10.04.2025

Maamuna võitis Optimist Creative: võidu tõi olulise teema tõstatamine, loov lahendus ning jätkusuutlik teostus

Kuldmunal jagati tänavu teist korda välja eriauhind Maamuna, mis anti tööle, milles oli kõige rohkem tulevikku vaatavat jätkusuutlikkust ning vastutustundlikkust. Võitja selgitas Swedbanki poolt moodustatud žürii.

Ühel pildil rõõmustavad Optimist, Swedbank ja SEB. Foto: Harry Tiits

Žürii valikus olid tööd, mis jõudsid Kuldmuna finalistide hulka ning mida esitades märgiti, et töö järgib keskkonnaaspektidest lähtuvalt jätkusuutlikku ja vastutustundlikku lähenemist. 

Maamuna võitis meedia erilahenduse kategoorias esitatud Optimist Creative’i töö “Otsuse koht”. SEB Pangale tehtud kampaania eesmärk oli aidata noortel teha oma tuleviku osas paremaid otsuseid: panna nad raha tuulde loopimise asemel raha koguma. Kampaaniaga motiveeriti kulutamise asemel kogumisega alustama ja toodi välja erinevad otsuse kohad, kus saab emotsiooniostu ja liigtarbimise asemel teha otsuse säästa.

Žürii esimees, Swedbanki brändiosakonna juht Joosep Volkmann tõdeb, et võidutöö oli tervik.

“See töö kattis ilusti ühiskondlikult olulise teema ning suunas noori targemate valikute suunas, samuti oli olemas loov lahendus ja jätkusuutlik teostus,” ütleb ta.

Auhinnast laiemalt rääkides toob ta kogu sektorina eeskujuks üritusturunduse. On näha, et selles valdkonnas tehakse jätkusuutlikkuse nimel kõige enam, kontrollitumalt ja mõõdetavamalt.

“Hea on tõdeda, et üritusturunduses on kõrged jätkusuutlikkuse standardid hügieeniks muutumas,” räägib Volkmann. “Suur kiitus kogu sektorile, kes on kõigile teistele eeskujuks! Silma paistsid ka erinevad Tartu 2024 poolt esitatud projektid. Nende tervik oli võimas ja neil on seetõttu võimalik kõige suuremat reaalset mõju omada. Andmed on veel kogumisel, aga ootan põnevusega nende tööde tulemusi. Lisaks tooksin välja Tervisemuuseumi ja Rimi terviseprogrammi koolidele. Väga tore mõte, mis omab suurt potentsiaali skaleerimiseks.”

Tänavu jõudis shortlist’i 399 tööd, millest 75 olid märgitud Maamunal osalema. Mullu olid samadeks numbriteks 490 ja 57. 

Kuldmuna nägi ilmavalgust 1990ndatel, kui Eesti Reklaamiagentuuride Liit soovis esile tõsta andekaid loovtiime ja inimesi, kelle sihiks oli kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääride nihutamine. Praegu TULI korvis olev Kuldmuna on Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui ka konkurentide silmis. 

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt