Vaata, kes kandideerivad TULI juhatusse!
TULI juhatuses vabaneb üks koht, mida ihkavad viis kandidaati. Lasime neil enese kohta mõned laused kirjutada, sest siis on sul lihtsam valikut teha. Head lugemist!
Delis Kruustik, SEB Panga turunduse segmendijuht
Ma olen kohe-kohe magistrikraadiga 26-aastane turundusentusiast. Viimased 3+ aastat olen töötanud SEB-s, nüüdseks noorte segmendi turundusjuhina, lisaks vastutan laste ja lastevanemate segmendi eest.
Eesti Pangaliidus panustan finantshariduse toimkonnas, mille eesmärk on eestlaste rahatarkust edendada. Ka SEB-s veame kolleegiga juba neli aastat SEB Koolisaadikute programmi, kus harime Eesti noori rahatargemaks. Fun fact: SEB koolisaadikute poolt antud loengutes osales 2023/2024 õppeaastal üle 8000 noore, kes oskavad nüüd oma rahaga paremini ümber käia – hea näide sellest, kuidas luua tugevat sidet brändi ja potentsiaalse tarbija vahel, sest me tõesti oleme saanud noortelt palju tagasisidet, et programmis osalemine oli elumuutev kogemus.
Lõpetan suvel Tartu Ülikooli magistriõppe kaasaegse majanduse eriala, kus fookuses on turundus ja juhtimine. Seega vabaneb mul aega, et TULI teemadesse panustada. Magistritöö raames uurisime kaastudengiga turundajate tulevikukompetentse, mis on kindlasti ka TULI vaatest oluline teema.
TULI-sse tahan kandideerida, sest leian, et meie turundusvaldkonda edendava organisatsiooni juhatus peaks koosnema mitmekesistest seltskonnast. Suudan oma noorusest olenemata näha suuremat strateegilist pilti ja olen tänaseks langetanud väga mitmeid strateegilisi ja n-ö “suuri” otsuseid SEB-s. Noored on mulle väga südamelähedased ja meil on nii palju andekaid noori, kelle arengusse panustada.
Lisaks on TULI juhatuses minu hinnangul hetkel vähe brändi vaadet, soovin seda rohkem sisse tuua, sest liikmete hulgas on väga palju suuremaid ja väiksemaid brände. Ja üldse olen julge, järjepidev ja full-on panustaja – kui ma midagi teen, siis alati annan endast parima.
Maarja-Liis Toomik, Magnum kontserni turundusjuht
Siin lugejate seas on ilmselt üksjagu neid, kellega viimase 17 turundusaasta sees on olnud au ja rõõm ühel või teisel moel koos töötada, kuid suurem hulk ilmselt neid, kes minust midagi ei tea.
Oma turundusteed alustasin assistendina ning tänaseks olen Magnumi kontserni turundusjuht, kus ise pean end sparring-partneriks meie turundustiimidele ja -juhtidele. Lisaks sellele koordineerin kogu grupi strateegia tegevusi, sest strateegia ja turundus käivad ju käsikäes. Kindlasti ei defineeri ma ennast ainult läbi töö (kuigi tööd teha on mulle alati meeldinud). Vabal ajal leiab mind tõenäoliselt kas tantsuplatsilt (eeskätt bachata, aga huvi on ampluaad laiendada uute stiilidega) või koeraga koos väljas käies, et sammud õhtu lõpuks siiski täidetud oleks. Ja reisida ma pean saama, muidu suren!
Kandideerin TULI juhatusse, sest juba mitu aastat pulbitseb minus soov panustada tagasi meie valdkonda. Olles näinud nii erinevaid majandustsükleid, vist peaaegu kõiki turundustegevusi kui ka väga erineva turunduse suhtumisega tippjuhte, siis oskan tuua lauale vaatenurki just kliendi vaatevinklist. Olen absoluutselt veendunud, et koostöös sünnivad palju suuremad saavutused. Klient ega ka agentuur üksi (enamasti) ei tee midagi päriselt ära.
Oluline on olla võrdne koostööpartner, üksteist mõista, avatult infot vahetada ja ühise eesmärki nimel panustada. Paraku reaalsus näitab, et see pole alati sugugi nii. Oma hinges olen stateeg. Kolm aastat tagasi omandasin Tartu Ülikoolis strateegilise juhtimise magistrikraadi, kus saadud teadmisi nüüd igal võimalusel ära kasutan. Usun, et strateegia on kõige alus (nii turunduses kui ka äris) ning ainult performance´i najal sõites kaugele ei purjeta. Tasakaalustatud tegevused brändi, taktikalise, kommunikatsiooni ja (nii majasiseste- kui ka väliste) koostööpartnerite vahel on see, mis lõpuks edu tagavad. Nii toongi valituks osutumise korral ka selle mõtteviisi nii TULI-sse kui ka edendamiseks meie turundusmaastikul.
Hääletama, (e-)hääletama. Nagu Marju Länik selle kirjutise sündimise ajal telekas laulab…
Liisi-Daisy Koplimaa, Ellex Raidla turundus- ja kommunikatsioonijuht
Olen hingelt ja loomult turundaja, juba üle 15 aasta. Viimased viis aastat olen keskendunud B2B turundusele, olles turundus- ja kommunikatsioonijuht Baltikumi hinnatuimas advokaadibüroos Ellex Raidla. Varasemalt olen töötanud erinevate B2C brändidega reklaamiagentuuris projektijuhi ja tegevjuhi rollis. Ühtlasi olen kuulunud Baltimaade suurima disainifestivali – Disainiöö – korraldustiimi. Olen omandanud TalTechis magistrikraadi ettevõtluses ja turunduses. Usun, et majandusalane taust ja äriline mõtlemine on teinud minust tänaseks tugeva turundusstrateegi, toetades juhte edu suunas ärivõimaluste toetamisel.
TULI juhatusse kandideerin, kuna arvan, et juhatuses võiks olla rohkem liikmeid kliendi/brändi poole pealt. Pidevalt muutuv majandusolukord ja AI pealetulek peaks panema meid rohkem läbi mõtlema enda strateegilisi otsuseid, sealhulgas hindama riske ja looma uusi innovatsioonikohti ja võimalusi. Ühe suunana näen, et rohkem võiks panustada turundustehnoloogia ja -infosüsteemide teadlikkuse tõstmisesse. Usun, et koostöös Ellex Raidla ekspertidega saan toetada ka õiguslike teemadega (autoriõiguse juhend turundajatele, tehisintellekti määrusest tulenevad reeglid turundajatele…).
Lisaks on minu kutsumus anda tagasi enda valdkonnas – usun, et TULI tegevustesse panustamine oleks hea algus sellele.
Annika Oja, Orkla Eesti AS turundusdirektor
Viimased kaksteist aastat on mul olnud võimalus töötada tugevates Skandinaavia fmcg ettevõtetes ja samas Eesti armastatud brändidega – 2012-2019 Leiburi ja nüüd Orkla Eestis Kalevi, Põltsamaa, Felixi, Taffeli, Pai ja teistega. Fmcg tipptegijad on globaalsed ettevõtted ja brändid, kes konkureerivad tarbija igapäevaste valikute nimel ka Eesti turul. Seega tuleb konkurentsis püsimiseks pidevalt areneda ja nii on ka minu üheks hobiks õppimine.
Tänapäevase turunduse rajaja Byron Sharp’i tsitaat „Marketing may be well-paid and exciting, but someone has to do it“ võtab hästi kokku, miks turundus on vastuoluline ja äge ning see ongi peamine põhjus, miks ma TULI juhatusse kandideerin.
Olen aastaid olnud Taltechi turunduse magistritööde eksamikomisjonis ja näen, kuidas äriline ja akadeemiline keskkond saavad läbi ühiste huvide ja teineteist vastastikku positiivselt mõjutades koos areneda. Samas usun ka, et printsiip – teadus areneb reeglina üks matus korraga – on valdavalt tõde ja põhjus, miks igasuguste muutuste ajal on paljudel mõnda aega väga ebamugav. Minu meelest võiks Eesti olla väike ja agiilne turunduslabor, kus teadus- ja tõestuspõhiseid lähenemisi sellest, kuidas brändid tegelikult kasvavad, omandada ja ellu viia.
Kadri Michelson, COBALT privaatklientide valdkonna kaasjuht ja vandeadvokaat
Minu spetsialiseerumisvaldkond on kohtuvaidlused ja olulise osa minu igapäevatööst moodustavad meediavaidlused, samuti andmete ja väärtushinnangute avaldamisega seotud nõustamine. Reklaamiõigus ja sellega seotud nõustamine on samuti tihti laual. Viimased neli aastat panustasin ka Eesti Meedialiidu Pressinõukogu töösse.
TULI juhatuses on oma ala spetsialistid ja turunduse osas vaieldamatud tipud ning see pool on juhatus kenasti kaetud. Katmata on aga õiguslik pool. Seega minu poolt tuleks lennukatele ideedele ja loomingule tasakaaluks õiguslik nägemus, mis ilma valdkonna spetsialisti teadmisteta võib jääda vajaliku tähelepanuta. Arvestades minu üle 15 aasta kogemust vaidluste lahendamisel ja klientide nõustamisel valdkondades, millega puutub kokku ka TULI, siis usun, et minu õigusalane panus on TULI juhatuse tegevuses mitte ainult kasulik, vaid ka vajalik.
Autor: Kärt Tomp, TULI