25.02.2025

Tehnopol kutsub reklaamiagentuure idumaailma: usun, et turundajad näevad oma rolli laiemalt kui kujunduste tellijatena

Väikeriigina pole meil luksust olla mitte innovatiivne, sõnab teaduspargi Tehnopol turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristi Jõeäär. Seepärast soovibki ta, et rohkem reklaamiagentuure idumaailmaga tutvust sobitaks. Tehnopoli kiirendi annab selleks võimaluse.

Tehnopoli turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristi Jõeäär. Foto: Erakogu

Jõeäär täitis 15 aastat vastutusrikkaid turundusrolle Elionis, Eesti Energias ja Eesti Postis, seejärel maitses agentuurielu ning juhtis Havas Creative’t. Viimased viis aastat on ta tegutsenud Tehnopolis. Pika turunduskogemusega naine leiab, et reklaamiagentuurid, produktsioonifirmad ja teisedki TULI liikmed võiksid osaleda Tehnopoli filmi- ja multimeediakiirendis. Sest nagu alguses mainitud sai, me peame innoveerima!

“Ma näen, et inimesed ei ole oma olemuselt üldse innovatsioonile avatud,” räägib ta. “See on täiesti arusaadav, oleme mugavad ja kui mingi tegevus on sisse harjunud, jätkame samamoodi. Ei võeta aega, et viia end kurssi oma valdkonna uute tehniliste vidinatega. See pole hinnang, vaid nii lihtsalt on.

Ma ei räägi ainult turundusest, ma ei ütle, et turundusinimesed või reklaamiagentuurid on kuidagi pompöösselt tagurlikud. Kindlasti mitte. Aga lihtsalt: kui on võimalik mitte areneda, siis enamik inimesi valib selle tee.” 

Ta leiab, et väikeriigina ei ole meil luksust rahulikult istuda ja mõtiskleda. Meie ainus konkurentsieelis on see, et peame olema kõige ägedamad innovaatorid. Peame tehnoloogiat käsitlema oma kolmanda, neljanda, viienda või kuuenda käena. 

“Miks ma tahan seda kõike turundajatele rääkida?” küsib ta. “Usun, et turundajad näevad oma rolli laiemalt kui kujunduste tellijatena ning teksti vorpijatena. Loodan, et nähakse end kellegina, kes strateegilises äriarenduses kaasa räägib. Seetõttu on oluline tutvustada võimalusi, mis aitab teadlasi ettevõtete juurde tuua.”

Spetsiaalne programm

Tehnopoli filmi- ja multimeediakiirendi keskendub eelkõige multimeedia, virtuaalse ja täiendatud reaalsuse ning nendega seotud valdkondadele ning arendab sellele keskenduvaid tehnoloogia iduettevõtteid. 

Lisaks ideede teostamisele viiakse osalejad kokku ala ekspertidega, mis annab otsese ligipääsu filmitööstuse võtmeisikutele, turule ja investoritele. Seni on toimunud kaks kiirendit ning praegu otsitakse osalejaid kolmandasse. 

incuidahub 1920x1080 2

“Oleme seni aktiivselt vaadanud filmitööstuse poole, aga näeme suurt potentsiaali just reklaamitööstuses,” räägib ta. “Oodatud on kõiksugu tehnoloogiapõhised ideed, näiteks kuidas optimeerida multimeedialahenduste loomisel mõnda konkreetset töölõiku. Soovitan kiirendit ka seepärast, et näen, kui hoogsalt võivad tiimid punktist A punkti B jõuda. Mentoritel on kokkupuuteid sadade start-up’pidega. Nad oskavad kohe öelda, kas su idee toimib või mitte, või mida peab muutma. Kiirendis väldid mitmeid ämbreid.”

Jõeäär soovitab agentuuridel end esmalt eelkiirendisse kirja panna (Tech Bootcamp toimub 27.02). Seal annavad mentorid tagasisidet, kas idee on valdkonnale vajalik ning kas see on üldse skaleeritav. Teine variant on kohe põhikiirendisse kandideerida, selleks on tarvis täita vorm, jagada kontakte, ideed, ning kui on, siis ka lihtsakoelist pitch deck’i. 

Kui idee osutub valituks, ootab kuus kuud start-up teemalisi koolitusi ja kogemustega võtmementor. Parimatele jätkub programm veel kuueks kuuks. Ettevõtted, kes läbivad kiirendis 12 kuud, kaasavad enamasti ka kapitali. 

Kandideeri Tehnopoli filmi- ja multimeediakiirendisse IDA Hub. Varajase faasi tehnoloogiapõhised lahendused on oodatud kuni 16. märtsini 2025. Inspiratsiooniks võib pilgu visata kiirendi ühele senisele eduloole Visiotagile, kes just hiljuti käis Ameerika Ühendriikides ning sõlmis uue diili. 

LISALUGU: Mis on Tehnopol?

2003. aastal Eesti riigi, Tallinna ja Tallinna tehnikaülikooli poolt asutatud teadus- ja ärilinnak Tehnopol aitab alustavatel ja arenevatel tehnoloogiaettevõtetel kiiremini kasvada. Oma tegevustega toetatakse maailma muutvat innovatsiooni ja tehnoloogiaettevõtlust. Ühtlasi ollakse Baltimaade suurima teaduspark.

“Teadlikkus teadusparkidest ei ole väga kõrge,” nendib Jõeäär. “Ei teata, mis väärtust loeme ja miks meid vaja on. Kõik teavad, et meil on väga kõrgel tasemel ülikoolid ja teadlased, aga lahendused jäävad tihti laboritesse, teadustöösse kinni. See ei anna majandusele nuiagi tagasi. Kui räägime, mis teeb Eesti ettevõtted eriliseks, siis just teaduse siirdumine ettevõtlusesse on see, mis aitab ehitada ärisid, mis on ekspordipotentsiaaliga ja konkurentsivõimelised. Kuna oleme tehnikaülikooli kõrval, on meie selge fookus just tehnoloogiapõhisel ettevõtlusel. Meie eesmärk on toetada maailma muutvat tehnoloogiaettevõtlust ja innovatisooni.”

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt