07.02.2024

TULIUUS LIIGE | Gjensidige: norralased on rohkem kindlustususku kui baltimaalased

TULI esimene kindlustusseltsist liige Gjensidige on pika ajalooga ja tegutsenud Põhjamaades enam kui 200 aastat. Vestlesime nende õdusas kontoris turundus- ja kommunikatsioonijuhi Marianna Elksnin-Valdiga norralaste ja eestlaste erinevustest, turundusest, aga ka kindlustuste võimalustest ja tiimis töötamisest.

Marianna Elksnin-Vald. Foto: Jake Farra

Tere tulemast, TULI-sse, Gjensidige ja Marianna! Palun ütle alustuseks, kuidas peaksin hääldama sõna “Gjensidige”?

Ära häälda esimest tähte, vaid ütle “Jensidige”. See tähendab norra keeles vastastikkust. 

Kui kirjutasin Google’sse “Gjensidige”, siis tuli vasteks, et Gjensidige on Norra kvaliteediga kindlustus. Mis tähendab Norra kvaliteediga?

Gjensidige ajalugu ulatub aastasse 1816, kui asutati vastastikku abistav tulekindlustus. Talupoegade ühistööks oli rahaga suuremaid tulekahjusid vastastikku katta ja riske maandada. Nimi sümboliseerib kindlustuse pikaajalist ja vastastikku abistamist. 

Ettevõtte edu võib seostada selle pikaajalise eduka kindlustustegevuse traditsiooniga ja tugeva kaubamärgiga Põhjamaades.

Gjensidige pakub lisaks Norrale kindlustustooteid ka Taanis, Rootsis ja Baltimaades.  Gjensidige tütarettevõtted on tuntud oma ärieetika, usaldusväärsuse ja kliendikesksuse poolest, mis on Norra kvaliteedi tunnused. 

Milline on suurim erinevus Eesti ja Norra kliendi vahel? 

Norralased kasutavad rohkem kindlustustooteid inimese (või leibkonna) kohta kui meie, baltimaalased. Nad on rohkem kindlustususku. Samuti on huvitav märkida Gjensidige Norra klientide pikaajalist lojaalsust, kus mõned pered on kasutanud ettevõtte teenuseid üle 100 aasta. See on märk usaldusest, mida ettevõte on aja jooksul suutnud klientidega luua. 

Kindlustusseltse on Eestis palju. Mis arvad, mismoodi eristute teistest kindlustusettevõtetest?

Osalesin oktoobris kindlustuskonverentsil ja meelde jäi selline mõte: “Kindlustussektoris on tihti keeruline leida erinevust konkurentide vahel. Kindlustus on oma olemuselt turvalisust ja konservatiivsust sisendav sektor, väga innovaatiline ta ei saa ja ei tohigi olla. Tootevalik on üldjoontes sarnane ja kindlustusettevõtted järgivad riigis kehtivaid seadusi. Eestis tegutsevad kindlustusseltsid on enamasti erinevatest riikidest ja kuuluvad rahvusvahelistesse kontsernidesse. Seltside päritolumaa ongi kõige suurem erinevus.”

Gjensidige kannab edasi oma ärikultuuri ja standardit ning on ka sellest mõjutatud. Aga lisaks Norrale on Eestis esindatud näiteks Poola, Saksamaa, Soome jne. Naljaga pooleks ütleksingi, et seltsi päritolumaa ning sellega kaasnevad kultuurilised mõjud ongi kindlustusseltside suurimaks erinevuseks.

Kui palju ollakse üldse teadlikud erinevatest kindlustusvõimalustest? Üldjuhul inimesed kindlustavad oma kodu ja vara, aga tihtipeale reisides ei tee paljud reisikindlustust. 

Eesti inimene kindlustab enamasti kahte toodet: autot, sest liiklusõnnetused on igapäevasem nähtus ja oma kodu, sest pangapoolne laenuleping nõuab seda. Paraku mõistavad paljud inimesed kindlustuse tähtsust alles siis, kui nad on sattunud mõne traagilise sündmuse ohvriks. Oluline on teadvustada, et kindlustus ei ole ainult kohustuslik nõue, vaid see pakub ka turvatunnet ja kaitset ootamatuste eest.

Reisikindlustusi tehakse vähem. Aga selle puhul alahinnatakse erinevaid riske – arvatakse, et terviseprobleemid või õnnetused nendega ei juhtu. Eriti, kui see puudutab noori inimesi. Ka neid, kes teevad lühiajalisi reise. Mis selle lühikese ajaga ikka juhtub? 

Tulin hiljuti nädalavahetuse reisilt, kus teel Veneetsiasse kaotas üks reisija teadvuse ja sihtkohas maandudes oli kohalik kiirabi vastas. Kui kiirabi töötajad teda ratastoolis lennuki pealt maha aitasid, oli ta endiselt teadvusetu. Automaatselt käis peast läbi – kas tal kindlustus on ikka tehtud? Ma ei kujuta ette, mis hinnalipik sellel “teenusel” võis olla, aga õnneks oli ta pühapäevasel tagasilennul ilusasti pardal ja tundus, et täie tervise juures. 

Aga on ka neid, kes oma teadmatusest arvavad, et kui neil on krediitkaart, siis neil on kohe ka reisikindlustus. Krediitkaartidel võivad olla erinevad tingimused, mõne krediitkaardi puhul kehtib näiteks reisikindlustus vaid siis, kui oled 50% selle reisi eest tasunud selle sama krediitkaardiga.

Millisele kindlustustüübile kõige vähem rõhku pannakse? 

Õnnetusjuhtumitele. See kindlustus annab turvatunde kogu perele, aga seda ei teadvustata. Eriti, kui sa oled perekonna peamine sissetulekuallikas. Või sportliku eluviisiga inimene, kel tekib traumasid rohkem. Laenumaksed ja elamiskulud tahavad ikka tasumist, vaatamata sellele, kas inimene on haiguslehel. Jah, Tervisekassa hüvitab osa sinu sissetulekust, aga õnnetusjuhtumikindlustus katab puudujäägi.

Kuna meil kõigil on nii erinev elustiil ja vajadused, siis ega ma ei jõuakski siinkohal kõiki eeliseid ja olukordi loetleda, mis puhul saab õnnetusjuhtumikindlustus abiks olla. Õigem oleks soovitada pidada nõu kindlustusspetsialistiga.

Räägime teie tiimist ka. Kuidas see üles ehitatud on?

Oleme teadlikult ja strateegiliselt moodustanud oma turundusmeeskonna selliselt, et see hõlmaks kõiki Balti riike. Igas riigis on meil vastav turundusjuht, kes kohandab ja juhib turundustegevusi oma riigile vastavalt. Selline lähenemine võimaldab meil rakendada Balti strateegiat ja kohandada seda iga konkreetse riigi eripäradele ja vajadustele. Eestis olen ainuke ning juhin nii turundust kui ka kommunikatsiooni.

Mu tiim on Teamsi ja telefonikõne kaugusel. Paneme paika Baltikumi strateegia, teeme koosolekuid, vajadusel lendan neile Leetu külla. Meil on põhipunktid, milles kokku lepime ja sõnum, mida edastame ning selle siis mugandame vastavalt Eestile. 

Eesti market share on väike, siin saab veel niiviisi hakkama. Oleme siin tegutsenud pea 20 aasta ning nagu paljudel ettevõtetel, on meil loomulikult plaanis kasvatada turuosa nii Eestis kui ka Baltikumis. 

Miks liitusite TULI-ga? 

Jälgin pidevalt TULI tegemisi, sest see on suurepärane infoallikas turundusalaste teemade kohta. TULI korraldab ka networking-sündmusi, kus saada inspiratsiooni ja tutvuda uute inimestega – patt oleks sellest ilma jääda.

Lisaks märkasin, et TULI kogukonnas polnud ühtegi kindlustusseltsi esindajat, seega otsustasin olla esimene, kes selle sammu astub. Gjensidige osalemine TULI üritustel võimaldab meil paremini mõista kogukonna vajadusi ja muresid seoses kindlustusega. See annab meile võimaluse kohandada meie teenuseid ja tooteid vastavalt kogukonna eripäradele, pakkudes seeläbi paremat kaitset ja lahendusi. 

Ootan juba põnevusega võimalust kaasa lüüa ja kohtuda uute huvitavate inimestega.

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt