07.05.2025

Miks teha brändiüritust, kus brändist praktiliselt ei räägita? Maag Eesti turundusjuht Anu Redi kõneleb Rakvere Elustiilipäeva taustast

23. mail toimub Von Krahlis Rakvere Elustiilipäev – sündmus, mille on ellu kutsunud küll Rakvere bränd, kuid kus keskendutakse täielikult vaimse heaolu ja puhkamise teemadele. Miks otsustas üks Eesti suurimaid toidubrände teha ürituse, kus nende enda bränd on tagaplaanil? Rääkisime sellest Maag Eesti turundusjuhi Anu Rediga.

Hetk mullusest Elustiilipäevast. Foto: Rene Lutterus

Miks otsustas Rakvere korraldada ürituse, kus Rakvere kaubamärk on küll nähtaval, kuid sisu keskmes on hoopis inimese vaimne heaolu, mitte bränd?

Tänapäeval ootavad inimesed brändidelt enamat kui lihtsalt häid tooteid. Nad tahavad näha rohkem hoolimist ja personaalsust. Lihatoodete brändina on Rakvere jaoks tihedalt läbi põimunud erinevad kestlikkuse aspektid – alustades keskkonnast, kus me tegutseme ja lõpetades tarbijaga, kellele tooteid loome. Kõik need saab kokku võtta nn. Rakvere mõtteviisiga. Rakvere Elustiilipäev on üks meie viise rääkida teemadest, mis loovad inimestele võimaluse elada tasakaalukamat, tervislikumat ja kestlikumat elu. Me ei tee seda üritust ainult tänast silmas pidades, vaid mõtleme sellele, et ka 50 aasta pärast oleks meil tugev ja teadlik tarbijaskond.

Kui palju te Elustiilipäeva planeerides mõtlesite sellele kestlikkuse mõõtmele?

Kindlasti oli see üks lähtepunkte, Kui räägitakse kestlikkusest, mõeldakse sageli ainult keskkonda või tarneahelaid. Aga kestlikkus algab inimesest – tema tervisest, teadlikkusest ja võimest teha häid valikuid ka tulevikus. Kui inimesed on läbipõlenud, väsinud ja stressis, siis ei ole kestlik elu võimalik. Kindlasti tunneme suure ettevõttena vastutust aidata kaasa sellele, et ühiskond oleks tugev, tervislik ja tasakaalus.

Kuidas on brändi- ja turundusürituste roll tänases turunduses muutunud?

Varem oli piisav korraldada üritus, kus brändi nähtavus oli esmatähtis: logod igal pool, müügikõned, tooteesitlused. Täna ootab tarbija sisukat üritust, kus ta saab endale kasuliku infot. Hea üritus loob väärtust – annab inimesele tagasi mingi teadmise, kogemuse või tunde. 

Brändi seisukohast võivad turundusüritused olla väga tõhusad – kui nad toetavad brändistrateegiat. 

rakvere elustiil banner 1920x1080pix

Kuidas hindate investeeringut Elustiilipäeva korraldamisse? Teete ju üritust juba teist aastat.

Me ei hinda Elustiilipäeva investeeringut ainult müüdud piletite kaudu – kuigi ka see on üks osa. Meie peamine eesmärk on kasvatada Rakvere kui kaubamärgi tajutavat väärtust ja tugevdada võtmeassotsiatsioone. Kasutame konkreetseid bränditervise mõõdikuid: jälgime regulaarsete uuringute kaudu teadlikkuse taset, assotsiatsioonide tugevust ja brändieelistust võrreldes konkurentidega. Näeme, et Elustiilipäev aitab neid näitajaid positiivselt mõjutada.

Meie strateegiline eesmärk ei ole ainult järgmise kvartali käive, vaid elujõuline ja lojaalne tarbijaskond ka 5, 10 või 20 aasta pärast. Elustiilipäev on üks tööriist selle ehitamiseks – koht, kus me ei müü, vaid anname midagi tagasi. Ja me mõõdame selle mõju täpselt nii, nagu me mõõdame mis tahes muud investeeringut.

Mida soovitaksite teistele turundajatele, kes mõtlevad oma brändiürituste strateegia peale?

Brändiüritus ei saa olla lihtsalt „midagi toredat” – see peab tugevdama brändi positsiooni, toetama ärilisi eesmärke ja olema strateegiliselt mõõdetav. Tugev üritus peegeldab brändi identiteeti, räägib sama keelt teiste kanalitega ja omab mõõdetavat mõju. Muidu pole see turundus, vaid lihtsalt kulu.

Autor: Helin Naska

Rakvere Elustiilipäev toimub 23. mail Tallinnas Von Krahli teatrimajas. Rohkem infot ja piletid.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt