04.06.2020

E-poe müük langustrendis? 8 soovitust müügi kasvatamiseks

Eriolukord on läbi, füüsilised kauplused taas avatud ja tarbijad kasutavad hea meelega võimalust külastada tavapoode, kus saab rõivaid selga proovida ja oma käega puuvilju valida. Kui kriisi tulipunktis olid ostjad tänulikud iga uue avatud e-poe eest, siis nüüd tuleb tootjatel ja kaupmeestel rohkem vaeva näha selleks, et tihedas e-poodide ja tavakaupluste konkurentsis müüki hoida.

Trükikoja Joon müügijuht Siim Rostin

Järgnevad 8 soovitust aitavad e-poel kvaliteetse kliendikogemuse, pakendite ja turunduse kaudu pakkuda klientidele väärtusi, mida nad tavapoest leida ei pruugi.

1) Kliendikeskne disain ja kasutajasõbralikkus

E-poe ostukogemus moodustub paljudest erinevatest detailidest, kuid eelkõige peab kauba presenteerimine, otsing, info leidmine ja ostuprotsess alates reklaamist kuni järelteeninduseni olema ühtlase kvaliteediga ja kliendikeskne. Oma e-poodi arendades lase tuttavatel teha testostusid ja tee ka ise testimise eesmärgil läbi kogu klienditeekond. Nii leiad üles kohad, kus klient segadusse sattudes ostu pooleli jätab või otsustab pettunult, et edaspidi teeb oma ostud ikkagi ise poodi kohale minnes.

2) Ajaline kokkuhoid

Kui suuremates Euroopa riikides ja Ameerikas on ostjad harjunud kaupa kätte saama samal päeval või isegi paari tunni jooksul, siis Eestis tellides on üsna tavapärane, et pakki tuleb oodata nädal aega. Ja seda ka siis, kui teha tellimus samas linnas asuvast kodumaisest e-poest. Ostjal tekib valik – kas tahan kaupa kohe ja lähen poodi ise kohale või tellin mugavalt kodudiivanilt, aga lepin ootamisega ja kui kaup ei sobi, siis tuleb ka tagastusega tegeleda.

Eesti e-poodide kliendid väärivad samuti kiiremat kauba kohale toimetamist ja siinne logistikapartnerite, kullerite ning pakiautomaatide võrgustik peaks seda ka võimaldama. Mõtle läbi viisid, kuidas saaksid pakkuda võimalikult kiiret transporti ja lihtsaid tagastamisvõimalusi juhuks, kui kliendile tellitud kaup ei sobi. Kui tarne viibib, siis teavita sellest klienti ja proovi arendada võimalikult automaatne süsteem paki teekonna jälgimiseks.

3) Õhuke teenus

Milline protsess järgneb sinu e-poes ostu sooritamisele? Kas toode on valmis või alles läheb tootmisesse ning pakendamisse? Kus asub ladu? Kes komplekteerib tellimuse, pakendab tooted transpordikindlalt, postitab või kullerdab? See on kliendi jaoks nähtamatu protsess, aga sageli kaotavad e-poed just selle protsessi käigus kliente. Kui ladu, komplekteerimine ja logistika on eraldi teenusepakkujate juures ja tellimuse teele saatmine võtab mitu päeva aega, kaob kliendi jaoks ajaline kokkuhoid, mille tõttu ta algselt e-poe kasuks otsustas. Mõtle, kuidas saaksid oma teenuse õhemaks. Kas saaksid tellida kogu pakendamise ja logistika terviklahenduse ühe teenusepakkuja juurest?

4) Hinna ja kvaliteedi suhe

Kui inimene on juba füüsilises kaupluses kohapeal, siis professionaalse teeninduse ja hea müügioskuse puhul õnnestub teda sageli ostu sooritamiseni juhtida ka juhul, kui sama toodet oleks võimalik mõnest teisest poest veidi odavamalt osta. E-poes on asi lihtsam – hinnavaatlus ja võrdluse tegemine on vaid mõne otsingu kaugusel ning brändikaupade puhul pole ju tegelikult väga suurt vahet, milliselt platvormilt ost sooritada. Seega veendu, et pakud oma kaupu konkurentsivõimelise hinnaga.

5) Eristuv pakend

Võrreldes tavapoega puudub e-poes võimalus eristuda hubase interjööri, muusika ja meeldiva inimkontaktiga teenindusega. Seda kõike saad kompenseerida, kui sinu e-poe disain, ostukogemus, teenindus ja toodete pakendid on terviklikult läbi mõeldud ja räägivad sinu brändi keelt. Näiteks Apple’i toodete pakendid moodustavad disainist lugupidava brändi toodetega täiusliku terviku, nende tootmine on kindlasti kallis ja neid on sageli isegi kahju ära visata. Aga kas kujutaksite ette, et uus sülearvuti või iPhone saabub pruunis korduvkasutatavas kastis mullikilesse mässituna?

Sinu kvaliteetne ja omanäoline toode väärib vähemalt sama head pakendit. Pane pakend oma brändi lugu rääkima, mõtle läbi mis materjale kasutad ja milline on see tunne, mida soovid, et kliendid pakki kätte saades ja seda avades kogeksid.

6) Custom made lahedused

Leia viise, kuidas pakkuda e-poest tellitud kaupadele lisandväärtust – midagi sellist, mida klient isegi ei oska oodata ja mis meeldiva üllatusena meelde jääks. Väiksemate koguste puhul võiksid mõelda custom made pakendite peale – näiteks üht ja sama meepurki või piimapakki võid müüa suvel ühe ja talvel teise disainiga või muuta kujundust vastavalt sihtrühmale.

Lisaks on pakend brändi ja tooteinfo kandja, kuhu saad kirja panna kogu olulise info ja brändingu. Mõtle läbi, kas tasuks kaasa panna ka tänukaardike, sooduskupong või midagi muud, millega eristuda ja panna klienti ennast erilisena tundma.

7) Vähem prügi

E-poodidest tellimisega kaasnev häda on tohututes kogustes pakendid – kilekotid, plastikdetailid, koledad suured papist kastid. Oma toodetele pakendeid tellides proovi mõelda nii, et tooted oleksid kaitstud, aga ühtlasi optimaalselt pakendatud, vältides liigset pakendamist ja plastikukogust.

Mõned e-poed pakuvad ka pakendite tagastamise või pakenditest loobumise teenust. Milliseid jätkusuutlikke lahendusi saaksid oma toodete puhul kasutada? Näiteks tooda pakendid taaskasutatud kartongist või leia pakenditele erilisi korduvkasutusfunktsioone. Heaks näiteks olid talvised Tere piimapakid, millest sai koos lastega meisterdada linnumaja.

8) Lisandväärtused

E-poe kommunikatsioonis kasuta kõiki neid argumente, mida oled tootearenduses kasutusele võtnud. Näita uusi pakendeid, hooajalisi või custom made erilahendusi. Räägi oma jätkusuutlikest võimalustest ja erifunktsioonidega pakenditest. Paku lühemat tarneahelat, taaskasutatud materjale, turunda ettevõtte sotsiaalset vastutustunnet ja väiksemat pakendikogust. Tootearendus tasub ära ainult siis, kui sa ei unusta neid argumente kommunikatsioonis kasutada.

Siim Rostin, Joon

Turundajate Liidu (TULI) värske liige Joon tegeleb trükiste ja pakendite tootmise, pakendamise ja otsepostitusega juba 2005. aastast alates. E-poodidele pakub Joon terviklikku teenust, alustades kauba ladustamisest, pakendite tootmisest, toodete pakendamisest, tellimuste komplekteerimisest kuni klientidele saatmiseni. Joon on 100% Eesti ettevõte, mille tootmise ja käsitöö osakondades töötab kokku 35 inimest.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt