01.04.2024

INTERVJUU | Limpa mänedžer: lõpetasin kliendiga sisu kinnitamise, nüüd on 100 laigi asemel 4000

Nägin mõnda aega tagasi ülipopulaarset TikTokki, kus lumelabida vars läbistas armastatud limonaadisea Limpa keha. Tegemist ei olnud Limpa vihavaenlase loodud sisuga, vaid põssa ametliku kontoga, mis alatasa erinevaid riukaid täis. Uurisime agentuuri Taevas digiloovjuhilt – ja Limpa mänedžerilt! – Susann Kõomäelt, kas tänapäeval peabki bränd end sotsiaalmeedias “ära tapma”?

Limpa ja tema mänedžer, Taeva digiloovjuht Susann Kõomägi! Foto: Priit Siimon

Mulle tundub, et Limpa on sotsiaalmeedias hästi nooruslik ja meemilik. Ta hoiab maailma asjadel ja popkultuuril sõrga pulsil. Mõistan ma teda õigesti? 

Kunagi oli Limpal rohkem telereklaame. Kasvasin nendega üles ning siiamaani mäletan ja oskan kaasa laulda. Erinevat nänni oli ka, näiteks Limpa telefon, pangakaart ning “Limpa ja mereröövlid” raamat.

Viimasel ajal on Limpal telereklaame kõvasti vähem. Meil on vaja jõuda kogu Eestini ning tarbijauuringutest teame, et generatsioone ühendab nali. Eriti selgelt tuleb uuringutes esile sõna “meem”. 

Limpa on aegade algusest olnud selline, kes ei hoia end tagasi. Väike krooks ja puuks käib iga asja juurde. Tänapäeva maailmas jääb seda järjest vähemaks. Kõik on tsenseeritud ja keelatud. Ühte ja teist teemat ei tohi puudutada. 

Limpa otseselt ei protesti selle vastu, aga ta tahab oma peerunalju teha ning keegi ei tule talle ütlema, et see on kohatu. Ta on ikkagi siga. Siga, kes võtab rahulikult ja vabalt. Sellisena on ta alati kõigile meeldinud. Kui kõik nurgad oleks ära lihvitud, ei jääks temast karakterit järele. 

Kas kliendile on raske selgeks teha, et Limpa peab siga olema? 

Huvitav küsimus. Kliendil on suhe seaga käinud üles-alla. Kunagi oli siga hästi teemas, siis tundus jällegi, et võib-olla siga ei kõneta piisavalt täiskasvanuid. Vahepeal – mina sel ajal Limpa mänekas ei olnud – polnud Limpat ise eriti üldse pildis. Pudelil ta oli, aga karakter kadus justkui ära. 

Kui Limpa enda valdusesse sain, mõtlesin, et karakter on kõige kõvem asi, millest kinni haarata. Nüüd on kõik samal nõul. Paneme seaga täiel raual edasi, ta on meie brändi kese. 

limpa auto
Limpa poosetamas. Foto: Erakogu

Kutsusid end Limpa mänekaks! 

Meil on majas Limpa ema ehk Anni Mäger. Tema on loovjuht, kelle sulest Limpa umbes 23 aastat tagasi sündis. Limpal on ka projektijuht ning mänekas. Mina manageerin tema toiminguid ja ta teeb nii nagu ütlen! 

Kas Limpa on ühele mänedžerile bravuurikas klient? 

Kas just seda, aga ta on kindlasti kõige lõbusam! Temaga saan olla mina ise ja Limpa saab olla tema ise. Piire on hästi vähe. 

See on ju tore, kui on klient, kellega saab teha igasuguseid asju.

Kahjuks on selliseid pigem vähe. Limpaga on hea, et ma ei pea sotsiaalmeedia sisu kinnitama. Kui peaks, siis arvan, et umbes 95% asjadest ei saaks kunagi eetriaega. Kui Limpa mänekas vahetus ja pulti asusin, siis lõpetasin kliendiga postituste kinnitamise (muigab – toim.). 

See oli üsna julge samm, aga kui 100 laigi ja 0 kommentaari asemel on järsku 4000 laiki ja 200 kommentaari, siis ei ole kellelgi midagi öelda – see, et usaldad oma agentuuri, võib ära tasuda. Oleme sotsiaalmeedia numbreid ja statistikat drastiliselt tõstnud. Naljakas on see, et nüüd võib Limpa Instagrami Reelside numbreid võrrelda juba Coca-Cola omadega. Ja ma ei räägi Eesti kanalitest, vaid globaalsest Coca-Cola Instagramist.

See annab palju vabadust juurde, et ei pea kinnitama. 

Tihtipeale on nii, et sotsiaalmeedia postitusi kinnitavad turundusjuhid, kes ise neil platvormidel ei käi. Asja teeb keeruliseks selgitamine, et see ongi normaalne video, mida näiteks TikTokis teha. 

Limpa ühel edukamal TikToki ja Instagrami videol on Instas 700 000 vaatamist ja 25 000 laiki. Haiged numbrid. Ütle üks Eesti bränd, kel on sama suured numbrid. Tahan näha! 

Aga kui kujutan end ette kliendile selle video sisust rääkimas, siis see oleks midagi sellist: “kuule, lumi tuli maha, mul on vaja näidata, kuidas Limpa lund lükkab ja siis ta kukub lumelabida otsa, see läbistab tema kere ja taustal on evil laugh.”

@limpalimpz Iga jumala kord #eestitiktok #eestivideod #limpa ♬ original sound – Limpa

Olgem ausad, sina ka ei kinnitaks seda ära. Sa mõtleksid, mida see inimestele näitab? Kes see Limpa on ja miks ta enda sotsiaalmeediakanalis ära suri? Milliseid brändi väärtuseid see kommunikeerib?

Seepärast ei saagi kõiki TikToki ideid kinnitada inimesega, kes võib-olla ise TikTokis ei käi. Aga näeme, et sisu töötab. See läheb noortele peale ja mitte ainult – meemid on tihti universaalsed ning meeldivad ka vanematele. Ega meil Z-generatsioonist palju jälgijaid ei olegi, pigem vanuses 25-40. 

Kas vahel A. Le Coq küsib ka, et mis te nüüd ometi tegite? 

Mõni üksik kord on mainitud, et midagi oli piiri peal, aga siis vaatame vaataja- ja kaasatavusnumbreid ning positiivsete kommentaaride hulka ja mõtleme, et läks hästi. Pigem nii A. Le Coq kui ka teised brändid tulevad meie juurde jutuga, et tahaks limpat teha! Ehk brändist on saanud tegusõna. Siin on vaja limpat teha! Kas saaks natuke limpat teha?

TikToki videosid ongi raske briifida. Kliendina on keeruline öelda, mis videot sa täpselt tahad ja agentuuril on suhteliselt raske seletada, milline video lõpuks tuleb. 

Täpselt. Seal ei ole palju superoriginaalset loovust, vaid sa pead trendidega kaasas käima. Kui mingi bränd hüppab trendiga liiga hilja kaasa, siis see ei ole lahe. Sa pead suhteliselt kiiresti konksu otsa hüppama, aga võib juhtuda, et äkki klient ei tea seda trendi või see on tema jaoks ülisegane. 

Sellisel juhul ei saagi tihti videot teha. Kiirus on ülioluline. Me peame olema relevantsed. Peame tegema video esimesena või teisena, aga mitte viimasena. Õnneks Limpa puhul seda probleemi ei ole ja saame kiirelt tegutseda. Muidugi on ka originaalsus väga tervitatav, aga enamik sellest platvormist seilab siiski trendide lainel.

statistika screenshot 2024 03 20 at 17 04 23
Limpa statistikat.

Nagu paljud teisedki populaarsed brändid, vastab Limpa palju TikToki kommentaaridele. 

Me ei postita tihti, võib-olla kolm-neli korda kuus, aga teeme iga päev stoorisid ning Limpa kontole tuleb iga päev 10-20-30 kirja. Inimesed ärkavad hommikul üles ja nende esimene sõnum on “Tere hommikust, Limpa” või “Kuidas läheb, Limpa”. Mõni kirjutab, et tal on kodutöö tegemata, teine ütleb, et tal on eesti keele tunniks anekdooti vaja, kas saaksin aidata. 

Tegelen iga päev selliste asjadega. Olen inimestele anekdoote saatnud. Keegi saadab kodutööst pildi ja vastan, et “päris hästi on see mata ülesanne lahendatud”. Inimesed jagavad oma kassipilte: “vaata, ma sain uue kassi ja panin talle nimeks Limpa limonaad number 2”. Ma mõtlesin seepeale, et “issand, miks ma oma kassile Stjopa nimeks panin, ta võiks ka olla Limpa limonaad number 3.” 

Häid kilde tuleb. Limpaga jagavad oma elu igasuguses vanuses inimesed.

Limpa mänekaks olemine tundub nagu täiskohaga töö. 

Ega see ongi. Limpa TikTok ja Insta võtavad meeletult aega. Ma pean kõigile 100 kommentaarile vastama ja mõtlema, kuidas seda teha. Ei saa lihtsalt öelda “hahaha, tänks” ja “hahaha, tänks”. Ma tahan, et tuleks veel rohkem kommentaare. See on läbimõeldud tegevus, mitte nii, et laigin kõiki kommentaare ja ongi tehtud.

Tihtipeale on nii, et teen mingeid nö tähtsaid ülesandeid ning siis lähen keset päeva vetsu ja vastan seal 10 minutit Limpa kommentaaridele. See aitab teistest ülesannetest vaimselt puhata. 

Kõik tahavad Limpast tükikest. Tahavad muresid ja rõõme jagada. 

Üks väike poiss kirjutas isegi Limpast laulu. Seal oli ka fraas, et kõik tahavad Limpast tükikest. Kusjuures, see bränd on nii hulluks läinud, et olen saanud vähemalt kaks pilti inimestest, kes on teinud Limpa tätoka. Üks tegi huule peale, teine käele. Kreisi mõelda.

tagasiside screenshot 2024 03 20 at 16 57 50
Rahvale Limpa meeldib.

Aga mis on Limpa fenomen? Limpa on suurem kui bränd. Kuidas saada suuremaks kui bränd? Kuidas teha brändi, mida inimesed huulele tätoveerivad? 

Pead olema relatable. Brändid tihtipeale ei julge olla, ollakse hästi ümarad ja lihvitud. Sa võid välimeedias selline olla, aga sotsiaalmeedias võistled sa algoritmidega, mis näitavad ülinaljakat, -harivat või -kaasavat sisu. Inimesel on üks või kaks sekundit aega otsustada, kas ta tahab seda tarbida või mitte. Sa pead olema ülirelevantne. Keegi ei taha sotsiaalmeedias näha sisu stiilis “Tere, osta meie limonaadi!”. 

Eks kõik oleneb ka sellest, milline on su bränd. Kas oled tervele Eestile suunatud või oled nišikas? Kas su brändil on midagi öelda? Kas väärtused on paigas? On brändile karakter loodud? Kui ei, siis polegi millestki rääkida. Alustama peaks brändi loo ja karakteri mõtlemisega. Kes sa oled ja mida saavutada tahad? Väga palju on brände, kel on sotsiaalmeedias toode, toode, toode ja veel natuke toodet. Kui muust pole rääkida, siis kahjuks nii ongi. 

Üks mu lemmikuid on Duolingo TikTok. Seal tegutseb samuti maskott, kes vahepeal röövib kaubikuga inimesi ning käib reividel ja on vist ka ise DJ. Ma tihti ei saagi aru, mida ta teeb, aga lõbus on. Kas Limpa vaatab Duolingole alt üles? 

Saksa Duolingo on väga hea, jah. Mõte on selles, et Duolingo käibki sulle kogu aeg pinda, et sa oma harjutused ära teeks. Sisu osas teeme suhteliselt sarnaseid asju, aga Duolingo läheb tihti hästi nišikaks või Z-generatsiooni asjaks ära. Limpa üritab laiema haardega olla. 

Duolingol on kuri versioon endast, ta saabki hullu panna. Limpa pole otseselt kuri, ta on lõbus vabameelne siga, kellel on paljudest asjadest suht suva. Samas võtab ta vahel aktuaalsetel teemadel oma humoorikas võtmes sõna. 

img 4903
Limpa ja mänedžer loomingut loomas. Foto: Erakogu

TikTokis töötab kenasti ka eneseiroonia, kui vaadata näiteks Ryanairi või Flixbusi. Nad teavad, et nende brändid pole väga hinnatud ja selle asemel, et end üles haipida, tehakse enda ja ka klientide üle nalja. 

See on ülihea lähenemine. Inimesed ei ole rumalad. Sa ei saa neile öelda, et oled maailma parim lennuk või buss, kui sa seda tegelikult ei ole, see ei tööta. Kui oled aus ja sarkastiline, siis vaataja suhestub ning seda ongi sotsiaalmeedias vaja. Aga brändid ei julge seda teha. Nad kardavad, et numbrid kukuvad, kui enda kohta halvasti ütlevad. 

Põhimõtteliselt on sotsiaalmeedias näha brände, kes on natuke isegi kurjad, ebameeldivad ja nõmedad. See on päris värskendav. 

Jah, nende sisu ei ole ülimalt töödeldud, vaid toores. Bränd viskab sind toore kanakintsuga näkku ja sa mõtled, et “vau, mis see just oli?”

Möödunud aasta Barbie-hullusest kirjutades sai õhku visatud mõte, et Limpa oleks hea bränd, millest film teha. 

Täitsa vabalt! Laulud on, raamat on, mitu teatrietendust on olnud. Kõik asjad on, nii et film, miks mitte!? Ma arvan, et Limpa on juba praegu osa Eesti kultuuriloost. Mingi vanuse jaoks kindlasti. 

Autor: Siim Kera, TULI

Jälgi Limpat: Instagram, TikTok, Facebook

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt