VAATA TÄISPIKKA VERSIOONI! Indrek Viiderfeld räägib, kuidas sündis Pakendikeskuse telesaade “Reklaamiklubi 2.0” ning kui palju seda vaadati
Vana-aasta õhtul oli TV3 kanalil eetris saade “Reklaamiklubi 2.0”, mis valmis loovagentuuri Tabasco ja Pakendikeskuse koostöös. Uurisime Tabasco loovjuhilt Indrek Viiderfeldilt, kust tekkis mõte telesaadet teha, mitmete silmapaarideni “Reklaamiklubi 2.0” jõudis ja milliste ootustega telesaadet tegema asuti.
“Kuulsin mitmest erinevast kohast, et inimesed vaatavad vabal ajal Pakendikeskuse reklaame nagu Tujurikkuja klippe. Nii üksi kui ka kambakesi,” ütleb Indrek, kui uurisime, kuidas koorus mõte telesaate tegemisest.
“Et seda oleks lihtsam teha, panime esimese asjana esimeseks aprilliks kokku kõik reklaamid, mis Pakendikeskusele olid tehtud ja postitasime Facebooki. Kuna vastukaja oli hea – ainuüksi Facebookis oli 60 000 vaatamist ja üle 1300 reaktsiooni – siis julgesin mõelda veel laiemalt. Kirjutasin TV3 tegevdirektorile Signe Suurele, talle meeldisid nii klipid kui ka idee, seega andis ta meile rohelise tule.”
Saate kirjutasid loovjuhid Indrek Viiderfeld ja Alvar Lonks. “Alvar tegi suurema osa tööst ja mina natuke aitasin,” lisab Indrek. “Ses suhtes ei erinenud see formaat väga reklaamide kirjutamisest – põhiline erinevus seisnes teksti mahus. Kõigepealt tuli välja töötada karakter (selle juures oli suureks abiks loovjuht Kessu Raidma) ja keskkond (pidime eelarvelistel ja ajalistel põhjustel kõik ümber kirjutama) ning pärast seda juba konkreetsed tekstid.”
Tabasco jaoks oli suur asi, et nad said kõige magusamal eetriajal teha saate, mis koosnes oma kliendi reklaamidest.
“Juba see fakt ise on killuke Eesti reklaamiajalugu,” ütleb Viiderfeld.
Vaatajaid küllalt
Emori uuringu põhjal oli “Reklaamiklubi 2.0” detsembris TV3 populaarsuselt 6. saade (reach 153 000). Viiderfeld lisab, et saate ajal oli kanalivahetuste arv väga madal, mis teledebüüdi kohta ei olegi nii halb. Kes vaatama sattus, see vaatama jäi.
“Usun, et nii palju vaatamisi ei ole ükski reklaam viimasel ajal saanud,” sõnab ta. “Ka telekanal oli õnnelik. Loomulikult oli õnnelik lisaks ka klient ja loodan, et mitmed inimesed said saatest positiivse emotsiooni.”
Lõpetuseks ka rahast.
“Loodan, et ma mingit suurt saladust välja ei lobise,” alustab Indrek. “Minu teada maksid saate tootmise eest Pakendikeskus ja TV3 kahasse.”
Kui kellelgi jäi “Reklaamiklubi 2.0” vaatamata, tasub seda teha – siinne versioon on mitme minuti ja nalja võrra pikem.
Autor: Kärt Tomp, TULI