Httpool: Meta efektiivseim tööriist CAPI
Meta Pixel on tuttav igale digivaldkonnas tegutsejale. Veidi võõramaks on seni aga jäänud termin konversiooni rakendusliides ehk CAPI, mille täpne andmekogumise võimekus teeb sellest täna digimaailmas targalt toimetamise aluse. Millega on täpsemalt tegu ning kuidas on sellest saamas online-turunduse uus võtmemängija, rääkis Httpool Meta kliendilahenduste juht Margus Mith.
Personaliseeritud reklaamid on olnud reklaamitööstuse arengu üheks olulisimaks verstapostiks. Selle kasutuselevõtuga on aga kasvanud ka tarbijate privaatsuse säilitamise vajadus, millega on aina enam tegeletud nii platvormipõhiselt kui ka riiklikul tasandil. “Andmekaitse on ilmtingimata vajalik. Siinkohal on aga paratamatu, et reklaamija jaoks on sellega paralleelselt sammunud ka andmekadu, mistõttu on enda tarbijat keerulisem tundma õppida, kuna ülevaade käitumismustritest on oluliselt vähenenud,” sõnas Httpool Meta kliendilahenduste juht Margus Mith.
Käesolevast aastast piirab märkimisväärne osa veebibrauseritest, operatsioonisüsteemidest ja mobiilirakendustest kolmandate osapoolte küpsiste funktsionaalsust.
“Lihtsalt öeldes ei ole küpsis enam reklaamijatele usaldusväärne teabeallikas. See on ka peamine põhjus, miks kaotab Meta Pixel oma efektiivsuse ning eesmärgipäraste tulemuste saavutamisel on konversiooni rakendusliidesele üleminek vältimatu,” avas Mith tausta.
Ta lisas, et ilma küpsiste ja seadme ID-deta on reklaamijatel väiksem võimalus jõuda inimesteni, kes on ettevõtte vastu huvi üles näidanud ning kuvada personaliseeritud reklaame, mis on tarbijale asjakohased.
“Lisaks on üks olulisimaid muutusi, mis küpsiste piiramisega kaasneb, tulemuste täpse mõõtmise vähenemine. See teeb omakorda keerulisemaks tulemustest aru saamise ning kampaaniate efektiivsuse mõõtmise. Kui tulemustest ülevaade puudub, on ka järgnevaid tegevusi keeruline planeerida, kuna puudub info, mis on toiminud ning mis mitte,” rääkis Mith.
CAPI võimaldab personaliseeritud reklaamimist
Siinkohal ongi asendamatuks abimeheks konversiooni rakendusliides.”CAPI kujul on tegu Meta tööriistaga, mis kogub Pixelist täpsemalt konversioonide ja tegevuste infot. Kuna juba praegu on andmete kadu kuni 40%, on täpsemaid andmeid koguvate tööriistade kasutuselevõtt hädavajalik. CAPI võimaldabki personaliseeritud reklaamimist, vastates sealjuures privaatsusnõuetele ja samas ka ettevõtete vajadustele andmeid strateegiliselt kasutada,” rääkis Mith.
Kui Pixel on töötanud brauseripõhiselt, seisneb CAPI tugevus serveripõhisuses.”Brauseripõhise toimimise komistuskiviks on andmekadu, mis tuleneb rohketest küpsiseid blokeerivatest programmidest, mille kasutaja brauserile paigaldada saab. CAPI aga võimaldab jälgida konversioone eelkõige veebisaidi serveri mitte brauseri kaudu, mis võimaldabki täpsemat andmekogumist,” kirjeldas Httpool Meta kliendilahenduste juht.
CAPI võimaldab jälgida kolme tüüpi andmeid.”Konversiooni rakendusliides on abiks veebilehel tehtavate toimingute jälgimisel, lähtudes näiteks sooritatud müükidest või lehele registreerumisest. Lisaks jälgib see üldist veebiliiklust ning samuti ka konversioonijärgseid tegevusi nagu näiteks katkestatud tellimusi,” kirjeldas Mith tööriista toimimist.
Ta tõi välja, et parima tulemuse saavutab aga siis, kui Meta Pixel ja konversiooni rakendusliides panna paralleelselt toimima. “Pixeli ja CAPI paralleelselt kasutamine annab Metale võimaluse rohkem infot koguda, kuna andmeid saadakse nii brauseri- kui serveripõhiselt. Täpsema info najal saab algoritm edaspidi efektiivsemalt toimida ja kogu tegevus on eesmärgipärasem,” lausus Httpool Meta kliendilahenduste juht.
Mith sõnas kokkuvõtlikult, et kui Facebook ja Instagram kuuluvad ettevõttele oluliste kanalite hulka, peaks CAPI kasutusele võtma juba täna.
Autor: Margus Mith, Httpool Meta
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 108 liiget.