TULINE 2024 | Tegevjuhi Kadi Aguraijuja aasta kokkuvõte: Kuldmuna ja väljakutsed
Aasta tagasi sain võimaluse, mis kaks korda uksele ei koputa – olla TULI tegevjuht! Kuu aega hiljem olin juba kaelani Kuldmuna möllus. Aastale tagasi vaadates saan öelda, et tegemist on olnud väga väärtusliku kogemusega, hõlmates kuhjaga õppimist, põnevaid väljakutseid ja nuputamist ning paljude uute tutvuste loomist, kirjutab Kadi Aguraijuja.
Vets sai valmis ja Kuldmuna püstitas rekordeid
Oli paras väljakutse võtta Kuldmuna korraldus üle, kui protsess juba käis. Pidin end välgukiirusel kurssi viima, korralduslikke detaile oli tohutult, aga mis seal salata, oli päris võimas tunne teha esimest korda elus Eesti suurimat loovuskonkurssi. Tulemuseks uus rekord – 1037 esitatud tööd!
Kuldmuna on oma pika ajaloo jooksul toimunud erinevates paikades, kuid kaubanduskeskusse jõudis alles tänavu. Olime T1 Venue täiesti esimene üritus. Praeguseks on sealsed ruumid valmis, ent nädal enne Kuldmuna ehitati alles tualette. Hoidsime kogu aeg kätt pulsil, et kõik õigeks ajaks valmis saaks.
Pidu tõi kohale 740 inimest, täielik hitt oli autokaraoke, sündmusel oli kolm õhtujuhti ning nende repliike sai nautida otse voodist! Aitäh Elamusstuudiole, Broadline’le ja Milestone’le Kuldmuna korralduse eest, Optimistile ürituse kontseptsiooni eest ning suur tänu projektijuhile Terje Saarele!
Nagu alati, oli Kuldmuna ajal kõva küte ka TULI portaalis. Eel- ja järelkommunikatsioonis ilmus 66 Kuldmunaga seotud lugu. Kuldmuna lõpplahenduse kuul – aprillis – tegi portaal oma kõigi aegade rekordi. Külastajaid oli 10% rohkem kui varasemal rekordil, lehe vaatamisi aga lausa 32% rohkem!
Portaal liikus terve aasta jooksul heas sõiduvees ning tänavu ilmusid populaarsed intervjuud näiteks Urmas Sõõrumaa, Orm Oja, Henrik Kalmeti, Katre Kõvaski ja Mihkel Rauaga.
Making Sense’il kuulis, kuidas kuningaperega tülli minna
Veebruaris toimus Erinevate Tubade Klubis aset poolepäevane Making Sense: Riski Piiril konverents. See tõi kokku kokku piiratud reklaamitegevusega ettevõtted, mis avasid, kuidas nad end turundavad, endast olenematuid riske käsitlevad ning ühiskonda harivad. Laval astusid muuhulgas üles esinejad organisatsioonidest nagu AB InBev (maailma suurim õlletootja, kelle alla kuuluvad näiteks Budweiser, Corona, Stella Artois jne) ning ASA (Suurbritannia reklaamistandardite sihtasutus).
Neljandat korda toimunud tavapärane Making Sense polnud aga üldse tavapärane, sest leidis esimest korda aset kahepäevasena. PROTO avastustehase laval võttis sõna 16 esinejat 11 riigist. Ettevõtetest olid platsis näiteks LePub, Moomin Characters, SEB, Kantar jne. Sündmuse lõpetas Ryanairi endise sotsiaalmeediabossi Michael Corcorani rock’n’roll esitlus, kus ta rääkis muuhulgas, kuidas ühe postituse tõttu kuningaperega pahuksisse sattus.
Konverentsi külastas 145 inimest ning TULI liikmete ja mitte-liikmete osakaal külastajate seas oli peaaegu pooleks. Kuulajaid saabus ka Lätist ja Soomest. Sündmus kasvab ning muutub tasapisi rahvusvaheliseks. Esmakordselt toimus konverentsi avapäeva lõpus suupistete, jookidega ning DJ-ga järelpidu/networking üritus.
Konverentsi NPS skooriks on 8,12, mis on väga hea tulemus ning mullusega samal pulgal. Uuel aastal võiks see olla veelgi suurem! Aitäh tublidele vabatahtlikele Mari Hairkile ja Kailiis Reinartile ning konverentsi korralduspartnerile Celebrate’ile, kes ürituse teoks aitasid teha.
Making Sense’i avapäeva lõpus tunnustati kolmandat korda toimunud tulemuskonkursi TULImusta parimaid. Võistlustulle esitati 47 tööd ning autasusid jagati 13. On rõõm, et TULImusta tööde esitamise arv on jätkuvalt stabiilne.
Soovin siinkohal tänada Olga Peresilda (TULI juhatuse liige / EssenceMediacom) ja Eha Talvistu-Reinsalut (SEB), kes konkursi korralduses südamega kaasa löövad ning jõudsid selle kõrvalt aidata ka Making Sense’iga.
Liitusid suured nimed
TULI tegevtiim külastas juunist septembrini liikmeid, et uurida, kuidas neil läheb ning millega saaks TULI nende tegevusi paremini toetada. Tänavu liitus TULI-ga 13 uut liiget, nende seas seitse brändi, mis näitab, et TULI muutub järjest mitmekülgsemaks.
Meie seltsi tulid näiteks Alexela, Eesti Olümpiakomitee, TalTech ja Arco Vara. Juba praegu on uue aasta kaks esimest liitujat teada. Meid on praegu 130, esita avaldus ning suurenda seda numbrit!
Algas ekspordiprojekt
Veebruaris sai avalöögi kaks aastat kestev EAS-i projekti, mille eesmärgiks on TULI liikmeteks olevate loovagentuuride ekspordivõimekuse tõstmine. Veebruarist juunini viis ekspordi projektijuht Marge Pihlapuu 18 ettevõtte seas läbi ekspordivõimaluste enesehindamised, et analüüsida, milline on nende ekspordi seis ja olemasolevad ning täiendamist vajavad kompetentsid.
Projekti raames leidis aset seitse ekspordi töögrupi kohtumist ja viis seminari ning novembris toimunud Making Sense konverentsi lisapäev oli suunatud teemadele, mis aitavad rahvusvahelisel turul läbi murda.
Uuel aastal on plaan jätkata tervikliku ekspordi koolitusprogrammiga rahvusvahelise juhendaja käe all, mis sisaldab nii teooriat kui ka iseseisvaid ülesandeid. Samuti toome projektis osalejateni globaalsete ettevõtete inimesed, kes jagavad parimaid praktikaid ja case study’sid.
Töörühmad rügavad
Kiidusõnad töögrupile Roheline TULI (Katriin Hunt, Olga Peresild ja Urmas Lilleorg), mis viis ellu kolm üritust: Rohelise Tule häkatoni, Rohelise LAINE ning Impact Day 2024-l toimunud Rohelise Tule seminari.
Nende töö viljana anti Kuldmunal esmakordselt välja Maamuna auhind, mida toetas Swedbank ning mis tunnustas kõige rohelisemat turundustegu. Roheteemadest rääkides: uuel aastal toimub Ad Net Zero seminar, kus see turunduse keskkonnajalajälje vähendamist vedav initsiatiiv tutvustab oma tegevust.
Hangete töögrupis, mida veab Tanki tegevjuht Marge Kari, valmis turundushangete läbiviimise juhendi üldosa, mis sisaldab üldist hankijale vajalikku infot tulenevalt seadusest. Alustati praktiliste juhiste loomisega, mis käsitlevad kvalifitseerimistingimusi, tehnilist kirjeldust, vastavustingimusi ning hindamiskriteeriume. Praeguse plaani kohaselt valmib juhendi toorik eeldatavasti uue aasta alguses, seejärel saadetakse see kooskõlastusele esmalt TULI liikmetele ning seejärel hankijatele.
Reklaamiseaduse osas on tänavu olnud mitmeid suuri uudiseid: veebruaris saatis Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium avalikule arutelule reklaamiseaduse väljatöötamiskavatsuse (VTK). Oktoobris aga selgus, et reklaamiseaduse muutmine lükati edasi. Kärbete tõttu on reklaamiseadusega seonduv hetkel pausil, töö peaks jätkuma tuleva aasta teises pooles.
Turundajate Liidul on endiselt soov moodustada eneseregulatsioon. ICC koodeksi alusel tegutsevad reklaami eneseregulatsiooni organisatsioonid juba 28 Euroopa riigis. TULI tegutseb sellel teemal edasi, nähes suurt pilti ning harides turuosalisi eneseregulatsiooni teemal.
Tulevik on toimekas
2025. aasta jätkub TULI-s sama toimekalt. Kuldmuna 2025 on ukse taga, juunis valitakse uus juhatus, sügisel toimub agentuuride positsiooniuuring, Making Sense tuleb taas kahepäevane. Toimuvad rahvusvaheliste koolitajatega töötoad, lisaks hommikuseminarid ning Alibid. Kalender on põnevaid üritusi täis, kuid kui sul on mõni idee, võta meiega julgelt ühendust!
Aprillist on TULI tegevjuhi ametikohal tagasi Anniken Haldna. Tema esimene tööots on juba märtsi lõpus, mil ta võtab osa maailma reklaamiliidu WFA suursündmusest Global Marketer Week’ist. 18-21. märtsil Brüsselis toimuval üritusel on võimalik osaleda kõigil TULI brändidel. Belgias on kohal kõige suuremad brändid. Koos kuulatakse, analüüsitakse ja mõtestatakse nende väljakutseid, missioone ja case study’sid. Anna oma huvist märku!
Mina löön TULI-ga uuesti kampa sügisel, kui saan projektijuhina korraldada Making Sense’i konverentsi.
Soovin tänada Anniken Haldnat usalduse eest ning TULI juhatust ja tegevtiimi (Kärt Tomp ja Siim Kera) toetuse eest! Oli väga meeleolukas aasta koos rohkete väljakutsetega. Turundusmaastik on hetkel heitlik, kuid koos saame raskustest üle!
2024 numbrites
- 1037 esitatud tööd Kuldmunale
- 414 lugu TULI portaalis
- 13 uut liiget
- 9 seminari
- 7 EAS-i ekspordi töögrupi kohtumist
- 4 Alibit
- 4 välislähetust: Global Marketer Week, Cannes Lions, Baltic Brand Forum ja Golden Drum
- 3 konkurssi: Kuldmuna, Taeva Pesamuna noortekonkurss ja TULImust
- 2 konverentsi: Making Sense: Riski piiril ja Making Sense
- 2 töötuba
- 2 EAS-i arenguseminari
- 1 Roheline TULI häkaton
- 1 Praktikafoorum
- 1 MIXD-i ja TULI tenniseturniir
TULI tiim - Kadi Aguraijuja, tegevjuht
- Siim Kera, kommunikatsioonijuht
- Kärt Tomp, kommunikatsiooni projektijuht
Marge Pihlapuu (oli tänavu ekspordi projektijuht)
TULI juhatusse kuuluvad:
- Olga Peresild, EssenceMediacom
- Anneli Lepp, EASi ja Kredexi ühendasutus
- Kadri Michelson, COBALT (valiti juunis Kerttu Talviku asemele)
- Ivo Kallasmaa, Dalton
- Urmas Lilleorg, Division
- Joel Volkov, Tank
- Katriin Hunt, Elamusstuudio
Aitäh meie praktikantidele/arhiivi toimetajatele:
- Anette Viin
- Margaret Karp
- Mari Hairk
- Kailiis Reinart
Autor: Kadi Aguraijuja, TULI tegevjuht