02.10.2024

TULImust on kõigile: hea töö leiab tasakaalu loovuse, andmete ja tulemuslikkuse vahel

Levinud on arvamus, et tulemuskonkurss TULImust on vaid meediaagentuuride pärusmaa. Tegelikult nii ei ole. Osaleda (ja võita!) võivad kõik.

TULImusta auhinnad on kõigile! Foto: Harry Tiits

Eriti hästi on osalemine välja tulnud Age Creative’il. Kahe aastaga on auhinnakapis kaks kulda (ühe neist töödest esitas SEB Pank) ning hõbe, samuti võideti mullu Grand Prix. 

Age digi- ja sotsiaalmeedia creative Kamilla Selina Lepik sõnab, et edukad kaasaegsed agentuurid ei keskendu ainult loovatele lahendustele, vaid mõtlevad ka efektiivsusele ja tulemuslikkusele. 

“Loovus, nutikas andmete kasutamine, tulemuslikkus ja brändi tegevused on omavahel tihedalt põimunud,” sõnab ta. “Üks hea töö leiab tasakaalu nende kõigi vahel. Näiteks Work in Estoniaga, kellega eelmisel aastal Grand Prix noppisime, teeme küll palju nalja ja pulli, aga tegelikult on selle taga hunnik kalkuleeritud strateegiat koos läbimõeldud funktsionaalsuse, eesmärkide, sihtgrupi väärtuspakkumistega jms. Üle-eelmisel aastal minu kaas-loovjuhitud ning esikoha saanud SEB Maisicu kampaania nägi küll cool ja Gen Z välja, aga mitte ainult. Selle taga oli samuti hulganisti tööd andmetega, mis lõpuks koosmõjus rekordtulemused tõi.” 

img 3747
Kamilla Selina Lepik.

Age Creative võtab võistlusest osa, sest see ühildub nende baasväärtusega – olla samal ajal nii tulemuslik kui ka loominguline. 

“Kui loovagentuuri autasustatakse selle eest, et sinu loovad lahendused toimivad ka efektiivses mõttes, siis on see väga uhke,” selgitab ta. “Meediaagentuuridel on TULImustal kodusem, sest mõõdikud on nende leib, aga ka loovagentuurid peavad selle rongiga kaasas käima, et konkurentsivõimelistena püsida.”

Üritusturundusagentuur Jolos võitis mullu positiivse muutuse kategoorias hõbeda. Ettevõtte partner ja jätkusuutlikkuse juht Katre Kahre selgitab, et nemad osalevad konkursitel peamiselt kahel põhjusel. 

“Esiteks on see tähtis tunnustus projekti tiimile, teiseks, ükskõik mis auhinnad mõjutavad kaudselt ettevõtte kredibiilsust,” tõdeb ta. “Muidugi on see otsesele kliendile, kelle projektiga auhind võidetakse, märk, et nad on teinud õige partneriga õiget asja. Kes siis ei tahaks, et nende projekt ei ole mitte pelgalt vahva ja erakordne, vaid sellel oleks ka päriselt mingi maailma parandav efekt. Meie saatsime TULImustale positiivse muutuse kategooriasse oma töö just sellepärast, et sel konkursil hinnatakse projektide mõjusust ilma et see peaks oma loovusega eriliselt silma paistma.” 

21
Katre Kahre.

TULImustalt auhinna noppinud Wise Mission Days võitis pronksise autasu ka Bea Worldilt, mida võib kutsuda üritusturundajate Cannes Lions’iks. 

Jolost edestas positiivse muutuse kategoorias disainiagentuur Velvet, seda tööga “Tartu Rakenduslik Kolledž VOCO”, mis muutis Eestis kutsehariduse mainet. Velveti brändingu tiimi juht ning VOCO projektijuht Kadri Ann Mikiver lausub, et Velvet on aastaid rääkinud, et brändingu projektid on suuresti muutuste juhtimise projektid, eriti kui tegemist on rebrändinguga. 

Kuna Velvet ei ole reklaamiagentuur, siis meie töö tulemust ei saa mõõta turunduskommunikatsiooni tavapäraste efektiivsusnäitajatega nagu nähtavus, kontaktide ja konversioonide arv või otsene kampaania mõju müügitulemustele,” ütleb ta. “Sellegipoolest, disain on teadlik tegevus selge eesmärgiga. Kindlasti ümbritseb tööd, eriti kui räägime organisatsiooni identiteedi loomisest, ka üksjagu emotsionaalset väärtust, aga kokkuvõttes peaks tegevuse tulemus olema defineeritav. Suur rõõm oli seetõttu näha TULImust konkursil ka sellist kategooriat, mis keskendub just pikaajalise mõju saavutamisele läbi disaini ja kommunikatsioonitegevuste.

2m6a7124
Kadri Ann Mikiver.

Mikiver tõdeb, et VOCO puhul avaldas kõige rohkem muljet töö ise. Ehk teised kutsehariduskeskused olid kuulnud ja näinud VOCO edulugu ja pöördusid tänu sellele Velveti poole. 

 Mis jällegi näitab, et mitte auhinnad ei ole olulised, vaid töö mõju ühiskonnas üldiselt,” nendib ta. “TULImusta auhind tuli alles pärast seda kui VOCO edulugu oli juba märgatud, aga eks see olegi ju konkursi mõte, et enne mõju ja siis auhind.”

Esita töö

Loe rohkem

Tähtsad kuupäevad

  • Tööde esitamine: 9. september–17. oktoober
  • Hilinejate vastuvõtt: 18. oktoober–24. oktoober
  • Finalistide avalikustamine: 1. november
  • TULImust auhindade jagamine: 6. novembril Making Sense’i konverentsil

Autor: Siim Kera, TULI 

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt