TULI omandas Defolio platvormi
Voog ja TULI allkirjastasid eelmisel nädalal lepingu, millega vahetas sümboolse summa eest omanikku Defolio võistluste korraldamise platvorm. Nüüd on 2010. aasta Garage48 võidutöö tulevik TULI kätes.
Voogi tegevjuht Henn Runnel selgitab tehingu tagamaid: „Saime aastate jooksul aru, et Defolio potentsiaal on palju suurem. Suhtlesime disaini- ja turundusinimestega ning nad nägid Euroopa ja ka kaugematel turgudel palju laiemaid võimalusi. Defolio teenus on endiselt selline, et laiemal turul pole palju sarnaseid võistluse korraldamise platvorme. Konkursid on otsinud Defolio kõrvale ka alternatiive, kuid tavaliselt jõutakse ringiga tagasi ja tehakse uus võistlus taas Defolio peal. Taipasime, et Voog ei saa Defoliole piisavalt pühenduda. Ideaalne lahendus ongi, kui disaini- ja turunduse valdkonnas tegutsevad inimesed asja üle võtavad ja järele proovivad. Ehk õnnestub asi suurelt valla päästa. Voogil on hästi hea meel, et see tehing toimus. Tunneme, et Defolio hakkab koju ja õigete omanike kätte jõudma.”
Jätkab TULI tegevjuht Anniken Haldna: „Oleme igati tänulikud, et defol.io ja Voog on olnud Kuldmuna konkursile tõeliselt usaldusväärne ja koostöövalmis partner. EKTAL/TULI on aastate jooksul platvormi arendustesse panustanud, et loovkonkurssi veel paremini läbi viia. Nii mitmeski mõttes on Defolio just Kuldmuna jaoks loodud ja nagu Henn tabavalt ütles – Defolio on jõudmas koju.
Isiklikult puutusin platvormiga kokku 2019. aastal, kui asusin esitama Kuldmuna tööd – muidugi nõustun mitmete hüüetega, et tegemist pole kohati kõige kasutajasõbralikuma platvormiga, aga samal ajal pole see ka alt vedanud. Igal konkursi aastal on Voogi tiim panustanud täiendusesse ja on projektijuhile käeulatuses abiks kaasa mõtlema ja aitama. Maailmas on tõesti palju konkursse, kel pole oma kodu ja miks mitte ei võiks selleks olla Defolio. Nõudlust ühe tõeliselt hea ja mitmekülgse keskkonna järele on olemas – selleks, et iga konkurss oleks seal oma nägu ning et korraldajal oleks seda mugav üles seada ja läbi viia.
TULI tegevtiimiga liitub hooajaliselt lisaks Kuldmuna projektijuhile ka defol.io uus arendaja ja tehniline tugi, kelle esimeseks missiooniks on plavorm üle võtta ja teha vajalikud täiendused 2022. aastaks. Kõik konkursi korraldajad, kes Defoliot oma partneriks soovivad, palume võtta ühendust .“
2010. aasta Garage48 võistluse pani kinni tiim, kuhu kuulusid Tõnu Runnel, Ahti Heinla, Kristjan Jansen, Siim Teller, Priit Haamer jt. Esialgu oli tegemist platvormiga, kus disainerid jagasid oma portfoolioid ja pooleliolevaid töid klientidega. Hiljem ehitati sinna juurde võistluste korraldamise võimekus.
Esimene konkurss leidis Defolios aset 2011. aasta septembris, kui toimusid ADC*Estonia Eesti Internetiauhinnad. Defoliost kasvas välja kodu Kuldmunale ja paljudele teistele konkurssidele nii siin- kui ka sealpool piiri.
Esialgne idee
Tõnu Runnel selgitab, kuidas sündis 11 aastat tagasi Defolio idee. „Behance ja Dribble olid toona veel lapsekingades. Aga kui disainer tahtis oma kolleegidele või klientidele näidata kavandeid, siis selleks puudus standardiseeritud meetod. Pigem saadeti neid kavandeid meiliga või kasutati Dropboxi kataloogi… Need võimalused olid puudulikud, et näidata vahetult ja mõnusalt oma töö versioonide kulgu. Meil sai seda kõike teha loogiliselt ning igale visuaalsele kavandile võis lisada omapoolsed kommentaarid,“ meenutab ta.
„Kuna olime nutikad, siis lisasime sinna ka avaliku poole. Ühe käega lõi disainer Defoliosse töid oma klientide jaoks, teisel pool oli aga võimalus tekitada omale avalik portfoolio. Ütleme, et hakkan looma TULI-le kodulehekülge ja ühel hetkel saab see valmis. Sel juhul saan võtta oma viimase kavandi ja panna selle õigel hetkel lihtsa vaevaga oma portfooliosse. Töövahendi abil saab ka avalikkusele oma loomingut näidata. Aastaid hiljem kasvasid Behance ja Dribble just seda tehes väga suureks,“ ütleb Tõnu Runnel.
Ta jätkab meenutustega: „Üsna varsti pärast Garage48 võitu jäi Defolio riiulisse, nagu enamik neid asju jäävadki. Koos oli tore teha ja võita, aga aega edasi tegeleda polnud. Varsti tuli meiega rääkima J.Margus Klaar ettevõttest Brand Manual. Ta avastas, et meie vidin on peaaegu see, mida tal on vaja. Idee oli avalikkusele mitte näidata portfooliot, vaid sa näitad hoopis võistlustöid! Lisasime sinna kolmanda mõõtme: lisaks avalikkusele ja sinule endale, sai seal nüüd tööd teha ka võistluse korraldaja ning žürii. Peagi muutus see ainsaks osaks Defoliost, sest Dribble ja Behance katsid portfoolio näitamise hästi ära. Võistluste korralduse platvormina on Defolio edukalt teeninud nii Eesti kui ka välismaa konkursse.“
Maailmas valitseb kohati korralagedus
Mida oodata Defoliolt tulevikus? Vastab Tõnu Runnel: „Kui tuleks üks noor ja tubli inimene, siis võiks edasi arendada kasutajaliideseid. Platvorm ise on tubli! Aga tehnoloogiad on arenenud ja platvorm peab samuti elama. Disaini- ja loovvõistlused ise pole miljonite aastate jooksul väga palju muutunud. Endiselt esitavad loojad oma töid, žürii hindab ja avalikkus plaksutab. Fundamentaalseid muudatusi pole vaja, aga väikeste asjadega saab iga osapoole jaoks kasutajakogemust paremeks sättida. Tõsi, seda pole ilmtingimata vaja teha, aga kui otsida arenguvõimalusi, siis leiab just sealt.
See platvorm võiks olla kindlasti palju rohkem kui Eesti asi. Maailmas on nii palju võistlusi, mis korraldavad oma asju endiselt Excelis… Asju tehakse läbi häda ja valitseb korralagedus. Mõned platvormid on tekkinud, aga need pole piisavalt universaalsed ega pole kanda kinnitanud. Nõudlust nagu oleks, toode on ka. Kui Defolio on turundajate käes, siis on loodetavasti kõik võimalik!“
Kui Defolio sündis vabatahtliku töö tulemusel ühe nädalavahetusega, siis hiljem tegeles asjaga edasi peaasjalikult Tõnu Runnel, kes võttis platvormi Fraktali alla. Suur osa arendust tehtigi just Fraktali ajal. Kui Fraktal ja Voog jagunesid kaheks ettevõtteks, jäi Defolio neist viimasele. Ajapikku hakati otsima Defoliole pärijat ning nüüd jõudiski platvorm TULI valdusesse. Soovime Defoliole pikka iga!
Kaarel Täll, TULI