29.10.2019

Suurim julgus on rääkida ja kaitsta, kui kedagi küberkiusatakse

Naised
inisevad-pinisevad-vinguvad ja vahel ka laulavad, aga kindlasti mitte ei räpi.
Nii kommenteeris keegi mõminaräpparit Manna. Nii inetu keha üle ei saa küll
uhkust tunda, on öeldud fitness-sportlasele. Inimesed ei vali enam üldse, kus
ja mida kritiseerivad. Internetis on halba, aga ka palju head.

Eelmisel nädalal
läks eetrisse uus osa Telia küberkiusamise vastasest programmist, kus pannakse
südamele, et suurim julgus on rääkida ja kaitsta, kui kedagi küberkiusatakse,
sest üks hea kommentaar võib muuta kõike. 

„Telia uus kampaania
“Suurim julgus” keskendub eeskätt pealtnägijatele, aga laiemalt muidugi
kõigile, kes  netikommentaariumides
osalevad. Eesmärgiks on teadvustada
probleemi ja julgustada inimesi vahele astuma, kui kedagi kiusatakse. Tahtsime
näidata, et sekkumine on normaalne asi, mida teha. Ühtlasi jagame infot, kust abi saada või
kuhu vihjeid jätta. Selleks on veebilehel suurimjulgus.ee nii telefoninumber kui ka 24/7 toimiv chat, kus vastab spetsialistide armee,” ütles
kampaania loovjuht Mart Metsma loovagentuurist Age Creative.

„Noored siin
videos on inimesed, kes julgevad olla nemad ise. Nende seas on näiteks youtuber,
fitness-sportlane, mõminaräppar, õpilane, kes on kliimasoojenemise teemal sõna
võtnud, laulja, Jõhvi õpetaja, kes osales tantsusaates, talendisaate
laulja ja fashionista, kes teeb kontsadel hip-hop tantsu ning blogib. Nad
kõik on oma tegevuse tõttu on kriitika alla sattunud, aga nende kaitseks on ka
välja astutud. Otsisime just selliseid noori, kes on kokku puutunud halvustamisega, aga kellele on
kommentaariumis lisaks kõigele halvale ka midagi head öeldud. Muuseas, ükski
siin videos osaleja ei teadnud, et tegemist on sotsiaalkampaaniaga, nende
reaktsioonid on ehedad. Leidsime nad Facebooki ja Instagrami kaudu ning see oli
suur ime, et nad taustainfot omamata olid nõus videos osalema,“ lisas
Metsma. 

„2017. aastal
alguse saanud Telia sotsiaalse vastutuse programmi peamine eesmärk on võidelda
halbade nähtustega, mis interneti kättesaadavusega kaasnevad. Kuna Telia telekommunikatsiooni
ettevõttena pakub igal ajal ja igas kohas ligipääsu võrku, siis tahes tahtmata
kaasneb sellega küberkiusamine. Otsustasime, et võtame sellega midagi ette. “Suurim julgus” pole lihtsalt teavituskampaania. Sellel on lisaks ka reaalne
nõustamisfunktsioon. Samuti on Telia enda töötajad käinud vabatahtlikena küberkiusamise
teemadel koolides rääkimas. Oleme viinud läbi uuringuid ja saanud teada, et
isegi kui negatiivseid kommentaare on palju, siis üks positiivne nende seas võib väga palju tõsta kommenteeritava meeleolu. Seega ära jäta kommenteerimata,
kui sul on midagi head öelda,“ rääkis Telia turundusdirektor Ranno Pajuri.  

„Kampaania „Suurim
julgus” toimub juba 4. korda. Kuna kõige valusam on küberkiusamise probleem
vanuses 10–14, oleme oma sihtrühmaks võtnud just selles vanuses noored. Soovime
kõnetada neid, kes näevad kiusamist pealt, aga ei sekku. Ideeni jõudsime nii,
et kutsusime 10 noort Teliasse ja lasime neil valida Age Creative’i poolt
pakutud 5 idee seast välja neid enim puudutavama. See klipp, mis töösse läks,
põhinebki noorte valitud ideel. Loovjuht Mart Metsma nägi kõvasti vaeva, et need
noored ja neile positiivseid kommentaare kirjutanud inimesed interneti kaudu
anonüümselt kätte saada, sest eesmärk oli, et video ei oleks lavastatud ehk et videos osalevad noored ei tohtinud filmimise ajal teada, millega täpselt tegu. Kiidan agentuuri suurepärase saavutuse eest. Ja tänud kôikidele inimestele, kes selles klipis kaasa lõid – nende suurim julgus võib muuta paljude inimeste elu paremaks ja positiivsemaks,“ ütles kampaania
eestvedaja, Telia toetustegevuste juht Elo Võrk

„Telia klientidele
on Lasteabi äpp tasuta, st me ei võta selle kasutamise eest andmeside tasu.
Suhelda saab seal soovi korral anonüümselt,“ lisas Võrk. 

„Suurim
julgus“ algas eelmisel nädalal ja kestab kuni novembri teise pooleni. Algselt
online’i mõeldud kampaania laienes ka telesse ja kinno, seda nii eesti kui vene
keeles. 

Kui märkad
küberkiusamist, ära jää ükskõikseks. Lasteabi annab nõu, kuidas aidata. Küsi
nõu: www.suurimjulgus.ee 

Loovagentuur: Age
Creative

Loovjuht: Mart
Metsma
Projektijuht:
Sille Tsizikova
PR: Maie-Liisa Sildnik, Miltton
Klient: Telia
Projektijuht Elo
Võrk
Produktsioon:
VAAS
Partnerid: Lastekaitse Liit ja Lasteabi

Age Creative, Telia ja VAAS on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 59 ettevõtet.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt