13.06.2024

Linna Ekraanid võtab kasutusele uue nime D Screens

Ekspress Gruppi kuuluv Eesti suurim digitaalse välimeedia ettevõte Linna Ekraanid võtab alates juunist kasutusele kontsernis sama valdkonnaga tegeleva Läti tütarfirma rahvusvaheliselt arusaadavama ingliskeelse ärinime D Screens. Ettevõtted jätkavad Eestis ja Lätis tegutsemist eraldiseisvatena, kuid teevad tihedalt koostööd, et pakkuda klientidele riikideüleselt digitaalse välimeedia võimalusi.

Linna Ekraanide ehk uue nimega D Screens Estonia OÜ tegevjuhi Mihkel Luksi sõnul on digitaalsed reklaampinnad tänaseks jõudnud juba kõikidesse suurematesse Eesti linnadesse. Eelkõige on neid näha kortermajade seintel, mis asuvad rahvarohkemates ja käidavamates piirkondades. Foto: Hendrik Osula

Linna Ekraanid tegevjuhi Mihkel Luksi sõnul on D Screens tuletatud nimest Digital Screens, mis tõlkes tähendab digiekraanid. „See nimi kirjeldab ka senisest paremini meie tegevust digitaalsete reklaampindade pakkujana. D-täht viitab ka Ekspress Grupi katusbrändile Delfi,“ selgitas Luks ettevõtte nime muutmise tagamaid. 

Digitaalse välimeedia käibe ja ekraanide arvu poolest on nad Eestis ja Lätis kokku omas valdkonnas turuliidrid. Linna Ekraanide eelmise aasta müügitulu oli ligi 2,2 miljonit ja puhaskasum 82 000 eurot. D Screens teenis Lätis samal ajal müügitulu ligi 2,1 miljonit ja puhaskasumit 56 000 eurot. „Kasuminumbrid olid mullu tagasihoidlikumad, sest mõlemad ettevõtted tegid suuri investeeringuid võrgustiku kasvatamiseks ja turuosa suurendamiseks. Oleme praegu kiires kasvufaasis,“ tõdes Luks. Linna Ekraanid on Eestis oma turuosa tänaseks kasvatanud 26 protsendile ja D Screens Lätis 30 protsendile.

image001 1
Mihkel Luks. Foto: Hendrik Osula

Igal aastal on Linna Ekraanid paigaldanud juurde 5-7 uut LED ekraani ja ka tänavu on plaan oma võrgustikku samavõrra kasvatada. Eestis on ettevõttel 48 suurt väliekraani, millest 28 asuvad Tallinnas ja selle lähiümbruses. Lisaks pealinnale on nende suured digitaalsed välipinnad nähtaval kohal ka Tartus, Pärnus, Narvas, Jõhvis, Viljandis, Rakveres ja Võrus. Läti ettevõttel on praegu kokku 100 ekraani, millest 24 suured billboardi mõõtu reklaampinnad.

Kantar Emori andmetel oli 2023. aastal Eestis digitaalse välimeedia turu netokäive pea 8,3 miljonit eurot ja see kasvas aastaga ligi 27%. Tänavu prognoositakse käibe kasvuks 13-18%. Üleilmselt ennustatakse, et järgneva viie aasta jooksul suureneb digitaalse välimeedia käive keskmiselt 12% aastas. Luksi hinnangul seisab välimeedia suurem digitaliseerimine Eestis alles ees. Kui suurtel turgudel moodustab digitaalne reklaam kogu välimeediast umbes 60%, siis Eestis 30%. 

Linna Ekraanid OÜ tegutseb alates 2010. aastast ning esimene LED ekraan paigaldati Tartusse Tasku Keskuse ette.

Toimetas: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt