16.08.2023

Mamma lugu ehk Kuidas ujedast tüdrukust kasvas tõeline staarsuunamudija

Mamma on meie kõigi vanaema! Mamma presidendiks! Need on kõigest paar näidet, mida TikTokis selle suve staarsuunamudija Mamma kohta kirjutatakse.

Lapselaps Robin ja suve suurim TikToki staar Mamma. Foto: Maria Rannaväli

“Eks ole, kõik on võimalik,” naljatab Mamma, kui uurin, kas tal jagub ambitsiooni presidendiks pürgida. Kõik on tõesti võimalik, sest mõni kuu tagasi ei teadnud peaaegu keegi, kes Mamma on. Kui tuttavad, sõbrad ja perekond – nende seas lapselaps Robin – välja arvata. 

Kui Kardashianite ema Kris Jenneriga läks liikvele sõna momager ehk ema ja mänedžer ühes isikus, siis Robinit võiks vabalt kutsuda grandsonageriks! Tema sotsiaalmeediale keskendunud agentuur Social Buzz tõi Mamma valgusvihku ning paari kuuga on toimunud pöörane tähelend. 

@tallinnakeskturg käisin täna keskturul! oli väga tore või nagu noored ütlevad: “nii slei!” #keskturg #eesti #eestitiktok #tiktokeesti ♬ original sound – Tallinna Keskturg

“Kõik räägivad ainult, et Mamma see ja Mamma too,” jutustab Robin. “Mamma fänne on igas vanusegrupis. Varsti võib-olla teeme meet and greet’i ka. Pärast räägin sulle, Mamma!”

Aga enne jutustame meie. Kohtume Keskturul. Just nende jaoks sai suunamudija nimega Mamma esmakordselt kaamera ette paigutatud. Enne intervjuud on Robin ja tema vanaema purki võtnud kaks värsket klippi, pärast intervjuud on veel üks plaanis. Kokku teeb Mamma Keskturule kuus videot kuus. Samuti luuakse sisu Mamma isiklikule kontole, hiljuti tehti koostööd Tele2-ga ning partnerlusi on ahjus küpsemas veel. Kõik soovivad Mammast tükikest! 

“Ma ei taha vanaema uue töökohaga ära koormata,” muigab Robin. “Seda pole, et ta peab hommikust õhtuni tööd higistama. Ta naudib!” 

“Jah, mulle see töö meeldib, mis ma pensionärina ikka kodus passin,” naerab Mamma vastu. “Aga ma ei teadnud, kuhu see asi välja jõuab. Ma olen nõukogudeaegne inimene, ma ei karda midagi, kuid üritan mitte mõelda, kui palju vaatajaid on. Võib närvi minna, kui teada, et mind vahib staadionitäis inimesi.”

Staadionitäis on tagasihoidlikult öeldud. Edukamatel Mamma videotel on üle 200 000 vaatamise. Ehk mitte üks staadionitäis, vaid oluliselt rohkem. Umbes nii palju on Eestis ka TikToki kasutajaid.

Mis on salapärase Mamma – tema pärisnime ju ei avaldata – fenomen? Brändisaadikuid on ennegi nähtud ja nähakse tulevikuski. Kõik üritavad sotsiaalmeedias silma paista, kuid vähestel õnnestub see nii edukalt kui Robinil ja tema vanaemal. Robin teadis, et Mamma saab popiks, aga isegi tema ei uskunud, et nii popiks.

“Mamma on väga autentne,” alustab lapselaps. “Ta on kaamera ees täpselt selline nagu vanaemana kaamera taga. Viskab sama palju nalja, on rõõmus, lõbus ja positiivse energiaga. Temast kandub edasi eelmise põlvkonna energiat ja eluvaimu, mis on sotsiaalmeedias suur väärtus. Seal liigub palju rumalust ja seepärast torkabki vanaema TikTokis silma.”

@tallinnakeskturg Arvake ära, kes mu Spotify Wrapped number 1 artist oli… #keskturg #eesti #eestitiktok #tiktokeesti ♬ original sound – Tallinna Keskturg

Mamma on kaamera ees väga enesekindel. Seda põnevam on kuulata tema meenutust sellest, kuidas ta noorena oli tohutult uje ja kinnine. 

“Ma olin koolis väga ilmekas lugeja,” kaevub ta minevikku. “Alati lugesin klassis ette ja mind kutsuti etlejate rühma, aga ma ei julgenud minna. Seal seisid kõik reas, pidi ette astuma ja peast salmi või luuletuse lugema. Ma nii tahtsin ja mulle nii meeldis, aga ma ei julgenud…Eks elu õpetab. Siis oli ju teistmoodi elu, kõik oli väga kinnine. Nüüd on vabadust ja julgust.”

@maolenmamma Mis sõnu ma veel peaks üritama hääldada? 👀 #eesti #eestitiktok #tiktokeesti ♬ original sound – Mamma

Mamma üllatab Robinit

Robinil oli julgust paar aastat tagasi oma agentuuriga alustada. Ta turundas tollalt üht oma brändi ning kuna sel läks TikTokis hästi, mõistis ta, et tema oskustel on turgu. Alustuseks pakkus ta end Eesti Laulule vabatahtlikuks, et kogemustepagasit suurendada. Hiljem tulid esimesed kliendid – Tuul, Balti Jaama Turg, Boost ja Vapiano. 

Tänu Balti Jaama Turule sai Robin enda hoole alla ka teisi Astri Grupi ettevõtteid – Lõunakeskuse ja Keskturu. 

“Ega suurt lugu pole, nagu ikka, sünnivad kõik head ideed õhtul pikali mõeldes,” räägib Robin, kuidas Mamma alguse sai. ”Mõtlesin, et oleks lahe vanaema brändinäoks võtta. Põrgatasin tiimiga ja Keskturg oli ka elevil.”

Ega Mammagi pikka veenmist ei vajanud. 

“Lapselaps oli sellise kahtleva häälega, vist kartis, et ütlen ära,” muigab Mamma. “Ma ei tahtnud talle pettumust valmistada, see oli esimene põhjus, miks “jah” ütlesin.”

“Päriselt?” küsib Robin.

“Mõtlesin, et mis seal ikka, proovime ja vaatame,” vastab vanaema.

“Mina sellega kursis ei olnud,” tõdeb vestluse noorem osapool. 

Mamma ja Robin suhtlevad umbes üle päeva, põrgatavad ideid, mõtlevad ja möllavad. Hoolega sätitakse aegu, millal Mamma saab maal suvekodus olla ning millal tarvis linnas nalja visata. Tallinna saabudes külastab ta tavaliselt kosmeetikut, et maamullased käed kaamera ees säramiseks puhtaks sättida.

“Kevadest sügiseni on mul maal tegemist,” räägib Mamma, millega tegeleb siis, kui influencer ei ole. “Talvel meeldib mulle puhata. Ikka kaua magada, kodus mõnuleda ja midagi küpsetada.”

See talv tuleb võib-olla veidi teisiti. Selline see menuka suunamudija elu juba on.

LISALUGU: TikToki trendid on muutunud

Milline sisu TikTokis töötab? 

Robin: Väärtust saab mitut moodi pakkuda. Video võib olla kas õpetlik, humoorikas või inspireeriv. Arvan, et Mamma sisu on teatud hetkedel kõik kolm koos. Filmisime täna turunippide videot. See oli õpetlik, samas viskas Mamma nalja ning kolmandaks on ta persoon väga inspireeriv. 

TikToki video peab olema väga originaalne. Meie sisu on 100% originaalne. Enam ei põhine videod nii palju erinevatel TikToki trendidel nagu võib-olla paar aastat tagasi, kui sai brändid trendiga ära ühendada. Pigem töötab klassikaline ja hästi informatiivne sisu. Videod, kus Mamma juttu räägib, töötavad kõige paremini. 

Ehk siis enam ei pea mõtlema, et teen TikToki videot, vaid peaks lihtsalt mõtlema, kuidas teha head klippi?

Robin: Jah. TikTok on nii palju muutunud. Me vahetame iga poole aasta tagant strateegiat, sest platvorm muutub nii palju. Kaks aastat tagasi poleks arvanud, et praegused videod võivad toimida. 

Toona oli suund, et mida lõbusam ja lühem, seda parem. Praegu katsetame minutiliste videotega ning läheb hästi. Muidugi, tähelepanu peab suutma hoida. Mammale ütlen tihti, et räägi klipis tsipa kiiremini. Põhiline on see, et saaks nalja ja oleks tugev väärtus.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt