Suurbritannia reklaamiregulaator: minu peamine eesmärk on kaitsta haavatavaid inimesi
„Kui suudame saata inimese kuule, siis suudame kindlasti leida viisi, kuidas reklaamida legaalseid tooteid täiskasvanutele,“ sõnas Suurbritannia reklaamistandardite sihtasutuse reklaamipoliitika ja -tavade juht Shahriar Coupal.
„Meediaturu normaalse toimimise tagamiseks on kõige olulisem, et meediamajad peavad regulaatorit usaldama, sest ainult nii on kõigil osalejatel võrdsed võimalused. Suurbritannias on 70 miljonit inimest ja neid tuleb pidevalt juurde. Meie multikultuurses ühiskonnas on tavaline, et teatud piirkondades ei reklaamita tänaval alkoholi,“ sõnas Shahriar Coupal.
„On teatud seadusi, mis kohalduvad otse reklaamile. Kuid osade seaduste puhul vaadatakse meie poole, mida need reklaamimaailmas tähendavad ja kuidas neid kohandada. Me ei tee ise reegleid, vaid tuletame need seadustest ja määrustest,“ täpsustas Coupal.
„Minu peamine eesmärk on, et haavatavad inimesed oleksid reklaamide kahjulikkuse eest kaitstud. Need on eelkõige noored ja vanad. Erinevate uskude esindajad ning näiteks ka puudega inimesed, neid ohustavad erinevad reklaamitegijate võtted. Nad usuvad erinevaid asju ja nad on ülimalt mõjutatavad,“ lausus Coupal.
„Kui suudame saata inimese kuule, siis suudame kindlasti leida viisi, kuidas reklaamida legaalseid tooteid täiskasvanutele. Reklaamide mõju hindamine inimestele on äärmiselt keeruline, kuid mitte võimatu. Alkoholi uuringust selgus, et alkoholi reklaamimisel on mõju selle tarbimise kogustele. Hasartmängude reklaamid mõjutavad nende tarbimist. Kiirtoidu reklaamidel on otsene mõju laste toitumisharjumustele. Kuid me tegeleme eelkõige selle valdkonnaga, kus on probleem ja oht kõige suurem. Laste rasvumine on Ühendkuningriigis epideemia ja sellega peab tegelema. Suitsetamine ja joomine ei ole täna epideemia,“ märkis Coupal.
„Oleme lahkelt valmis Eestiga oma kogemusi ja teadmisi jagama. Oleme paljude teiste riikidega koostööd teinud. Meile on need andmed väga kallid, kuid me ei küsi teistel nende eest tasu,“ lisas Coupal.
Eile toimus Turundajate Liidu (TULI) konverents „Riski piiril“, kus arutleti selle üle, miks mõne valdkonna turundamisel ei ole pea ühtegi kitsendavat reeglit, teisel on neid aga nii palju, et vahel on raske mõista, mis üldse lubatud on ja mis mitte.
Erinevate tubade klubis võtsid sõna esinejad erinevatest Eesti ja maailma organisatsioonidest ja ettevõtetest, kes tegid ülevaate valdkondade spetsiifilistest väljakutsetest nende koduriikides. Samuti jagati mõtteid, kas ja kuidas oleks mõistlik teatud valdkondade turundusse suhtuda ja seda reguleerida.
Toimetas: Siim Kera, TULI