Usalduse kasv Euroopa reklaamisektoris
Euroopa reklaami äri kliima indeks (European Advertising Business Climate Index)
PRESSITEADE Brüssel, 07.09.2015
Euroopa Kommunikatsiooniagentuuride Assotsiatsiooni raporti kohaselt on Euroopa reklaami- ja turundussektori ettevõtete kindlustunne selle aasta esimese poolega kasvanud. Euroopa reklaamiäri kliima indeks põhineb igakuistel andmetel, mida kogutakse 43 000 ettevõtte kohta. Viimased tulemused näitavad reklaami ja turunduse valdkonnas kasvavat optimismi, kus kindlustunde indeks on tõusnud -2lt kuni +15le punktile ning seda vaid viimase 6 kuu jooksul (jaanuar – juuni 2015). Nõudlus reklaamiteenuste järele tõusis -7lt kuni +14le punktile, mis omakorda tõstis sama perioodi sektori tööhõive trendi -4lt kuni +5le. Ka tulevik paistab reklaamitööstusele optimistlik, nii teenuste kui tööhõive nõudluse kasvuks prognoositakse vastavalt +21 ja +4 punkti. Kõige piiravamaks äriteguriks peavad reklaami- ja turundusfirmad just nõudlust (41,1%), millele järgnevad vastavalt 13,8% ja 8,62% finants- ja tööjõupiirangud. Üldist positiivset trendi on mõjutanud piirkondlike ja riiklike tasandite märkimisväärsed erinevused. Ettevõtete kindlustunne reklaami ja turundusse on kõige madalam Kreekas (-31), millele järgnevad Prantsusmaa (-12), Eesti (-7) ning Küprose ja Belgia (-2). Usaldusindeks on kõrgeim Slovakkias (+45), Maltal (+40), Saksamaal (+38) ning Hispaanias, Horvaatias ja Leedus (+31). Suurim muutus toimus Itaalias, kus usaldusindeks tõusis viimase poole aasta jooksul -15lt kuni +18le punktile.
Kõikide Euroopa piirkondade reklaamiettevõtted on nende teenuste nõudluse osas optimistlikud. Lääne- ja Ida-Euroopa ettevõtted näevad tööhõive muutusi järgmise kolme kuu jooksul tunduvalt positiivsemalt kui seda nähti aasta alguses.
EACA president David Patton märkis, et indeks näitab Euroopa reklaami- ja turundussektori selgeid taastumise märke. “Usalduse suurenemine on kindel märk majanduse taastumisest ning vaatamata mõnele probleemsele piirkonnale on üldpilt paranenud. On veel vara öelda, kas tegemist on pikaajalise trendiga, kuid mind julgustab see, et reklaamitööstuse positiivsem väljavaade aitab toetada meediat ning peegeldab reklaamijate suuremat valmidust oma kaubamärki investeerima.