Case study: kuidas aitas agentuur kaasa suure suusapeo õnnestumisele
Märtsis kogunes Tehvandi Spordikeskusesse BMW IBU World Cup Biathlon Otepää laskesuusatamise maailmakarika etapiks kokku maailma laskesuusaparemik. Tegemist oli esimese laskesuusatamise maailmakarika etapiga kogu Baltikumis ning selle võõrustamise sai sel korral enda peale Biathlon Otepää.
Otepääl on varem võõrustatud nii juunioride kui IBU karikasarja võistluseid ning Euroopa meistrivõistluseid, ent laskesuusatamise näol leidis etapp aset täiesti esimest korda. Selline esmakordne võimalus tähendas korralduskomiteele ekstra suurt enesetõestamist ning seda muuhulgas ka turunduslikus mõttes, millest oli agentuuril La Ecwador hea meel osa saada.
BMW IBU World Cup Biathlon Otepää laskesuusatamise maailmakarika etapi meediajuht Greta Külvet tõdeb, et möödunud kevadel suure ja rahvusvahelise etapi turundamise eel vaadati esmalt otsa IBU Otepää senisele brändingule ning visuaalsele keelele ja leiti, et see on juba tugevalt ajale jalgu jäämas. Et tegu on maailma mõistes niivõrd olulise sündmusega, ei saa miski jääda juhuse hooleks.
„Oli soov brändingut uuendada ja nii võtsime ühendust erinevate Eesti agentuuridega. Koheselt tekkis meil väga hea klapp agentuuriga La Ecwador, mille meeskonnaliikmed olid positiivse üllatusena ise laskesuusatamisega hästi kursis ning teemast tajutavalt huvitatud. Seetõttu ei olnud valiku langetamine üldse raske,“ selgitab Külvet.
La Ecwadori meediajuht Kert Aaviku ja projektijuht Maiken Veskimäe sõnul on kujunduspartneri koostöö BMW IBU World Cup Otepää korraldajatega suur au. Kusjuures koostöö sünnib probono ehk vabatahtlikul moel. „Kuna tegemist on esimest korda nii mastaapse ettevõtmisega Eestis, otsustasime võimalusest kuuldes Eesti laskesuusatajatele ja spordile oma oskustega tagasi anda ning õla alla panna ka spordirahva suurvõimalusele, sest ka see valdkond on kahe viimase aastaga tugevalt pihta saanud,“ tunnistab Kert.
Esialgu oli plaan vaid olemasolevat visuaali kergelt uuendada – esimese kavandi puhul saigi senine karu motiiv kerge uuenduskuuri. Agentuur pakkus omaalgatuslikult välja ka teise ja täiesti uutmoodi kontseptsiooni. „Arvamuse avaldajaid oli kaasatud protsessi palju, seetõttu venis otsustamine pikalt edasi, ent agentuur suutis luua midagi sellist, mis pani sisuliselt terve korralduskomitee oma esialgset meelt karu osas muutma ja võtma kiirelt omaks täiesti uue brändingu. Üks asi on logo, aga seda oli veel palju, mis sinna kõik veel juurde tuli,“ kiidab Külvet lõplikult valituks osutunud brändingu kontseptsiooni.
„Valituks osutunud ürituse logo puhul leidsin inspiratsiooni Otepää kihelkonna kirivööst, mis sümboliseerib Eesti lipu värvides kahte peamist elementi laskesuusatamisest – nendeks on kiirus ja täpsus. Brändingus on läbivalt kasutatud nooli, mis seostuvad sihtimisega, ristid ja vertikaalsed jooned kujutavad suuski ning suusakeppe, logo keskelt moodustub paarisjoontest suusarada. Liikuvuse ja kiiruse illusiooni loob kujutise kalle paremale,“ selgitab kontseptsiooni lahti uue visuaalse identiteedi looja ja agentuuri disainer Rando Viisma.
Uus bränding lõi aluse ka värskele visuaalse identiteediga sobivale sloganile, milleks inglise keeles kujunes „Aspire for limitless“ ehk eesti keeles „Piire ületades“. Sõnum sümboliseerib mentaliteeti anda ise-enda parim, olla alistamatu või isegi täiuslik, nihutades piire ennenägematutesse kaugustesse.
Värskelt välja töötatud CVI alusel kujundati suurelt BMW IBU World Cup Biathlon Otepää laskesuusatamise maailmakarika etapi materjalid välimeedias nii Tallinnas kui ka Otepääl, Biathlon Otepää sotsiaalmeedias ning muudel üritusega seonduvatel reklaammaterjalidel ja Biathlon Otepää merch’il. Kogu loovlahendus tuli kooskõlastada mõistagi ka BMW IBU World Cup Biathloni rahvusvahelise meeskonnaga.
Korralduskomitee sõnul möödus nädalavahetus BMW IBU Laskesuusatamise MK etapi näol lausa uskumatult hästi – etapil osales kokku 6000 pealtvaatajat (maksimaalne Terviseameti lubatud piir), 230 sportlast ja toimus 6 väga põnevat starti. Hetkel on olnud vastukaja üritusele positiivne, aga suures osas ka brändingule. Seda näitab muuhulgas asjaolu, et mitmeid Otepää Biathloni kujundusi ja postitusi on kajastatud nii etapi eel kui ka ajal korduvalt rahvusvahelisel tasandil.
Sündmuse peakorraldajalt Aivar Nigol soovib edastada omapoolse tänu: „See on võimas, millega hakkama saime! Kummardus ja südamlik tänu kõigile, kes võistluste korraldusse panustasid. Täname ka kõiki fänne ja toetajaid, ilma kelleta poleks spordipidu niivõrd suurt hoogu sisse saanud. Eriline tänu kuulub sportlastele, kes teevad oma töökuse ja sihikindlusega võimalikuks sellele suurepärasele spordialale kaasaelamise!“
Otepää etapi turundusjuht Ergo Kukk tänab isiklikult agentuuri La Ecwador: „Edukas MK sai teoks tänu ühisele tiimitööle ja La Ecwadoril oli selles eduloos väga suur roll. Suur aitäh nii teile – Kert, Maiken, Rando ja Heily, kui ka kogu teie ettevõtte perele!“
Loodetavasti ei jää antud etapp Eestis sugugi viimaseks ja saame ühiselt jätkata paljude järgnevate laskesuusa sündmuste korralduses.
Tekst: La Ecwador
Toimetas: Kaarel Täll, TULI
La Ecwador on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 90 liiget.