Tabascoga liitunud Markko Karu ei taha olla viiulimängija võistluspurjekal
Reklaamiagentuuri Tabascoga liitus 16. oktoobril strateegilise disainiüksuse juht Markko Karu, kel on üle 25 aasta kogemust erinevate äriliste väljakutsete lahendamisel ja organisatsioonide visuaalse kommunikatsiooni konsulteerimises.
Ta on kaasasutanud kaks disainibürood (Velvet ja Brand Manual) ning kaks iduettevõtet (Qminder ja Hourdini) ja löönud kaasa Eesti disainivaldkonna arengule läbi hariduse ning koolitamise.
Agentuuri naasmise põhjus on Markko sõnul erialane meisterlikkus. “Olen vahepealsel ajal olnud ettevõtlusmaailmas, kus valitseb “move fast and break things” suhtumine ja kus sa tihti oled ainus valdkonna ekspert,” räägib ta. “See oli kogemusena ühtpidi rikastav ja teistpidi frustreeriv: sa oled nagu viiulimängija võistluspurjekal, kus erialaselt ei arene ja sinu muusika kõlab tormise mere müras.
Mulle on alati meeldinud teha asju meeskonnas, aga eriti sellises meeskonnas, kellega sa räägid sama keelt ning kelle oskused kohati ületavad sinu omi. Seepärast on naasmine valdkonda minu jaoks väga positiivne muutus.”
Markko valis Tabasco maailmavaatelise kattuvuse ja kõrgete standardite pärast. “Tunnen suuremat osa meeskonnast juba aastaid ja kui meil Indreku ning Karliga sellest suvel juttu tuli, tundus see mõte väga loomulik,” selgitab Karu.
Suure kogemustepagasiga strateeg usub, et annab Tabascole strateegilise mõtlemise ja metoodika. “Nii saame ühiselt läbi käia terve teekonna tuvastatud äriprobleemist toimiva loovlahenduseni,” ütleb ta. “Tundsime vastastikku, et see on sünergiline koostöö, millest võidavad ennekõike kliendid, kelle jaoks suudame ühiselt veel paremat teenust pakkuda.”
Ettevõtte asutaja ja loovjuht Indrek Viiderfeld sõnab, et Tabasco strateegiliseks partneriks olemise võimekus on vähem teada, kui nende loominguline reklaam ja disain.
“Niisiis otsustasime kaasata minu meelest Eesti parima strateegi,” kommenteerib mees. “Tunnen Markkot pikka aega ja hindan väga nii tema isiksust kui ka tehtud töid. Markko on heaks täienduseks meie meeskonnale ja koos Karl Multeriga (Tabasco tegevjuht) moodustavad nad hea tandemi, kes suudavad oma laia kogemustepagasiga hästi lahti mõtestada kliendi ärilise probleemi ja sellele koos meeskonnaga lahenduse välja pakkuda. Lisaks Markkole oleme täiendanud oma ridasi ka uute projektijuhtide, põnevate disainerite/AD/loovjuhtide/kopidega. Ka Alvar Lonks on meie juures tagasi. Kokku on Tabascos inimesi juba 15 ja ei saa lubada, et rohkem me ei kasva.”
Autor: Kärt Tomp, TULI