08.11.2023

TULIUUS LIIGE | Smartpost Itella: ainuüksi hea turundusega ei tee selles valdkonnas midagi ära

Kas ja miks on Smartpost Itella parem kui konkurendid? Millised väljakutsed on ettevõtet ees ootamas? Sellest ja muust räägib ettevõtte Baltikumi-ülene turunduse- ja kliendikogemuse juht Annika Parm. 

Smartpost Itella Baltikumi-ülene turunduse- ja kliendikogemuse juht Annika Parm. Foto: Erakogu

Turundajate Liidu värske liige Smartpost Itella pole ilmselt kellelegi võõras. Ettevõte pakub B2B-, B2C- ja C2C-teenuseid laia kuller- ja pakiautomaatide võrgustikuga. Smartpost Itella on osa Soome logistikafirmast Posti, mis kuulub Soome riigile. 

Kuidas konkurentidest eristuda? Kui paki saan või saadan, siis mind tavaliselt kunagi ei huvita, kas see on Itella või keegi teine. 

Peamine põhjus Smartpost Itella eelistamiseks on see, et pakid on alati temperatuurikindlalt ja hoolega hoitud. Meie pakiautomaadid asuvad siseruumides, olles seeläbi turvalised kasutada aasta ringi kõikide temperatuurikindlate toodete tellimiseks, olgu selleks kosmeetika, ravimid või elektroonika. Väljas asuvate pakiautomaatide toote kvaliteet võib temperatuuri kõikumisega kahjustada saada. Võid ise ette kujutada, mis juhtub, kui hoiad õues +30 kraadiga looduslikku näokreemi või -25 kraadiga uut iPhone’i.

Tarbija teab seda, et Itella pakid on temperatuurikindlad?

Teeme turundustiimiga selle nimel tööd, et tarbija teadlikkust tõsta. Näiteks lansseerisime oktoobri keskpaigas uue kampaania, mille slogan on see, et Smartpost Itellaga on sinu pakid temperatuurikindlalt ja hoolega hoitud. 

Erinevad brändiuuringud tõestavad, et Smartpost Itella on eestlaste eelistatuim logistikabränd. Kantar Emori uuringust selgus paar aastat tagasi, et eestlased saavad kõige paremaid teeninduskogemusi Smartpost Itellat kasutades. Mida te hästi teete? 

Selle nimel on ettevõte aastaid väga palju tööd teinud. Meie prioriteet on alati klient ning temale parima võimaliku kliendikogemuse pakkumine. See hõlmab endas selgeid protsesse alates kogu logistika juhtimisest kuni klienditeeninduseni välja. 

Sinna vahele mahub väga palju inimesi ja lülisid, et kõik sujuks ja ettevõte töötaks korrektselt. Kõik peab toimima, alates sorteerimiskeskusest lõpetades pakiautomaatidega. Ja kunagi ei tohi unustada, et alati saab veel paremini, mugavustsooni ei tohi jääda.

Smartpost Itella eesmärk on inimese jaoks olulisema kohaletoimetamine nende tingimustel. Milles see väljendub?

Klient ning tema kogemus meie teenusega on alati kõige olulisem. Proovime olla alati paindlikud ja hoolivad. “Hoolega hoitud” on sõnum, mida kommunikatsioonis ja turunduses kasutame. Iga kliendi pakk on kindlates kätes – hoiame seda alates sellest hetkest, kui paki kätte saame ja anname 100%, et see jõuaks temani kiiresti ning suurepärases seisundis.

Millised on Itella jaoks aasta kõige suuremad väljakutsed ja tegevused? 

Äri vaates on kahtlemata kõige suuremaid väljakutseid pakkuv aeg just kätte jõudmas. Nagu kogu kaubanduses, nii on ka pakiäris jõuludele eelnev aeg kõige kiirem. Pakkide mahud kasvavad kordades ning käib kõva töö, et pakkuda kliendile parimat võimalikku kogemust. 

Mina tulin ettevõttesse alles kolm kuud tagasi Baltikumi-üleseks turunduse- ja kliendikogemuse juhiks. Suurim väljakutse ja peamine fookus on tugeva Baltikumi-ülese tiimi ehitamine, kus kõik funktsioonid toetaksid üksteist ja protsessid ning eesmärgid oleksid ühtsed. 

Kindlasti on meie suurim eesmärk kasv ja et me kasvaks kliendisõbralikult ning vastutustundlikult. Kuna kuulume Soome riikliku Posti ettevõtte gruppi, siis on väga oluline koostöö ka emaettevõttega. Põhjamaa ettevõttena on Posti jõudnud palju teha ja kogeda, mida meie siin pole veel suutnud. 

Millised turundustegevused toetavad eesmärkideni jõudmist?

Kahtlemata on täna fookus tugeval digiturundusel ning positiivse brändi kuvandi hoidmisel ja kasvatamisel.

Kõik ütlevad, et nad on nii kiired ja head. Kui suur roll on ses valdkonnas turundusel? 

Kindlasti ainuüksi hea turundusega ei saa selles valdkonnas midagi ära teha. Teenuse ettevõttena on alati olulisem teenuse enda toimimine ning kvaliteet. Kui sellega on hästi, siis sinna peale peab ehitama selgele väärtuspakkumisele põhineva turundusstrateegia. Konkurents on tihe ja ilmselt läheb veel tihedamaks, aga seda tuleb võtta mitte negatiivselt, vaid edasiviiva jõuna, mis paneb kõiki turuosalisi rohkem pingutama. Lõpuks võidab tarbija.

Räägiti, et pandeemia oli e-poodidele väga edukas. See pidi teile ka hästi mõjuma, kui kõik pakke saatsid. Kas see trend on jätkunud?

Pakiäri on kasvav valdkond ja kindlasti on trend jätkuv. Tegemist on täiendava mugavusteenusega kliendile, et enda aega paremini ja efektiivsemalt kasutada. E-poodide kasutamine on klientidele mugavam ja lihtsam. Sa võid osta oma riided kell 23 diivanil. Kui tahad õhtuid perega veeta, siis sa ei pea kell 19 õhtul võtma aja, et kaks tundi kaubanduskeskuses olla. 

Mugavus on põhiaspekt. Ja inimeste ootus on, et asjad oleks järjest kättesaadavamad. 

Välismaalt tellitakse siis ka endiselt?

Jah, täna on tarbija järjest teadlikum ning võrdleb hindu erinevate e-poodide vahel. Majanduses on keeruline aeg. On palju inimesi, kes on muutunud üha rohkem hinnatundlikumaks. 

Kuidas teie turundustegevused üles on ehitatud? Kui suur tiim teil on? 

Meie tiim on olnud aja jooksul erineva suurusega. Minu tiim on Baltikumi turunduse- ja kliendikogemuse tiim, st kliendikogemuse juht ja iga riigi turundusjuhid. Riigis ongi üks inimene, kes vastutab 100% turunduse eest. Aga juures on ka toetussüsteem. Soomes on väga suur rahvusvaheline turundustiim, kellega saame koostööd teha ja muidugi välispartnerid – loovagentuur, meediaagentuur jne. 

Miks liitusite TULI-ga? 

Olen olnud aastaid TULI liige – ka eelmise ettevõttega – ning pean väga väärtuslikuks seda, mida TULI turundajaid ja agentuure kokku tuues teinud on. Turundajate Liit korraldab põnevaid üritusi ja seminare, milles mängib olulist rolli ka networking

TULI on muutunud palju nähtavaks ja suuremaks, näen, et paljud ettevõtted aina liituvad. Koostöö ja kooskäimine läheb aina tugevamaks, seda on väga tore näha! 

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt