tühjad, tööd tehakse digitaalsete vahendite toel

TULI uue liikme Elisa
jaoks on olnud üleminek kaugtööle kiire ja lihtne, sest kodukontoris
töötamist ollakse harjutanud juba viis aastat. Sellest,
kuidas Elisas töö koroonakriisi saabudes operatiivselt ümber korraldati, räägivad Elisa turunduse valdkonna juht Karin
Kanepi ja suhtekorralduse
valdkonna juht Marika Raiski.

Elisa suhtekorralduse valdkonna juht Marika Raiski. Pildistas: Jake Farra.

Kuidas koroonakriisis hakkama saate? 

Praegu tegeleme
loomulikult väga aktiivselt koroonaviiruse sise- ja väliskommunikatsiooni ning
sotsiaalmeedia teavitustega. 

Elisa
alustas juba 9. märtsil elisalaste massilist suunamist kaugtööle. Meie
eesmärgiks oli ja on ka täna vähendada drastiliselt inimeste vahelist füüsilist
kontakti ja seeläbi nakatumise võimalust.  

Praegu
ongi meie peakontor inimestest täiesti tühi ning tööd teeme virtuaalsete
vahendite toel. Elisa jaoks oli see üleminek kiire ja lihtne, sest oleme
kaugtöötamist harjutanud juba viis aastat. Kodukontorisse kolimisel andsime
elisalastele kaasa ka süle- ja lauaarvuteid ning teisi töövahendeid sh laudu ja
toole, et töö saaks kodust võimalikult kergelt ja mugavalt tehtud. 

Teisipäevast
sulgesime ka Elisa esindused, et ka meie esinduste töötajate viirusesse
haigestumist ära hoida. Meie esinduste inimesed ei istu tööta, vaid aitavad
kliente teenindada Elisa veebis vestlusaknas või e-maili teel. 

Kõige selle tõttu
ongi tänases olukorras nii meie klientidele kui ka töötajatele äärmiselt
oluline info olemasolu. Edastame infot klientidele ja samuti ka elisalastele
regulaarselt. Loomulikult teavitasime kliente esinduste sulgemisest ning
sellest, kuidas Elisaga virtuaalselt, kiirelt ja mugavalt edasi suhelda.   

Koroonaviirusega
seotud siseteavitustes toome välja käitumisjuhiseid tänaseks olukorraks. Anname
teada, kuidas vähendame viiruse leviku riski ettevõttes ning edastame
töötajatele asjakohast informatsiooni viiruse kohta ja soovitusi juhuks, kui töötaja kahtlustab, et on
nakatunud. Soovitame elisalastel jälgida hügieeninõudeid ning esinduste
puhkeruumidesse, kontorite köökidesse tõime juba eelmisel nädalal juurde lisa
desinfitseerimisvahendeid. Oleme palunud inimestel vältida kätlemist ning
füüsilisel suhtlemisel hoida vähemalt 1-meetrist vahemaad. Kõik elisalased, kes
läksid isiklikele reisidele välismaale, pidid seejärel jääma 14 päevaks
kodutööle. Juba eelmisel nädalal tühistasime kõik tööreisid, mis on seotud
komandeeringute, koolituste ja esinemistega. 

Suhtluses
oma töötajatega soovitame inimestel säilitada rahu ja käituda vastutustundlikult.
Vastutustundlikkus tähendab seda, et tänases olukorras on oluline iga inimese
tervis. Oleme oma inimestele öelnud, et Eesti ühiskonna jaoks on elisalased
äärmiselt olulised, sest hoiame toimivana elutähtsaid teenuseid. Seega on
oluline, et me püsime terved.

Tänaseks oleme elisalastele saatnud
juba kaheksa infokirja. Jagame infot ka meie siseveebis ning tõstsime kõik
olulise veebis esile. Nii saavad elisalased siseveebist jälgida pidevalt
uuenevat ülevaadet koroonaviiruse levikust maailmas. Samuti jälgida
käitumisjuhiseid elisalastele igapäevaselt ja kiirelt muutuvas eriolukorras.
 

Mõtleme juba ka sellele, et massiliselt
kodust tööd tegevad elisalased end liigutaks. Täna saatsime laiali näiteks
põhjaliku ülevaate selle kohta, kust leida häid treeningkavasid, planeerime
juba ka ühiseid virtuaalseid meelelahutusi. Õlg-õla tunde suurendamiseks
soovitame elisalastel virtuaalseid koosolekuid teha videoga.  

Mõtleme loomulikult
ka enda klientidele, mistõttu avasime koostöös Targa Töö Ühinguga Kaugtöö
kiirabi abitelefoni, et aidata ka teistel Eesti inimestel kaugtööd teha ja
tekkivatele küsimustele vastuseid leida. Küsida saab nii tehniliste murede
kui juhtimise probleemidega seotud küsimusi – kuidas juhtida virtuaalmeeskonda,
millised on turvalised vahendid ja kanalid, kuidas hoida organisatsiooni
kultuuri ja olemasolevaid protsesse elujõulisena. Ettevõtmise eesmärk on lisaks
toetamisele ja julgustada inimesi rohkem kodutööle, et anda nii oma panus
koroona viiruse leviku tõkestamisele.  

Kuna täna
on esmakordselt kaugtööle suundunud inimesed, kes seda varem teinud pole, avas
Elisa tasuta seadmetoe telefoninumbri 699 1919. Küsida saab nii kaugtöö
tehniliste lahenduste kui ka koduste seadmete kohta. Lisaks eemaldas Elisa tasu
ka perearsti infotelefonilt. 


Elisa turunduse valdkonna juht Karin Kanepi. Pildistas: Jake Farra.

Kuhu nö
rahuajal
 teraviku ja energia suunate? 

Suhtekorralduse
valdkonnas oleme suunanud teravikku kolmele valdkonnale: targad tööviisid, Elisa kui meelelahutusteenuste
pakkuja kuvandi tõstmine ning innovatsioon. 

Targad
tööviisid on meie prioriteediks olnud juba viis aastat järjest, eesmärgiga näidata, kuidas Elisa tööturul teistest
tööandjatest eristub. Tänasel
tööturul pinksilaua ja tasuta lõunatega töötajaid enda juures ei hoia ja
reklaamlausetega ei püüa, kui ettevõttekultuur ise on katki.  

Tarkade
tööviiside kommunikatsiooni oleme läbi aastate teinud neljas liinis:

  • Esiteks
    räägime Elisa poolt pakutavatest ajatöö viisidest, mille hulka jääb 4-tunnine
    töönädal ning 6-tunnine tööpäev.
  • Teiseks
    kaugtööst ja kõigest, mis sellega seondub. Üks esimesi küsimusi ja peamiseid
    takistusi kaugtöö juurutamisel ettevõttes on juhtimine, sest juhid ei usalda
    oma inimesi. Kahtlevad, kas nad teevad ikka kodus või mujal kaugtöökontoris
    olles tööd. Olemegi jaganud Elisa juhtide kogemusi, kuidas juhtida
    kaugtöötajaid, milliseid tehnilisi vahendeid kasutada, millele tähelepanu pöörata,
    kuidas oma töötajaid eesmärgistada jne.
  • Kolmas
    suund on juhtimiskultuur. Elisa juurutab coachivat juhtimist, mis
    tähendab töötajate võimestamist, kus juht annab visiooni ja töötaja valib
    viisi, kuidas tulemusteni jõuda. Kui töötaja saab ise teekonna valida, on tema
    tahe tööd ära teha kordades suurem.
  • Neljas
    suund on töötajate enda lood, kus nad räägivad sellest, miks neile meeldib
    Elisas töötada, kuidas ettevõte võimaldab neil areneda ja kasvada. 

Strateegia
on olnud hoida Elisat tööandjana ilma suurte plakatite ja reklaamikampaaniateta
läbi aastate pildis, luues sihitud sisu teenitud meedias ja sotsiaalmeedias.
Tulemused on olnud väga head. Kui viis aastat tagasi olime tööandjana CV-Online’i edetabelis tööandjana TOP 40 seas, siis iga aastaga tõusime ca kümne koha võrra ning aastal 2020
valiti Elisa ihaldatuimaks tööandjaks
.  

Meelelahutuse
kommunikatsiooni tegemisel räägime loomulikult sellest, mis toimub meie
TV-valdkonnas ning kuidas teistest turul olevatest teenuspakkujatest eristume. Teeme
seda läbi integreeritud kommunikatsiooni, kasutades erinevaid üritusi – esilinastusi, pressi- ja siseüritusi ning regulaarseid sotsiaalmeedia postitusi. 

Innovatsiooni
all kommunikeerime kõige enam Elisa tehisintellekti lahendusi. Meil on
vestlusrobot, näobiomeetria lahendus ja õnneindeks klientide rahulolu
mõõtmiseks interneti kasutamisel. Innovatsioonikuvandit aitab tõsta ka
Elisa tihe koostöö startuppidega.  

Miks
otsustasite TULI-ga
liituda?

Elisa tunneb suure ettevõttena vastutust Eesti turunduse üldise käekäigu ees. TULI-ga liitumine annab meile
võimaluse valdkonnas olulistel teemadel kaasa rääkida ning vajadusel ka ise diskussioone
algatada.  

Kui suur on Elisa turundustiim ja kes sinna kuuluvad? 

Elisas on
turundustegevused jagatud
erinevate valdkondade vahel. Teenuste väljatöötamise ja elukaare juhtimisega
tegeleb meil teenuste valdkond, brändiarenduse ja turunduskommunikatsiooniga
turunduse valdkond ning pressisuhtluse, sisekommunikatsiooni, sisuturunduse ja
Elisa sotsiaalmeedia kanalitega suhtekorralduse valdkond. 

Turunduse
valdkonnas on meil hetkel
koos valdkonnajuhiga kokku 7 inimest. Neist 4 veavad meie peamiste ärivaldkondade
turundustegevusi: telekommunikatsioon, TV-teenus,
ärikliendi teenused ja uued
teenused. Lisaks on meil üks brändispetsialist ja üks turunduse
projektijuht.  

Suhtekorralduse
valdkonnas on kokku 4 inimest. Iga tiimiliige veab ühte suuremat suunda: kas sise- või väliskommunikatsiooni,
sisuturunduse või sotsiaalmeedia suunda.  

Kes on teie
agentuurid?

Reklaamiagentuurid:
Tank ja Division

Meediaagentuur:
Havas

PR
agentuurid: Hamburg, Prefix Communications

Tekstiagentuur:
Eiffel 

Kas teil on
ka majasisene agentuur?

Meil
majasisest agentuuri otseselt ei ole, küll aga kasutame oma agentuuridele lisaks ka mitmeid vabakutselisi kujundajaid ja tekstikirjutajaid.  

Milline on
praegu teie suurim turundusalane väljakutse
miski, mis öösel magada ei lase?

Meie
väljakutse on väga klassikaline – kuidas muutuvates oludes efektiivselt
toime tulla.  

Millise oma viimase aja saavutusega turundustöös iseäranis rahul olete?

Viimasel
ajal on mitmed suured asjad õnnestunud. Hea meel on selle üle, et meil on õnnestunud üha
rohkem siduda Elisa brändi meelelahutusega. Selle suureks mootoriks on meie TV
teenus ja sisu, mida Elisa eelmisel aastal looma hakkas.   

Samuti teeb suurt
rõõmu ka teiste turundusvaldkonna tegijate tunnustus: Aasta Turundustiim 2019

Silja Oja, TULI
18. märts 2020

Elisa, Tank ja Division on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 74 ettevõtet

Kõik uudised