LinkedIn reklaamikanalina: kas mõttetult kallis või suure potentsiaaliga?
LinkedIn on tõusev täht sotsiaalmeediaturunduses, sest lisaks mõjukale publikule võimaldab platvorm ka peensusteni minevat sihtimist. Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht Kristel Karro toob välja LinkedIn-i turunduse põhilised eripärad.
Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht Kristel Karro sõnul on LinkedIn peamiselt B2B kanal, kuigi järjest enam nähakse platvormis ka B2C väljundit, sest LinkedIn-i kasutajad on üldjuhul edumeelsed tööealised inimesed, kellele saab suurepärase täpsusega reklaame sihtida.
„LinkedIn on vaieldamatult üks kõige kvaliteetsemaid kontakte pakkuv reklaamikanal, mille kasutamine turunduslikel eesmärkidel on saamas trendiks üle maailma. LinkedIn on ka ainuke suur sotsiaalmeediaplatvorm, mille kasvu ennustatakse Euroopas suuremaks kui USAs. Eestis on hetkel üle 264 000 LinkedIn-i kasutaja, kellest suurema enamuse moodustavad 25-34aastased spetsialistid,“ selgitas Karro.
„LinkedIn-i kasutajad on suures osas keskmisest kõrgema sissetulekuga ning kasutavad kanalit enda jaoks olulise info hankimiseks ja oma valdkonna inimeste, klientide ning äripartnerite tegevustega kursis olemiseks,“ sõnas Karro. Ta lisas, et kanal on ideaalne ka HR-teemade ning tööandja brändinguga tegelemiseks.
Kui palju maksab?
„LinkedIn-is reklaame luues saab minna väga täpseks. Näiteks kui on soov suunata reklaami magistrikraadiga naissoost tegevjuhtidele, kes elavad Eestis, siis seda on võimalik edukalt teha,“ selgitas Karro ning lisas, et nii saab hästi reklaamida näiteks tippjuhtidele mõeldud koolitusi või luksustooteid, sest erinevad ametikohad annavad ka mingi indikatsiooni sissetuleku kohta.
Ühe platvormi kitsaskohana toob Karro välja vähest keelevalikut reklaamide seadistamisel, mistõttu peab ka Eesti publikule näitama reklaame inglise keeles. „Hetkel pole võimalik kohalikku keelt valida üheski Balti riigis, kuid arvestades LinkedIn-i kui reklaamikanali olulisuse kasvu, saab see tõenäoliselt varsti võimalikuks,“ arvas Karro.
„Mõnele ettevõttele võivad sponsoreeritud reklaamide kasutamisel takistuseks saada ka LinkedIn-i poolt seadistatud reklaamieelarve miinimumid, milleks on ~9 eurot/päev. Siinkohal aga ei tohiks ära unustada, et küllaltki kalli kliki hinna taga on potentsiaalikas kontakt,“ nentis Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht.
„LinkedIn on siiski reklaamikanalina hetkel selgelt alakasutatud ning see on tingitud ettevõtete vähesest teadlikkusest, kuidas platvormi kõige paremini oma kasuks tööle panna. Oma kliente konsulteerime ning nõustame sel teemal alati tasuta,“ sõnas Httpool Eesti multiplatvormi tiimijuht.
Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 91 liiget.