KIIRUSTA! Making Sense’i konverents toimub juba järgmisel nädalal, piletid hakkavad lõppema
Järgmise töönädala lõpus (13.-14. novembril) koguneb turundusrahvas Eesti Rahvusraamatukogus toimuvale Making Sense’i konverentsile. Kui soovid ka tulla, tasub kiirustada, sest pileteid pole enam palju alles.
    
                Seekordne Making Sense mõtestab, milline on turundaja roll tulevikus. Keskendume, kuidas kiiresti arenev maailm, tehnoloogilised uuendused ja pidev innovatsioon kujundavad turunduse tulevikku.
Arutame, milliseid oskusi, mõtteviise ja strateegiaid on tehnoloogiast raputatud maailmas tegelikult vaja ning kuidas kõige paremini end ette valmistada, et olla konkurentsivõimeline nii Eestis kui rahvusvaheliselt. Oodatud on nii agentuuride kui ka brändide turundusrahvas.Muuhulgas autasustatakse efektiivsuskonkursi Tulimust parimaid.
Programm
13. november
- 12.00-13.00 Saabumine ja lõuna
 - 13.00 TULI tegevjuhi Anniken Haldna tervitus
 - 13.10-13.40 Will Gilroy (Rahvusvahelise reklaamiliidu WFA kommunikatsiooni ja strateegia direktor)
 
Teema: “Top Global Marketing Trends Every Marketer Needs to Follow”
Will Gilroy astub lavale globaalse reklaamiliidu südamest ja avab tagamaid ning trende, mis aastal 2025 ja hiljemgi turunduskommunikatsiooni kujundavad. Milline näeb välja turundaja tulevik maailmas, kus tehnoloogia ja digiturunduse võidukäik pole veel ligilähedaseltki vaibunud?
- 13.40-14.10 Riku Vassinen (hasan & partnersi tegevjuht)
 
Teema: “Stop Innovating, Start Creating”
Turundus on alati olnud vaimustatud sellest, mis tuleb järgmisena. Eile oli selleks metaversum ja liitreaalsus, täna tehisintellekt. Aga homme? Mõni uus moesõna. Kuna jahime kogu aeg järgmist suurt asja, oleme fookust kaotamas. Me räägime rohkem tööriistadest kui ideedest. Seame esikohale tehnoloogia, mitte loovuse. Optimeerime kõike – välja arvatud efektiivsust.
Selleks, et olla taas asjakohased, peame minema tagasi tulevikku. Tagasi põhitõdede juurde, mis muudavad reklaami toimivaks. Tagasi suurepäraste ideede ja meisterlikku teostuse juurde. Peame panema inimesed midagi tundma.
Keskendume edaspidi vähem sellele, kuidas reklaame tehakse ja rohkem sellele, kuidas häid reklaame teha. Riku räägib, mis meie valdkonnas muutunud on, ja veel enam – seda, mis muutunud pole. Ning miks tõeliselt hea reklaam on tänapäeval olulisem kui kunagi varem.
- 14.10-14.40 Karolina Lapinaite (Precis Digitali meediajuht)
 
Teema: “Did We Optimize the Brand Out of Marketing?”
Brändide tõeline oht pole konkurents, vaid sarnasus. Tehnoloogia on meile andnud enneolematu kiiruse, mastaabi ja juurdepääsu, kuid see on viinud selleni, et kõik kasutavad sarnaseid strateegiaid, kanaleid ja häält.
Tõeline väljakutse ei seisne enam valikus performance’i ja brändi vahel, vaid selles, kuidas tuua loovus ja eristuvus tagasi süsteemi, mis on loodud tõhususe jaoks.
- 14.40-15.00 Natalja Piiskoppel (WPP Media Global Consultancy strateegia vanempartner)
 
Teema: “Ready to Lead or Be Left Behind: Why Sustainability Will Make or Break Your Brand”
Natalja heidab väljakutse müüdile, et kestlikkus on midagi, millega vaid võimaluse korral tegeleda. Ta tõestab, et see on kõige targem äriline samm, mida teha. Kas sinu ettevõte on valmis muutma kestlikkuse oma suurimaks kasvumootoriks – või riskib hoopis rongist maha jäämisega? Ta jagab värskeid uuringuid ja praktilisi näiteid, kuidas brändid saavad oma algatusi mitte ainult reklaamida, vaid ka tegelikult ühiskonda mõjutada.
- 15.00-15.30 Kohvipaus
 - 15.30-17.00 Tulimusta auhindamine
 - 18.00 Järelpidu meediaagentuuris Initiative (Paldiski mnt 20)
 
Konverentsi pilet tagab sissepääsu ka Alibile. Kui soovid tulla vaid networking õhtule Alibi, siis registreeru eraldi sündmusele SIIN.
14. november
- 9.15-10.00 Saabumine, kohv
 - 10.00-10.30 Ørnulf Johnsen (loovagentuuri &Co. tegevjuht)
 
Teema: “Creative Storytelling –– How Emotions are the Path to Growth”
Oma esinemises heidab Ørnulf kinda reklaamitööstuse tavapärastele piiridele ning näitab, kuidas meie oskused võivad luua väärtust väljaspool iseendale seatud piiranguid.
- 10.30-11.00 Anna Kuulmann (dentsu Baltikumi strateegiajuht)
 
Teema: “The Future Marketer: From Storyteller to Strategy Orchestrator”
Anna Kuulmann avab, kuidas meie roll muutub – turundajast saab andmete, protsesside ja tehnoloogiate strateegiline suunaja. Tuginedes oma kogemustele dentsus ning Eesti digitaalsel ümberkujundamisel, näitab ta, kuidas turundusjuhid saavad kasutada tehisintellekti, ökonomeetrilisi mudeleid ja turundustehnoloogia uuendusi. Seda selleks, et prognoosida mõju, optimeerida investeeringuid ning siduda andmed ja loovus mõõdetava ärikasvuga. Ettekanne on pilguheit tuleviku brändidesse, mis mõtlevad, õpivad ja suhtlevad reaalajas.
- 11.00-11.30 Ada Mockutė Jaime (Nordcurrenti turundusjuht)
 
Teema: “Rest in Pixels: The Death of the Specialist Marketer”
Kuna algoritmid arenevad kiiremini kui ametinimetused, on spetsialistidest turundajate ajastu lõppemas. Tulevik on globaalsetele mõtlejatele. Neile, kes ühendavad andmed empaatia, loovuse tehnoloogia ning strateegia kogukonnatunnetusega. Maailmas, mis muutub üleöö, ei too edu ühe kitsa oskuse täiuslik valdamine, vaid oskus kuulata avaralt, kohaneda julgelt ja luua tähendust keset müra.
- 11.30-12.00 Kristjan Korjus (Pactum AI kaasasutaja ja tehnoloogiajuht)
 
Teema: ”Humans Defining Humans While Everything Changes”
Kristjan mõtestab oma esitluses, kuidas tehnoloogiline areng mõjutab seda, kuidas inimesed end määratlevad. Kui tehisnärvivõrgud loovad teksti ja pilte ning sooritavad järjest edukamalt erinevaid eksameid ja sisseastumisteste, näib see, mida peetakse ainulaadselt inimlikuks, järjest kahanevat. Paistab, et seisame silmitsi eksistentsiaalse kriisiga.
- 12.00-13.00 Lõuna
 - 13.10-13.35 John Schoolcraft (Oatly brändi vaimne isa)
 
Teema: “Twelve Years Without a Marketing Team – Sheer Madness or Pure Genius?”
Oli aeg, mil maailmal polnud aimugi, et selline asi nagu kaerajook on olemas. Oatly andis John Schoolcraftile võimaluse pöörata pea peale kõik, mida õpitakse ärikoolis, kogetakse suurfirmas või reklaamiagentuuris. Ta sai luua maailmatasel brändi, lükates eest kõik takistused, mis tavaliselt teele hüppavad, näiteks bränditeadlikkuse uuringud, sihtrühmaanalüüsid ja lühiajalise ROI aruanded. Oatly’l polnud turundustiimi, oli vaid meelekontrolli osakond. Kaksteist aastat turundustiimita – täielik lollus või mitte?
- 13.35-14.00 Vestlus John Schoolcraftiga
 - 14.00-14.30 Jyrki Poutanen (Agentuuri United Imaginations kaasasutaja ja loovjuht)
 
Teema: “How to Build Agency for Success?”
Jyrki jagab oma agentuuri edulugu. Kui Jyrki kolm aastat tagasi Making Sense’i laval esines, oli tema agentuuris kuus töötajat. Praegu on 37. Seda ajal, mil paljud agentuurid pigem kahanevad. Saame teada, kuidas tiimid ja struktuurid peavad muutuma, et organisatsioon oleks valmis kiireks kasvuks ja uute trendide elluviimiseks.
- 14.30-14.50 Kohvipaus
 - 14.50-15.20 Ekspordiplokk “Eestist laia maailma”: Kadri Gröön (EISi ekspordiosakonna turundus- ja kommunikatsioonijuht)
 
Teema: “Building Bridges for Estonian Companies”
Kadri ettekanne keskendub Eesti ettevõtete ekspordivõimekuse kasvatamisele. Ta jagab praktilisi kogemusi hiljutistest ekspordikampaaniatest ning arutab, kuidas sihitud kommunikatsioon aitab Eesti ettevõtetel jõuda rahvusvaheliste sihtrühmadeni ja kasvada välisturgudel.
- 15.20-15.50 Ekspordiplokk “Eestist laia maailma”: Eesti ettevõtete lood
 - 15.50-16.20 Ekspordiplokk “Eestist laia maailma”: Paneel