VAATA ENNE TEISI | Rakvere lihatööstusel valmis uus imagoklipp: idee tundus alguses üllatav, aga saime aru, et siin on kõik vajalik olemas
Homsest jõuab teleekraanidele Rakvere uus imagoklipp. Brändi toote- ja turundusjuht Anu Redi räägib Turundajate Liidule, miks ja kuidas Kontuur Leo Burnetti loodud reklaam sündis. Muidugi leiad loo seest ka reklaamklipi!

Räägi, mis oli Rakvere poolt klipi lähtepunktiks.
Rakvere imagoloogilised reklaamid on viimastel aegadel olnud seotud hooaegadega. Grillihooaeg ja jõulupühad on oluline osa meie ärist.
Oleme vaadanud üle oma brändistrateegia ning veidi tuunime ka pakendeid. Kuid need on pigem evolutsioonilised ja mitte nii väga revolutsioonilised muutused.
Seetõttu tekkis vajadus uue loovkontseptsiooni järele, mis annaks edasi Rakvere identiteeti ja väärtusi ning oleks laiemalt kasutatav. Meil on tohutult lai portfell ja sihtrühm. Tahtsime saada katuslahendust, mille abil ka edaspidi tootesõnumeid vormistada.
Rakvere brändil on hästi tugevad tunnuselemendid – kaks rohelist värvi ja neist moodustuv ruudumuster. Usume, et uue klipiga lisame ka laulu täiendavaks elemendiks, mis tekitab Rakvere brändiga seoseid. Muusika aitab tähelepanu võita ja tekitab brändiga emotsionaalse seose.
Saan aru, et tegemist on sellise kaks ühes klipiga – ühest küljest on imagoloogiline pool, aga seda saab lõigata ka tükkideks ja kasutada tootekategooria müügireklaamina?
Jah. Mõtlesime seda klippi hästi suure hoolega. See tundus alguses mission impossible. Meie kommunikatsioonikeel on kogu aeg olnud veidi muhe, kodune ja huumorikas ning tahtsime seda tonaalsust säilitada. Meie põhisõnum on “Maitse, mis ühendab”. Seepärast tahtsime klippi, kus oleks koosolemise hubane atmosfäär. Kui Kontuurilt idee tuli, oli see alguses veidi üllatav, aga saime aru, et siin on kõik kriteeriumid täidetud. Samas on ka teatav järjepidevus, kuna Rakvere on varemgi reklaamides tuntud laule kasutanud. Kaasajastasime ja kohandasime seekord tuntud meloodia rakverelikuks.
Kui mõelda laulu originaalsõnumi peale, milleks on omadega koos olemine, siis seal on selge ühenduspunkt Rakverega. Meie tõime loos lihtsalt välja ka maitseaspekti.
Laulusõnu timmisime päris pikalt, saatan oli detailides. Otsisime õiget tunnetust, kuidas midagi nimetada. Lõpptulemus on meie hinnangul hea. Laulust tuleb välja, et inimestel on erinevad maitsed, aga mingid asjad on universaalsed. Näeme ka lihatoodete müügist, et põhimaitsed on eestimaalastel ühised.
Milline on sinu seisukoht: kui palju peaks praegusel keerulisemal ajal tähelepanu pöörama brändikampaaniatele, kui palju müügikampaaniatele?
See sõltub väga palju brändist ja selle suurusest. Minu hinnangul ei ole imagoreklaam nice to have asi, vaid strateegiline tööriist, mis on pikaajaliselt kasulikum kui taktikalised lühiajalised müügisõnumid.
Me oleme seda usku, et mõlemat peab olema tervislikus tasakaalus, aga kui tahame pikas perspektiivis ostuotsust mõjutada, on järjepidev imagoreklaam vajalik. Sellega värskendame mälestust oma brändist ja tuletame meelde, miks võiks just meie tooteid osta.

Kas majanduslik seis on Rakvere turunduses midagi muutnud?
Lähtume turust ja tarbijast. Peamiselt mõjutab see, et tarbija on hetkel hästi hinnatundlik. Mingitel toodetel pole praegu võib-olla hea aeg, teistel jälle õitseag. Turunduseelarve mõistes pole me olulisi muudatusi vajalikuks pidanud.
Autor: Siim Kera, TULI