03.06.2022

Ühe ettevõtte näide: kriisi ajal otsib tarbija ikoonilist ja kindlat brändi

Dr. Martensi brändi kogemus näitab, kuidas nõudlus kvaliteetse toote järele kasvab just keerulisel ajal. Vähemalt on see üks võimalik järeldus, kui vaadata ettevõtte viimase aja tulemusi.

Dr. Martensi jalanõude hinnad tõusevad tarbija jaoks praegu 6% aastas, kuid samal ajal tarbimine aina kasvab. Tegevjuht Kenny Wilson rääkis portaalile MarketingWeek, et edu taga on ka üha enam leviv jätkusuutlik mõtteviis, mis paneb inimesi ressursse teisiti hindama. Teisalt mängib rolli brändi väga personaalne müügistrateegia. 

Mõned arvud. Tänavu müüdi kolme esimese kuuga üle maailma 14,1 miljonit paari Dr. Martensi jalanõusid. Neli aastat tagasi oli sama näitaja kaks korda väiksem. Kuigi vahepeal lõid pandeemia ja sõda maailma majanduskorralduse mitmel korral uppi, tahavad inimesed endale üha hinnalisemaks muutuvaid jalavarjusid. „Vaatamata kõigile globaalsetele väljakutsetele, tegime täpselt seda, mida olime planeerinud,“ tõdes Wilson. 

Kasum kasvas viimase aastaga 43% ja ületas esimese kolme kuu jooksul 200 miljoni naela piiri. Inflatsiooni mõju tunneb suures osas maailmas ning inimesed tõmbavad kulusid üha koomale, kuid Dr. Martensi näite põhjal pole Suurbritannia ettevõttel põhjust muretseda.

Wilson selgitab, et just kriiside ajal tuleb välja, kui head tööd on brändiga varem tehtud. Nimelt tundub talle, et kriisi ajal soovib üha rohkem inimesi investeerida tootesse, mis on pikema elueaga. „Üha enam tarbijaid hakkab otsima ikoonilisi brände, neid, mida saab usaldada,“ sõnas ta.

Üheks väljakutseks on brändi väärtuse hoidmine ja tõstmine noorte seas ning seetõttu kulub suurem osa turunduseelarvest digikanalitele ja sotsiaalmeediale. Põhjus on lihtne: brändi enda uuringud on näidanud, et esimesed Dr. Martensid ostetakse vanuses 15-25. „Selles vanuses inimestele on mobiiltelefon tavaliselt kui käe külge liimitud,“ arutles Wilson. Seega toob iga Z-põlvkonnale ja digimeediale kulutatud summa tõenäoliselt kunagi raha tagasi.

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt