Nike’ “Dream Crazy” võitis Cannes Lions 2019 Outdoor Grand prix
USA ühiskonnas furoori tekitanud ja mõned ärritunud tarbijad
isegi Nike’ tosse põletama ajanud välimeedia kampaania “Dream
Crazy” võitis esmaspäeval loovusfestivalil Cannes Lions välimeedia
kategoorias peaauhinna. Kampaania agentuuriks on Wieden+Kennedy Portland.
Pildil:
Nike’ kampaania “Dream Crazy”, mis kujutab jalgpallur Colin Kaepernicki
Nike valis oma loosungi “Just do it” 30. aastapäevaks valminud
reklaami ameerika jalgpalluri Colin Kaepernicku, kes sai USAs kuulsaks
hümni ajal põlvitamise tõttu. Kaepernick protestis politsei
vägivalla vastu, mis ohustavat mustanahalisi ameeriklasi. Seega ei
protestinud Kaepernick oma käitumisega mitte USA lipu vastu, vaid seisis võrdsete õiguste eest.
Paljudele ameeriklastele see tegu ei meeldinud. Loe lisa: The Nike boycott over
Colin Kaepernick explained.
Nike’ välimeediakampaanias kujutati Kaepernicku koos
loosungiga “Believe in something. Even if it means sacrificing everything” (Usu
millessegi, isegi kui selleks tuleb kõik ohverdada). Tegemist on viitega
Kaepernicku kohtulahingule Ameerika jalgpalliliiga NFLiga, kes viskas ta
liigast välja. Colin Kaepernick avaldas hiljem, et sai seoses USA hümni
boikoteerimisega ka tapmisähvardusi.
Valik kuldlõvi võitnud töödest:
Üks kuldadest läks Venemaa agentuurile Leo Burnett Moscow. Nende sotsiaalkampaania “Koshogo” võitles Kõrgõztanis “traditsiooniliste pruudiröövide” vastu, mis tegelikkuses olid naiste suhtes toime pandud vägivallakuriteod.
Kulla võitis ka Pompidou keskuse turunduskampaania “Souvenirs de Paris”, mis kasutas turistide muuseumisse meelitamiseks nutikalt ära suveniiriäri tänavatel – nimelt sokutati Pompidou-kujulist nänni Pariisis kõikjale “päris” suveniiride sekka. Agentuur: Marcel Paris.
Tutvu kõigi välimeedia kategooria võidutöödega: Cannes Lions 2019 Outdoor
Cannes Lions on maailma suurim rahvusvaheline loovusvestival, mis toimub tänavu 17. – 21. juunini Prantsusmaal Cannes’is.
Silja Oja, Turundajate Liit