27.02.2019

Taeva Pesamuna lähteülesanne: Digiräuskajat parandab ainult hea sõna

Meie igapäevases digikeskkonnas, portaalides ja
sotsiaalmeedias on gigabaitide viisi negatiivsust. Edukaid, (vähemalt
väliselt) enesekindlaid ja andekaid inimesi saadab tihti kadedus, mis
kanaliseerub ultrasolvavates kirjaridades. See ei peaks nii olema. Meie kõigi,
aga eriti noorte võimuses on seda muuta. Kuid mitte kurjale kurjaga vastates.

Loovusfestivali Kuldmuna noortekonkursile Taeva Pesamuna registreeris end tänavu rekordilised
89 tiimi (võrdluseks: eelmisel aastal esitas töö 17 tiimi), kes said täna briifi,
mida lahendama hakata. Aega on noortel 48 tundi, et esitada oma
originaalne, nutikas ja loovusest pakatav võistlustöö. 

Taeva Pesamuna
konkursi briif

MILLES KÜSS?

24.02.2019 Eesti president: ”Mul on kahju, et internet on
täis emakeelset vägivalda kõigi vastu, kes midagi teevad. Alguses on segadus,
sest maailm meie ümber muutub. See ajab vihale. Siis tuleb sõim. Kunagi oli see
pigem anonüümne. Nüüd esitatud sotsiaalmeedias uhkelt oma näo ja nime alt, aga
ka libakontode poolt paljundatuna, aitamaks veelgi meil iseendid, omaenda
ühiskonda, lõhki rebida. Pidev avalik sõim ja kujundlik vägivald lõhuvad
kiiresti barjääri, mis takistab meil ligimese vastu kätt tõstmast. Kindlasti ei
saa meie ühiskond ka päriselus niimoodi turvalisemaks. Vihastest sõnadest võib
sündida ühiskonda vapustavaid tegusid.”

Tegelikult teame ilma presidendi kõnetagi, et meie
igapäevases digikeskkonnas, portaalides ja sotsiaalmeedias on gigabaitide viisi
negatiivsust. Põlastust, solvanguid ja lausvihkamist. Inimesed reageerivad enda
või teiste vastu suunatud vihastele kommentaaridele erinevalt. Mõni suudab
nendest üle olla, teised sulgevad ennast oma tuppa või tualetti, ja nutavad
lohutamatult. Pole ka saladus, et pidev negatiivsuse käes viibimine võib viia
suitsiidsete mõteteni.

See ei peaks nii olema. Meile lubati, et tehnoloogia areng
on inimkonna hüvanguks. Et sotsiaalmeedia abil saame oma lähedaste ja sõpradega
ühenduses olla, väljendada oma loovust ja leida uusi mõttekaaslasi.

On paradoksaalne, et platvormid, mis pidid inimesi ühendama,
toodavad hoopiski suurel hulgal üksildust ja üksindust, ebakindlust ja
enesehaletsust. Ning kibestumust.

Need on tunded, mis võivad kulmineeruda ka vihastest väljaütlemistes.
Edukaid, (vähemalt väliselt) enesekindlaid ja andekaid inimesi saadab tihti
kadedus, mis kanaliseerub näiteks ultrasolvavates kirjaridades. Nagu võisime
näha Radari saates “Vihkav Eesti” (22.01.2019).

Meie kõigi, aga eriti noorte võimuses on seda muuta. Kuid
mitte kurjale kurjaga vastates. Polariseeruvas maailmas on empaatiavõime
olulisem kui kunagi varem.

Hea näide taolisest empaatiast: Sexist Troll Attacks Sarah
Silverman On Twitter, And Her Unexpected Response Turns Man’s Life Upside Down

KELLEGA ME RÄÄGIME?

Kampaania on suunatud kõikidele Eesti inimestele, kes
tarbivad igapäevaselt digitaalset ja sotsiaalmeediat. Inimestele, kes puutuvad igapäevaselt
kokku netikommentaariumite ja kommenteerijatega.

MILLIST SÕNUMIT PEAKS
KAMPAANIA KANDMA?

Digiräuskajat parandab ainult hea sõna.

Kampaania peaks kutsuma inimesi üles suhtuma negatiivsete
kommentaaride kirjutajatesse empaatiaga. Iga digiräuskaja taga võib olla
tegelikult inimene, kes mingil põhjusel tunneb end eemaletõugatuna,
üksildasena.

Vihale on lihtne vihaga vastata. Tunduvalt raskem on
proovida püüda mõista, mis on sellise teguviisi taga. Empaatiat üles näidates
võib juhtuda, et digiräuskaja leiab endas põhjuse, miks ta just niimoodi
käitub, ja võib seeläbi oma käitumist muuta.

KUIDAS KAMPAANIAIDEED ESITADA?

PDF-vormis esitlus peaks kindlasti sisaldama
loovkontseptsiooni kirjeldust ja rakenduste näiteid einevates planeeritavates
meediakanalites (näiteks veebibännerid, sotsiaalmeedia postitused, telereklaam,
välireklaam vms).

Lisaks võib esitada fotosid ja / või videoid, mis aitavad kaasa loovidee mõistmisele.


Taevas logo block

Kuldmuna noortekonkursi peatoetaja on Taevas Ogilvy. Sestap
kannab konkurss tänavu nime Taeva Pesamuna.

Taeva Pesamuna on Kuldmuna noortekonkurss, kus saavad oma
reklaamimuskleid võrrelda kuni 26-aastased (k.a) loojad. Konkursist saab osa
võtta tiimina, kuhu kuulub minimaalselt 2 inimest.

Briifi lahendamiseks on konkursile registreeritud tiimidel
aega 48 tundi. Võistlustöid saavad tiimid esitada esitada kuni 1. märtsini kell
10.00. Pesamuna auhinna võitjad selguvad 15. märtsil toimuval Kuldmuna
auhinnagalal
.

Kaks kõige teravamat persooni ehk Taeva Pesamuna võitjad
saadab Taevas Ogilvy maailma vingeimale loovusfestivalile Cannes Lions. Taevas
paneb välja pääsmed festivalile, lennupiletid ja majutuse.

Vaata ka: www.kuldmuna.ee/taeva-pesamuna

Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt