Tööde esitamine Tulimustale on alanud! Tutvu uute kategooriatega
Tänasest algas tööde esitamine efektiivsuskonkursile Tulimust. Tavahinnaga saab projekte esitada 24. oktoobri õhtuni, hilinejatel on aega nädalake rohkem ehk kell kukub 31. oktoobril 23.59.

“Konkurss on mõeldud agentuuridele ja in-house tiimidele, kelle jaoks efektiivsus ja strateegia on päriselt oluliselt,” sõnab sellest suvest TULI juhatusse kuuluv ning Tulimusta töögrupi liige olev Aleksandr Dmitrijev, kes varasemalt korra töid žüriis hinnanud. “Oodatud on meedia- ja digiagentuurid, loovagentuurid, PR-agentuurid, üritusturundajad kui ka brändide turundustiimid. Turunduse lõppeesmärk on tulemus!”
Sobiva töö esitamiseks on tal kaks soovitust:
- Vaata lähimineviku projekte ja leia see, mis tegi kliendi tõeliselt õnnelikuks
- Võrdle oma tulemusi juhendis toodud mõõdikutega, mis seostuvad reaalselt äritulemustega. Näiteks klikid ja veebiliiklus pole iseenesest turunduse edu näitajad; tähelepanu ja ROI on seevastu tõetruumad mõõdikud.
Tänavu saadab TULI konkursi võitja oma kulude ja kirjadega Euroopa parimatega konkureerima. Nimelt saab Grand Prix’ga triumfeerinud projekt osaleda tasuta mainekal Effie Europe konkursil, mida võib täiesti liialdamata kutsuda efektiivse turunduse Cannes Lions’iks.
Üks suur muudatus on sel sügisel veel: senised neli kategooriat on kõik kaheks jagunenud ehk kokku jagatakse auhindu kaheksas alamkategoorias. Kui varasemalt autasustati esikolmikut, siis nüüd saab võidurõõmu tunda iga alamkategooria parim. Selleks, et töö tugevusi maksimaalselt esile tuua, on värskendatud ka töö esitamise ankeeti. Iga kategooria juures on väljatoodud ka võimalikud KPI-d ehk võtmenäitajad, mis aitavad valida, mis kategooriasse töö esitada.
Kategooriad ja alamkategooriad
1. BRÄND
Kategoorias hinnatakse, kui edukalt on loodud ja hoitud brändi kuvandit, sõnumit ja emotsiooni. Oluline on esile tuua, kuidas on õnnestunud võimendada brändi positsioneeringut ja tõsta väärtust, tugevdada sidet brändi ja tarbija või brändi ja ühiskonna vahel, kaasata sihtrühma ning luua positiivne ja meeldejääv kogemus. See kategooria väärtustab terviklikku brändilugu, järjepidevust ja emotsionaalset mõju, mis viib pikaajalise lojaalsuseni.
- 1.1 Brändi kontakt – uue brändi lansseerimine, rebränding või olemasoleva brändi imagoloogiline tegevus. Hindamisel arvestatakse, kuidas aktiveerimine on loonud selge positsiooni turul, toonud uue publiku või süvendanud olemasolevat tarbijasuhet.
- Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus (Brand Awareness, growth %), brändi äratundmine (Brand Recognition), positiivsed aistingud (Positive Associations), ostukavatsus (Purchase Intent), turuosa (Market Share), brändi väärtus (Brand Value), reklaami mäletatavus (Ad Recall) jne.
- 1.2 Brändi kohalolu – järjepidev ja strateegiline kohalolu turul läbi meediasüsteemide, brändikommunikatsiooni, PR-i, brändisaadikute või sponsorluse. Hinnatakse, kuidas püsiv nähtavus toetab brändi tuntust, usaldust ja seotust sihtrühmaga.
- Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus; spontaanne ja üldine (Brand Awareness, spontaneous & general), brändi äratundmine (Brand Recognition), brändi armastus/sentiment (Brand Love/Sentiment), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value) jne.
2. ANDMED
Kategooria tunnustab töid, mis põhinevad tugevatel andmepõhistel otsustel ja tarbijainsight’idel. Hinnatakse, kuidas andmeid on kogutud, analüüsitud ja tõlgendatud ning kuidas need teadmised on aidanud saavutada eesmärke.
- 2.1 Andmekasutus: kvantitatiivne – tegevused, mis tuginevad kvantitatiivsele andmeanalüüsile, nagu tarbijakäitumise uuringud, turuandmed või meedia tarbimise mustrid. Näidatakse, kuidas numbrilised andmed on viinud parema loovlahenduseni, täpsema sihtimiseni ja paremate tulemusteni.
- Võimalikud KPI-d: auditooriumi segmenteerimise efektiivsus (Segmentation Efficiency %), ROI, meediaplaani efektiivsus (Media Plan Efficiency, reach vs. cost), käitumuslikud muutused (Behavioral Changes) jne.
- 2.2 Andmekasutus: kvalitatiivne – tegevused, mis tuginevad kvalitatiivsele uurimistööle, nagu fookusgrupid, süvaintervjuud või kultuurilised tähelepanekud. Oluline on näidata, kuidas süvitsi mõistetud tarbijakogemus on suunanud loovlahendusi ja strateegiat.
- Võimalikud KPI-d: brändi tajumine (Brand Perception), brändi vastuvõtt ja tagasiside (Brand Sentiment), brändi eelistus (Brand Preference), fookusgruppi tulemused (Focus Group Score), kaasatusemäär (Engagement Rate) jne.
3. TULEMUS
Kategoorias hinnatakse projekte, mille edu on tõendatud selgete, mõõdetavate äriliste tulemuste kaudu. Oluline on näidata, kuidas seatud eesmärgid on saavutatud kõige efektiivseimal viisil, ja kuidas turundus on otseselt kaasa aidanud müügi, turuosa või muu võtmenäitaja kasvule.
- 3.1 Tulemusturundus (ROI) – projektid, mis näitavad kõrget investeeringutasuvust. Hindamisel keskendutakse sellele, kuidas on saavutatud maksimaalne mõju minimaalse kulu või optimeeritud ressursikasutuse kaudu.
- Võimalikud KPI-d: ROI (%), konversioonimäär (Conversion Rate), konversioonihind (Cost per Acquisition), müügi kasv (Sales Growth %, €), uued kliendid (New Customers) jne.
- 3.2 Innovatsioon turunduses – uudsed ja loovad lähenemised, mis on toonud mõõdetavat kasu. Fookuses on lahendused, mis eristuvad innovatsiooni ja strateegilise nutikuse poolest.
- Võimalikud KPI-d: uued kliendid (New Customers), katvus sihtgrupis (Quality Reach), kasutuselevõtmine (Adoption Rate), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value).
4. MUUTUS
Kategooria keskendub pikaajalist mõju loovatele turundustegevustele, mis toovad kaasa märgatava ja püsiva muutuse – olgu see majanduslik, käitumuslik või ühiskondlik. Oluline on näidata, kuidas tegevus on loodud kestma, millist muutust see on kaasa toonud ja kuidas mõju on mõõdetud.
- 4.1 Kauakestev edu – kampaaniad või strateegiad, mis on toonud järjepidevat kasvu vähemalt kolme aasta jooksul. Hinnatakse arengut, järjekindlust ja pikaajalise strateegia edukust.
- Võimalikud KPI-d: pikaajaline turuosa kasv (Long–term market share growth, %), müükide kasv (Sales Growth YoY), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value), NPS, brändi tajumine (Brand Perception) jne.
- 4.2 Jätkusuutlik muutus – turundusprojektid, mis keskenduvad kestlikkusele, roheteemadele või sotsiaalsele vastutusele. Näidatakse, kuidas turundus toetab positiivseid muutusi ühiskonnas ja keskkonnas.
- Võimalikud KPI-d: kasutaja teadlikkus (Consumer Awareness, %), osalejate arv (Number of Participants), säästetud CO2 väärtus või keskkondlik mõju (CO2 value or Environmental Impact), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value) jne
Kõigi alamkategooriate võitjate vahel valitakse kõige parem töö ehk Grand Prix, mis sõidabki Eestit Effiele esindama.
Ajakava
- Tööde esitamine tavahinnaga: 15. september – 24. oktoober 2025
- Hilinejad: 25. oktoober – 31. oktoober
- Finalistide avalikustamine: 6. november
- Auhindamine: 13. novembril Making Sense’i konverentsil
Tasud
- Töö esitamine TULI liikmele 64 € + km
- Mitteliikmele maksab töö esitamine 76 € + km
- Alates 25.10 tõusevad tasud 50% võrra.
Autor: Siim Kera, TULI