03.07.2024

VAATA KLIPPI | Telia kutsub suvises kampaanias inimesi üles oma telefoni eluiga pikendama

Telia käivitas hiljuti terve suve kestva kampaania, mis jutustab ühe telefoni eluringi loo läbi selle kasutajate ning kutsub inimesi mõtlema sellele, kui oluline on erinevate seadmete taaskasutus.

Telia kampaania räägib sellest, kuidas üks telefon rändab oma elu jooksul läbi erinevate pereliikmete käest. Foto: Kuvatõmmis

Telefon mängib meie elus juba sedavõrd loogilist ja loomulikku rolli, et tihti ei pane enam tähelegi, kui palju toiminguid selle abil teeme. Kasutame oma telefone igapäevaselt nii rahakoti, teejuhi kui ka suhtlus- ja meelelahutuskeskusena, sinna juurde veel kümneid ja kümneid võimalusi, mida läbi erinevate äppide kasutada.

Telia brändijuht Helena Hiis tõdeb, et kuigi telefon kipub olema meie kaaslaseks rohkem kui inimesed meie ümber, ei mõtle me alati sellele, kuidas kanda oma kõige lähedasema nutisõbra eest hoolt nii, et tema teenistus võimalikult pikk ja kasulik oleks. Või mis saab telefonist siis, kui mina selle kasutamise lõpetan.

„Positiivse poole pealt võib öelda, et aasta-aastalt on inimeste teadlikkus seadmete taaskasutamise osas paranenud ning aina rohkem tagastatakse oma vanu seadmeid. Kahjuks on aga endiselt küllalt levinud juhtumid, kus kasutatud telefon unustatakse sahtlipõhja või kapinurka tolmu koguma, kuigi tegelikult võiks seadmele uue elu kinkida,“ ütleb Hiis.

Kodudes seisab kasutuna sadu tuhandeid seadmeid 

Erinevad küsitlused ja turuülevaated lubavad järeldada, et ka eestlaste kodudes võib kasutuna seista sadu tuhandeid elektroonikaseadmeid, millest suure osa moodustavad mobiiltelefonid.  See aga tähendab, et majapidamistes on üüratus koguses taaskasutamiseks kõlbulikke seadmeid ja materjale.

Sellest tingituna seadis Telia oma sellesuvise kampaania fookusesse uuskasutatud seadmed ja seadmeringluse teema, mille kampaaniasõnumiks on „Leia uus kasutus“.

uus kasutus1

Telia seekordse kampaania lugu räägib sellest, kuidas üks telefon rändab oma elu jooksul läbi erinevate pereliikmete käest, pakkudes igale pereliikmele just talle vajalikku tuge. Ikka kipub nii minema, et kui pereema endale uue telefoni ostab, antakse vana telefon perepojale. Kui telefon sealgi ära väsib, on see siiski piisavalt töökorras, et pakkuda meelelahutust väiksele peretütrele. Ja kui lõpuks on seadme ekraan juba mõraline, sobib see endiselt helistamiseks ja pildistamiseks, nii et ka pere vanavanemad saavad seda veel mõnda aega kasutada.

Telefonide eluiga pikeneb

Helena Hiisi sõnul on tänane nutitelefonide tehnoloogia juba sedavõrd kvaliteetne, et seadmed kannatavad kasutamist rohkem kui paar aastat.

„Võime julgelt väita, et telefonid on piisavalt head ja võimekad ka aastatepikkuseks kasutamiseks. Iga uue telefonimudeli puhul on üldjuhul täiendatud vaid väikeseid detaile, kuid üldine kasutajakogemus on samaväärne.  Seega pole meil põhjust iga aasta või paari tagant uut telefoni endale soetada.“

Tänapäeva kvaliteetne telefon võib meid teenida lausa 3-4 aastat ilma kvaliteedis järele andmata. Ning ka peale seda perioodi on võimalik telefon uuesti töökorda teha ja järgmisele eluringile saata.

uus kasutus3

„Kui lõpuks tundub, et telefoniga pole enam midagi teha, siis selle asemel, et see koju kummutisahtlisse visata, tasub alati vana tehnoloogia kokku koguda ja õigesti käidelda. Igaühe esimene mõte võiks olla vana telefon Teliasse tuua. Kui seda veel päästa saab, anname me telefonile uue elu  ning kui seade on juba tõesti nii katki, et seda parandada ei saa, suuname me selle õigesse utiliseerimistsüklisse,“ lisab Telia brändijuht.

Toetamaks suvist kampaaniat ning juhtimaks tähelepanu uuskasutatud seadmetele, lõi Telia spetsiaalse veebilehe, kust leiab täpsemat infot nii uuskasutatud seadmete kui nendega seotud pakkumiste kohta.

Loovlahenduse autoriks on Optimist Creative, video tegi Get Shot Films.

Toimetas: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt