TULIUUS LIIGE | Loovagentuur Jopp Creative juht Jan Henrik Pärnik: mõned kliendid on oma kanalites väga kinni, turundust peaks laiemalt vaatama
TULI-sse on lisandunud järjekordne uus liige – loovagentuur Jopp Creative. Ettevõtte juht Jan Henrik Pärnik tutvustab Tartust pärit agentuuri elu, kliente ja ambitsioone.
Misasi on Jopp Creative?
Meid leiab TULI liikmete “videoproduktsiooni” kategooria alt, kuid suudame teha ka enamat. Jopp Creative nime all oleme tegutsenud kolm aastat, aga kogemusi on kõigil rohkem. Olen videovallas olnud kümme aastat ning ühel hetkel panin pundi kokku, võtsin juurde copywriter’i, animaatori, produtsendi jne. Oleme kõik tartlased, aga eks iga nädal peab tööasjus Tallinnas käima.
Ma käisin just Tartu agentuuridega rääkimas ja küsisin ka kõigi käest, kuidas Tartus eluke veereb. Sa ütlesid, et käite kogu aeg Tallinnas, nii et eeldan, et palju kliente on sealt.
Pole väga palju Tartu ettevõtjaid, kes teeks meiega seetõttu koostööd, et oleme Tartust. Kliente on ikka üle Eesti. Tallinnas tuleb käia, sest seal on kliendid, näitlejad, lokatsioonid ning tehnika. Võtteid on Tallinnas kergem teha. Kasvõi mahajäetud maja on sealt kergem leida kui Tartust. Variante on lihtsalt rohkem.
Ise õppisin Pallases ja üks õppejõud ütles jube hästi, et Tartust Tallinnasse on alati lühem maa kui Tallinnast Tartu. Meil pole muret seal käia.
Meil on ka Tallinna kontori mõte korduvalt läbi käinud, kuid otseselt pole vajadust tundnud. Saame oma käimisi ajastada ning rongisõit Tallinnasse on puhas nauding. Istud rongi, teed tööd ja oledki, plaks, kohal! Kaua te seal Tallinnas Viimsist Rocca Al Maresse sõidate? Umbes sama kaua (naerab – toim.). Ma sõidan autoga tööle kolm minutit ning kõnnin 15. Seda privileegi ei saa välja vahetada.
Mainisid, et Tallinnas on kõike kergem teha. Kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis esmapilgul ei torka pähe liiga palju Tartus filmitud reklaame. Eks neid muidugi ole, aga Tartust leiaks kindlasti põnevaid nurki.
Tartus väga tihti võttegruppi ei kohta, jah. Kogu Lõuna-Eesti on tegelikult häid kohti täis. Tartu kesklinnast loodusesse on ülilühike maa. Otepää ja Haanja kuppelmaastikud on ju siin samas. Näiteks sügisel oli meil Creative Friday* päeva raames võttepäev Lõuna-Eestis, mille raames võtsime oma portfoolio mitmekesistamise jaoks Haanjas üles klippe mootorratturist. Siinkohal ongi oluline lihtsalt teada, et isegi Eestist leiab üles need sinka-vonka teed, mida oleme harjunud nägema Šveitsi alpides. Serpentiine pole, aga S-kurvid saab ilusti kätte. Eriti ägedad on need sügisvärvides.
*Creative Friday on päev mil Jopp Creative teeb sahtlisse kirjutatud ideed reaalsuseks, katsetatakse uut tehnikat ja arendatakse kogu tiimi.
Mida teete teisiti kui konkurendid?
Ise oleme mõelnud, et see on hea, et meil on algusest peale kogu meeskond kaasas. Oleme kõik briifist saati ideedega kursis ning saame oma mõtteid jagada. Teine asi on see, et kui tihti mõeldakse kõigepealt slogan ja siis sünnib visuaal, siis meie oleme hästi visuaalsed. Mõtleme, kuidas asi lahe välja näeks ja alles siis vaatame edasi. Visuaal peab olema üliatraktiivne ning siis saab sloganid ja muud asjad ümber ehitada.
Varasemalt on meie fookuses olnud videoproduktsioon. Palju selliseid asju, mida kõik igapäevaselt ei näegi – igasugused brändi-, korporatiiv- ja õppevideod. Meile endale meeldib aga kõige rohkem teha just loovkampaaniaid. Oleme seni mõned teinud, viimati Klickiga. Briifis oli algselt vaja üht videot, kuid lõpuks valmis sellest 78 visuaaliga kampaania.
Kes on teie tuntumad kliendid peale Klicki?
Oleme päris palju teinud ürituste järelkaja videoid, milles üks suurimaid kliente on Red Bull Estonia, aga samuti ka Ironman, Trad.Attack! ja sTARTUp Day.
Lisaks oleme loonud erinevaid videosisusid koostöös suurte Eesti brändidega nagu Visit Estonia, Tartu Ülikool, Helmes, Bolt, Telia, Stebby jne. Tarbijakaitsele tegime kampaania, mis oli sel aastal ka Kuldmuna shortlist’is. Olime tegelikult üllatunud. See näitab, et liigume õiges suunas.
Oleme näljased. Tahame teha järjest paremini, ägedamini ja võimsamalt. Tahame tiimiga kogu aeg edasi push’ida. Tahame tippu jõuda.
Milline video on praegu, 2023. aasta lõpus, hea video?
Eks see sõltub kanalist ja sihtgrupist. Mõnele meeldib TikTokis huumor, aga kui rääkida brändikuvandist, siis igale asjale ei saa peale lennata allpool vööd huumoriga. Mulle meeldib, kui on storyline sees, mitte ei ole lihtsalt toode ja hind. Vaja on atraktiivset visuaali ning siis puänti või krutskit.
Kas kanalite rohkus teeb teie elu keerulisemaks?
Kergemaks ei tee, aga huvitavamaks küll. Näen, et mõned kliendid on oma kanalites väga kinni, tegelikult peaks turundust laiemalt vaatama. Pole vaja teha üht videot või kampaaniat, vaid vaadata, mida öelda tahetakse ning kuhu turundus liigub.
Meil endal on sisemine huvi, et klient saaks maksimaalselt hea asja. Isegi kui peaks ainult telereklaami tegema, siis surume juurde, et mõtleme ka sotsiaalmeediasse midagi, sest kui juba alustame, siis miks mitte poolel teel olles seda täiega teha. Siis saab kohe alguses arvestada formaatide eripäradega, näiteks filmidagi portrait sisu juba vertikaalselt, et ei kannataks kompositsioon ja kvaliteet. Tihti tehakse hiljem teleformaadist portrait, et seda sotsiaalmeedias jagada ning see näeb ülikole välja.
Kas teete klientidele TikTokke ka?
Praegu mitte. Päringuid ja ideid on, aga arvan, et turg peab arenema. Eelarved on veel liiga väikesed, et kogu tiimiga peale lennata.
Sa mõtled, et TikToki video tundub nii lihtne, et klient ei saa aru, miks ta peaks selle eest maksma?
Jah, see on hästi sõnastatud. TikTokki tehes peaks võttepäevi optimeerima ja palju asju korraga tegema.
Samas öeldakse ka, et TikTokki ei saa väga asju ette planeerida.
Jah, aga trendidega tekib küsimus, kas sinu bränd ikka peab selle trendiga kaasa minema ja kas see annab midagi juurde? Mõni teeb lihtsalt seepärast video, et oleks postitus olemas. See on see suund, mida me teha ei tahaks.
Aga üldiselt, telefonivideode trend pigem kasvab ja sealt tuleb töövoogu juurde. Oleme täheldanud, et palju kergem on teha koostööd ettevõtetega, kes on varem videoid tellinud. Paljudele kahjuks peab aga endiselt põhjendama, miks üldse turundusvideot vaja läheb.
Endiselt ei teata, et video on hea formaat?
Isegi kui teatakse, ei tunta kvaliteedi vahet. Oleme valdkonnas sees. Me teame, mis toimib ning kuidas videoid teha.
Miks TULI-ga liitusite?
Ma küsiks hoopis nii: miks me nii hilja liitusime? Seepärast, et kuna te korraldate ka tenniseturniiri, siis seni oleme näiteks harjutanud tennisemängu, et uuel turniiril osaledes piinlik ei oleks (naerab – toim.).
Kui tõsiselt rääkida, siis Tartust vaadates tundub hea asi, kuidas Tallinnas koos käite. Tahaks ka Alibitest, konverentsidest ja seminaridest osa saada. Valdkonna inimesed on koos, võib-olla sünnib midagi põnevat ja ägedat.
Muidugi meeldib mulle ka Kuldmuna. Juba kooli ajast mäletan, et osalesime Pesamuna konkursil. Isegi, kui polnud aega osaleda, siis briifi oli põnev lugeda.
Loen tihti TULI artikleid ja mulle meeldib, kui tuuakse välja, mida võiks paremini teha.
Mida võiks paremini teha?
Kui tahad hästi teha, siis peab spetsialiste leidma ning neid usaldama. Digiturundus pole see, et vaatad Youtube’st Google Adsi seadistamise video ja hakkad pihta. Meil on head agentuurid olemas, kes tulevad ja aitavad. Neid võib usaldada.
Autor: Siim Kera, TULI