04.10.2024

Tallink Grupp tugevdas oma brändi ebatraditsioonilise kaubamärgi kaitsega

Patendiamet valis värskeks kuu kaubamärgiks ühe erilisemat tüüpi kaubamärgi, millest ettevõtjad enamasti kuulnud pole. Nimelt saab alates 2017 Euroopa Liidus ja 2019. aastast Eestis taotleda kaitset liikumismärgile. Erinevalt tavapärasest staatilisest kaubamärgist sisaldab liikumismärk logo, mõne sümboli vm graafiliste elementide liikumist – tegu on sisuliselt lühivideoga. Näiteks on Euroopa Liidus registreerinud oma logode animeeritud versioonid Telia ja Puma. Liikumismärgi registreerimine aitab ettevõttel kaitsta oma brändi dünaamilist identiteeti.

Annika Lipstal. Foto: Erakogu

Patendiameti septembrikuu kaubamärgi omanik on samuti tuntud ettevõte, kes olulise brändistrateegilise sammuna on otsustanud muude kaubamärkide kõrval kaitsta ära ka liikumismärki. Tegu on Euroopa Liidu kaubamärgiga, mille omanik on Tallink Grupp AS. Kaitse on märgiga saadud müügile, transpordile, meelelahutusele, toitlustusele ja majutusele ning ilu- ja hügieeniteenustele.

Põhjuseks seda märki esile tuua on soov innustada teisigi Eesti ettevõtjad taotlema kaubamärgikaitset oma brändi kõikidele elementidele.

Uudset liikumismärki ja selle rolli ettevõtte brändikommunikatsioonis tutvustab Tallink Silja Line’i brändijuht Annika Lipstal.

Kus täpsemalt Sea Mode’i  liikumismärki kasutate?
Sea Mode on meie laevanduskommunikatsiooni keskne element. See väljendab nii meile kui ka meie reisijatele armsaks saanud merel olemise tunnet, kui argimured kaovad horisondi taha ja on võimalus veeta aega koos lähedastega. Oleme seda märki kasutanud näiteks meie brändikampaania reklaamklippides, kodulehel, uudiskirjades ja mujalgi.

Kuidas selline omapärane märk sündis ja mis tähendust see kannab?
Idee sündis koostöös Soome ja Rootsi kolleegidega. Arutlesime laevaga sõitmise üle ja kõrvutasime seda lennureisiga. Aruteludest kumas läbi mõte, et lennureise pigem ei naudita. Laevareis on aga täiesti teistmoodi, see on justkui sihtkoht iseeneses. Meie reisijad naudivad merel olemise aega, kus mõnus reis algab juba pardale astumise hetkest.

Kolleegidega mõtteid vahetades leidsime, et lennukisse minekuga sarnane väljalülitamine ja muust maailmast ära lõikamine toimub ka laevaga reisides. Sealt jõudsimegi Sea Mode’ini – kui lennukisse minnes lülitad sisse lennurežiimi, siis miks mitte häälestada end ümber ka laevale astudes? Sea Mode kannabki endas seda tunnet: muust maailmast välja lülitamine ja merel oleku nautimine.

Kuidas tulite mõttele selline tähis kaubamärgina registreerida ning miks just Euroopa Liidus?  
Tallink Silja Line’i pikaaegne partner loomevara kaitsmisel on olnud patendi- ja kaubamärgibüroo Koitel. Kaasame neid, kui tekib mõte luua uus toode või teenus. Pöördusimegi oma patendivoliniku poole küsimusega, kas ja kuidas on võimalik sellist loomingut kaitsta ja saime soovituse registreerida liikumismärk.

Registreerisime kaubamärgi Euroopa Liidus, sest tegutseme rahvusvaheliselt: lisaks Eestile ka Soomes, Rootsis ja Lätis. Samuti jätab Euroopa Liidus kaubamärgi registreerimine meile avatuks võimaluse võtta märk kasutusele ka teistes liikmesriikides, kus me täna ei tegutse, kuid mis võiksid olla meie huviorbiidis tulevikus.

Peab ka märkima, et Euroopa Liidus kaubamärgi registreerimine annab mõningast rahalist ja ajalist kokkuhoidu võrreldes registreerimisega mitmes riigis eraldi.

Mis kasu kaubamärgi või üldse loomevara kaitsmine teie ettevõttele annab?  
Loomevara kaitstes väldime olukordi, kus tahtlikult või kogemata võetakse turul midagi sarnast kasutusele ja nii eksitatakse tarbijaid. Eks kõik ettevõtted soovivad vältida võimalikku materiaalset ja mainekahju, ükskõik kas nime, logo või domeeninime kaudu.

Inimesed ei reisi meie laevadega vaid selleks, et teisele kaldale jõuda – merereis viib neid lähemale ka teineteisele. Sea Mode’ile lülitumine täidab meie brändilubadust „Kõige mõnusamalt koos“. Kaubamärgi registreerimine on pealtnäha vaid tehniline küsimus, kuid aitab kindlustada, et meie kommunikatsioonis peegelduvad ettevõtte väärtused ja eesmärgid.

Kas registreerite kaubamärgi alati, kui mõne uue toote või teenusega turule tulete?  
Enne uue toote või teenusega turule tulemist kaasame tihti patendivoliniku ja arutame koos, kas on vajadus loomevara kaitsta ning millises ulatuses ja vormis. Meil on patendibürooga pikaaegne koostöö, patendivolinik on hästi kursis meie olemasolevate kaubamärkidega ning oskab tänu sellele pakkuda just meile sobivaid lahendusi.

Autor: Mari-Epp Tirkkonen, Patendiamet
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt