Pärnu kolledž: disainmõtlemise ja digiturunduse kombineerimine konkurentsieelise tekitamiseks
Millega eristub sinu organisatsioon konkurentidest? Kuidas luua konkurentsieelis turunduses, eeskätt digiturunduses? Läbi disainmõtlemise on võimalik saada laiem pilt enda ettevõtte arendamisest. Kuidas kõlaks, kui saaksid endale „tööriistakasti“ konkurentsieelise loomiseks?
TÜ Pärnu kolledžis alustab uus bakalaureuseõppekava digiturunduse ja disainmõtlemise kombineerimiseks. Õppekava on mõeldud kõigile, kes mõistavad digiturunduse tõelist potentsiaali. Õpingute käigus saad selged, loogilised ja lihtsalt kasutatavad juhised probleemide lahendamiseks ning „tööriistakasti“ uut moodi digiturunduseks.
Tänapäeval on kvaliteet saanud tavapäraseks. Head kliendikogemust hinnatakse üha enam. Kvaliteeti ja head kliendikogemust on võimalik kujundada ka digiturunduses. Turunduse seisukohast ei müü miski muu paremini kui rahulolev klient. Seepärast võib disainmõtlemise rakendamine digiturunduses tuua teile suuremat väärtust, luua konkurentsieelise, kulutusi kärpida ja teenida suuremat kasumit.
Mis on digiturundus ja mis on selle eesmärk?
Digiturundus hõlmab nii veebilehti, sisuturundust, otsingumootorite optimeerimist, digitaalset reklaami, e-posti turundust, sotsiaalmeedia turundust, kaasturundust, mobiilset turundust, avalike suhteid veebis, vestlusintellekti ja veebianalüütikat. Vanamoodsalt on see olnud vaid klientide meelitamise ja mõjutamise kunst. Tänasel päeval on see palju laiem. „Mida me pakume“ põhimõte on asendunud „mida klient vajab“ arusaamisega. Eeldus, mida klient vajab, ei toimi.
Siinjuures aitab kaasa disainmõtlemine. Disainmõtlemise loogika on majandusprobleemide lahendamise kaasaegne ja loov võimalus, millega kaasatakse protsessi erinevaid osapooli. Disainmõtlemine annab selged ja lihtsalt kasutatavad juhised probleemide lahendamiseks. Teisisõnu tähendab see töö korraldamist kliendi seisukohast vaadatuna. Digiturunduse ja disainmõtlemise kombineerimisel loome konkurentsieelist läbi uute mõttemustrite ja lähenemiste.
Disainmõtlemine ja disainialased teadmised üldisemalt loovad olulise konkurentsieelise ja eristumise organisatsioonide turundustegevustes võrreldes konkurentidega ning võimaldab lahendada erinevaid väljakutseid efektiivselt ja erinevaid osapooli arvestavalt.
Sihikindlad ja eesmärgistatud organisatsioonid meelitavad ligi nii kliente kui ka töötajaid ning toodavad kasumit. Edukad organisatsioonid mõistavad, et nende loodud bränd peab olema suunatud erinevatele sidusrühmadele ja teenindama neid. Brändi loomisel on oluline roll turundusel. Tänapäeval on digiturundus kogu turunduse nurgakivi.
Pärnus loodi uus õppekava
Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis on loodud uus ja vajalik bakalaureuseõppekava just digiturunduse ja disainmõtlemise kombineerimiseks. Disainmõtlemise ja digiturunduse eriala lõpetanud tudeng saab asuda tööle turundusspetsialisti- või juhina, digiturundajana, teenusedisainerina, projektijuhina, arendusjuhina, mikro- või väikeettevõtte juhina.
Lisaks võimaldab see läbi lüüa uutes ametites, nt suunamudijad. Õppekava tutvustab digiturunduse eesmärki, selle olulisust, kuidas see toob suuremat kasu ja kuidas seda saavutada. Selleks annab see kõikehõlmava tööriistakasti digiturunduse teostamiseks läbi disainmõtlemise. Rohkem infot bakalaureusekava kohta loe siit.
Mõistes digiturunduse eripärasid ja rakendades disainmõtlemist digiturunduse teostamisel on võimalik teha eesmärke täitvaid ja sihtrühmi kõnetavaid turundustegevusi. Edu saadab neid organisatsioone, mis suudavad läbimõeldult pakkuda oma klientidele väärtust viisil, mis kõnetab klienti kõige enam ning loob ühtlasi kliendile tegeliku väärtuspakkumise tunnetuse.
Lisaks „Digiturunduse ja disainmõtlemise“ bakalaureusekavale võib sind huvitada ka „Teenusedisaini“ magistrikava – loe lisainfot siit.
- Vastuvõtuperioodi lõpp: 29.juuni 2022.
Lisaküsimustega pöördu:
- „Disainmõtlemine ja digiturundus“ bakalaureusekava programmijuht Kaisa Raadik,
- „Teenuste disaini ja juhtimise“ magistrikava programmijuht Gerda Mihhailova,
Toimetas Kaarel Täll, TULI