26.05.2023

Spotify reklaam – kas pelgalt tüütu audioklipp või võimas sõnumikandja?

Maailma üks juhtivaid voogedastusplatvorme Spotify on endiselt tugevalt kasvamas. Nii Eestis kui ka globaalselt on kuulajate, artistide ja üleslaetava sisu hulk pidevas tõusutrendis. Milline reklaamipotentsiaal peitub kasvunumbrite taga ning kes ja millist reklaami peaks üldse Spotifys tegema? Sellest rääkis Httpool Eesti Spotify, Twitteri ja Digital Turbine kliendipartner Gregor Kreitsberg.

Httpool Eesti Spotify, Twitteri ja Digital Turbine kliendipartner Gregor Kreitsberg. Foto: Erakogu

Spotify roheline äpiikoon kuvab täna vastu paljudelt ekraanidelt. Kui platvorm sai esialgu tuntuks muusika voogedastamisega, siis praeguseks on tugevalt kanda kinnitanud ka taskuhäälingud ning aina enam liigutakse ka video voogedastuse ning sündmusturunduse poole. Seetõttu on ka kasutajate arv aina kasvamas. 

„Täna näeme, et kõige suurem kasutajate hulk on Spotify’s vanuses 18-24 ning suuruselt järgmise sihtgrupi moodustavad kasutajad vanuses 24-35,” tõdes Httpool Eesti Spotify kliendipartner Gregor Kreitsberg. “Spotify kasutajate sooline jaotus on kergelt kaldu meeste poole, keda leiab platvormilt 52% ulatuses ning naisi on vastavalt 48%. Ka eestlaste osakaal kasvab platvormil pidevalt ning samuti nende Spotifys veedetav aeg. Hetkel kuulavad eestlased Spotify’d keskmiselt 2,5 tundi päevas,“

Kasutajaskonna statistikast lähtuvalt toob Kreitsberg välja, et Spotify on suurepärane kanal, millega tutvustada tooteid ja teenuseid Gen Z ja Y sihtrühmale.

„Gen Y ja Z on lähitulevikus potentsiaalseimad teenuste ja toodete tarbijad ning lisaks on nad leibkondades suuremad ostuotsuse mõjutajad, kui me arvata oskame,” ütles Kreitsberg. “Spotify puhul on oluline meeles pidada, et tegu on eelkõige brändi teadlikkust kasvatava kanaliga, kus otseseid müüginumbreid ei tasugi kohe oodata. Kampaaniate mõju on seal brändile pikaajalisem ning tulemuslik, kuna statistika kohaselt mõjutavad reklaamid tulevikus ostuotsust positiivselt. Eduka kampaania tagab aga lisaks üldsuuna mõistmisele ka läbimõeldud formaat, mil viisil sõnum edastatakse.”

Audioreklaamile lisaks ka video ja display 

Kui paljudele kangastuvad Spotify reklaamidena audiovariandid, siis tegelikult on valik hoopis laiem.

„Lisaks audiole on enda brändile võimalik ka videoreklaamiga tähelepanu tõmmata,” sõnas ta. “Viimase teeb eriliseks see, et video mängitakse alati ette koos heliga ning seda ei saa kinni panna. Kui ühest küljest kõlab see kasutaja kontekstist tüütu lahendusena, siis Sponsored Session’i formaadis saab kasutaja pärast reklaami vaatamist platvormi 30 minutit reklaamivabana nautida.

Ühtlasi on potentsiaalse kliendi kaasamiseks ja suunamiseks hea võimalus display reklaamiformaat. Ühe eksklusiivseima variandina saab enda visuaali paigutada ka Spotify genereeritud personaalse playlisti taustaks. Variante on erinevaid ning neid omavahel kombineerides tagame selle, et reklaamiga jõutakse võimalikult erinevate kuulamisharjumustega inimesteni.“ 

Ühe põneva näitena jagas Spotify kliendipartner BBC reklaami, kus 90% ajast mängisid loodushääled.

„BBC lõi põneva ruumilisel helilahendusel baseeruva reklaami, millega tekitati kuulajas tunne, et ta viibib ise keset loodust,” kirjeldas Kreitsberg. “Reklaami lõpuosas loeti ette ka põhisõnum ning anti teada, et BBC lansseerib peagi uue loodussaate. Kampaania tõmbas rohkelt tähelepanu ja kasutas audioreklaami eeliseid põnevalt ära, tuues kampaaniale ka väga head tulemused.”

Spotify reklaamidest rääkides tekivad aga paratamatult küsimused, kas need pole lugude vahel esilehüpates kuulajale tüütud ning arvestades, et suur osa kasutab makstud kontot ja reklaame ei kuule, kas sinna on üldse mõtet reklaami suunata?

„Spotify uuringu põhjal on 70% kasutajatest öelnud, et Spotify reklaamid on nende silmis tõstnud brändi teadlikkust, usaldusväärsust, innovatiivsust ja asjakohasust,” kommenteeris ta. “Tasuta versiooni paratamatu osa on reklaamid, kuid erinevatest uuringutest ja tagasisidest peegeldub, et vastumeelsus pole nende osas sugugi nii suur, kui mulje on jäänud. Lisaks on Spotify üks vähestest reklaamikanalitest, kus kasutajal on võimalus vabalt valida, kas ta saab reklaamiga pihta või mitte, viimase puhul kasutades premium versiooni.“ 

Lai sihtrühm ka tasuta kontode puhul 

Rääkides kasutajate tasuta ning premium kontode vahest ja reklaami Spotify’sse suunamise eesmärgipärasusest, tõi Kreitsberg välja, et Spotify’s reklaame kuulavate ja nägevate mittemaksvate kasutajate hulk on märkimisväärne.

“Seda näitavad ka varasemad positiivsed kampaaniatulemused ning reklaamimahu kasv nii kodumaisel tasandil kui ka globaalselt,“ ütles ta. „Kartma ei pea ka seda, et tasuta kasutajad teevad seda rahaliste vahendite puudumise tõttu ehk pole ostujõulised. Spotify poolt läbiviidud uuringus kajastub, et mitte premium kuulajate hulgas on väga suur hulk kasutajaid, kes on tänaseks koduomanikud, ülikooliharidusega ning tööturul tegevad inimesed. See omakorda tõendab seda, et Spotify reklaam ei tekita neis negatiivseid emotsioone ja annab eelduse, et kasutaja on valmis reklaamiga kaasa minema, kuna tasuta konto on teadlik valik.“ 

Lõpetuseks mainib Kreitsberg, et Spotify teeb eriliseks ka see, et tegu on ainsa digitaalse kanaliga, millega on võimalus potentsiaalse kliendini jõuda ajal, mil ta ei kasuta aktiivselt telefoni või arvutit.

„See loob võimaluse hoopis uutmoodi platvormipõhiseks lähenemiseks, mille puhul on aga oluline tunda platvormi trende, sealseid formaate ning siduda need reklaamistrateegia ja sõnumitega üheks,” kommenteeris ta.

Httpool ja Optimist Public on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 116 liiget.

Autor: Sandra Audova, Optimist
Toimetas: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt