Kuldmuna 2024 varižürii: Eestis mõeldakse välja ikka uskumatult tugevaid reklaame
Kuldmuna 2024 konkurssi südamesse sukeldusid mitte ainult kogenud žürii, vaid ka andekad ja tulevikku suunatud kommunikatsiooni- ja reklaamialast haridust omandavad noored. Varižürii liikmete kogemused pakuvad põnevat pilguheitu turundusmaailma värvikasse ellu. Milliseid tundeid nomineeritud tööd varižüriis tekitasid?
Noored varižürii liikmed kogunesid hommikul, täis ootusärevust ja kerget ebakindlust. Nad teadsid, et ees ootavad põnevad arutelud, aga samas tundsid ka omamoodi vastutust oma sõnade ja hinnangute osas. Algsed ettevaatlikud kommentaarid ja küsimused peegeldasid seda ebakindlust, “Kas see reklaam on tõesti niivõrd sügav, nagu arvatakse? Või kas selle idee üldse kajastub selgelt ja arusaadavalt?” Teine lisas: “See reklaam on ilmselt trendikas, aga kas antud trendikuse taga on ka reaalset väärtust?”
Peagi hakkasid ettevaatlikud küsimused asenduma elavama diskussiooniga. Varižürii jagas oma emotsioone ja muljeid reklaamidest, tuues esile nii positiivseid kui ka negatiivseid aspekte. Nad analüüsisid reklaamide loovust, efektiivsust ja sügavust, tuues välja nii detaile, mis neile silma jäid, kui ka laiemaid trende, mida nad reklaamimaailmas märganud on.
Iga tööga muutus arutluskäik aina kirglikumaks ja emotsionaalsemaks. Noored ei kartnud oma arvamust avaldada ja omavahel arutleda. Nad teadsid, et igaühel neist on väärtuslik panus, et tuua esile igaühe mitmekesine vaatenurk ning luua terviklikum pilt iga reklaami kohta. Nende noorte varižürii liikmete panus aitab kaasa reklaamivaldkonna arengule ja tagab, et see jääb ka edaspidi värvikirevaks, emotsionaalseks ja inspireerivaks.
Anette-Laura Porrmann – “Võimalus olla varizüriis pani mind tundma nagu ma teeksin juba erialast tööd. Kavalad reklaamilahendused, mis inspireerivad ka mind, valgustavad, kui äge see valdkond tegelikult ikka on! Hindamisel oli minu kõige suuremaks kriteeriumiks see, kuidas reklaam hoomab mind emotsionaalselt, olgu see siis positiivselt või mitte. Kokkuvõtlikult ootan põnevusega ka päriszürii valikuid ning mida nemad pisidetailidest välja lugesid.”
Iris Alev – ““Kas olla või mitte olla … selle reklaami poolt?” oli varižüriis mu kõige suurem sisemine dilemma. Mõtlesin endamisi, “Kas hinnata loovust või tulemust?” Lõpuks kuulasin ikkagi oma sisetunnet ning olin nende reklaamide poolt, mis tekitasid minus emotsiooni: mõni tõi pisara silma ning mõni pani südame rõõmust kiiremini põksuma.”
Nathali Vaasma – “Ülimalt inspireeriv on näha, kui kaugele on Eesti reklaamimaastik arenenud. Mõningates kategooriates oli väga keeruline võitjat valida, kuna konkurents oli niivõrd tugev. Eestis mõeldakse välja ikka uskumatult tugevaid reklaamlahendusi, mis jäävad pikaks ajaks meelde ning liigutavad. Varižüriis osalemine kinnitas veelgi rohkem, et see on eriala, kus tahan ise ka tegutseda – üks sigalahe maastik ikka.”
Liismary Oks – “Mul oli au osaleda selle aasta Kuldmuna varižüriis, kus ma sain kaasa elada väga värvikatele ja emotsiooniküllastele reklaamidele. Oli näha, et kõikidesse töödesse oli pandud palju aega ja ressursse, et teha sellest meeldejääv ja huvitav lugu. Kurb on tõdeda, et inimesed, kes reklaamidega ei tegele, enamasti ei näe nende tööde sügavust. Õnneks näeme me, et loovinimesed ei istu käed rüpes ega looda, vaid tegutsevad. Reklaam on kui lühifilm, mida vaadates peaksime tajuma puudutatust ja seda oli selle aasta Kuldmuna töödes palju.”
Lorii Hanschmidt – “Varižüriis osalemine oli reklaamitudengina hea kogemus, sest andis hea ülevaate praegustest reklaamitrendidest. Lisaks sellele, et kujunesid välja enda lemmikud esitatute seast, sai näha ka teiste mõtteid ja ideid. Huvitav oli näha, mida teised reklaamide puhul hindavad ja mis neile kõige enam silma jääb. See oli ka meeldetuletuseks, et kõik inimesed on erinevad ja sellega peab oskama reklaamimaailmas arvestada.”
Grete-Lisette Gulbis – “Üllatusmunade jagamine varižürii liikmena oli põnev, inspireeriv ja väga mitmemõõtmeline just tööde eriilmelisuse ja žüriiliikmete taustade ning perspektiivide osas. Hindamisprotsessi käigus oli töid, milles olime väga üksmeelselt kindlad, kuid oli ka hetki, kus kõik oli risti vastupidine. Üldjoontes väga värskendav kogemus!”
Joonas Liivrand – “Oli äärmiselt põnev olla osa Kuldmuna varižüriist. Käis elav ja värvikirev diskussioon, mille käigus kuulsime teiste varižürii liikmete mõtteid ja seisukohti. Oli huvitav arutleda tööde üle, mis jagasid žürii pooleks. See näitas, et kõik inimesed ei mõtle ega näe alati asju ühtselt ning selleks ongi meile vaja Kuldmuna loovusfestivali, kus saavad kokku kõik ideed ja hullumeelsed lahendused.”
Kuldmuna 2024 varižürii liikmete kogemused näitavad selgelt, et noortel on palju pakkuda. Nende kirg, loomingulisus ja avatud ellusuhtumine võib olla just see värskendav tuul reklaamimaailmas, mis toob kaasa ka ehk Kuldmuna. Nende panus aitab kaasa reklaamivaldkonna arengule ja tagab selle, et see jääb ka edaspidi värvikirevaks, emotsionaalseks ja inspireerivaks.
Varižürii üllatusmunad
- Väike tootekampaania: Limp My Ride (Taevas)
- Suur tootekampaania: Tööka rahva röst (Tank)
- Väike teenusekampaania: This Is Not The End (Tabasco)
- Suur teenusekampaania: Oskus on kingitus (Optimist)
- Sotsiaalkampaania: Reklaamtahvlite projekt “Hetk” (Estookin Studio, Rebeca Parbus)
- Digikampaania: Familiar Way (Age Creative)
- Sotsiaalmeedia kampaania: Päevakajaline Pakendikeskus (Tabasco)
- Meelelahutus ja bränditud sisu: Pikka liugu by Jaan Roose (Red Bull)
- Online reklaamfilm: Stseenid ühest Kaubamajast (Imagine\TBWA)
- Telereklaamfilm: Oskus on kingitus (Optimist)
- Raadioreklaam: Pappi ei saagi? (Tabasco)
- Trükireklaam: Raamat avardab maailmapilti (Tabasco)
- Välimeediareklaam: Poster: EHE PÜHA (Angels)
- Meedia erilahendus: Karikas, mida keegi ei taha (Not Perfect Tallinn)
- Digireklaam: EAS IO (Tank)
- Sotsiaalmeedia postitus: Snowmobile (Bolt)
- Otsereklaam: Paneme puid alla! (Taevas)
- Ambient lahendus: Karli saun (Not Perfect Tallinn)
- Ostukoha (POS) reklaam: Rimi – Tühjenda oma külmik (VAAS)
- Meisterlikkus: Film: 4 elementi (Age Creative)
- Reklaamteksti meisterlikkus: Päevakajaline Pakendikeskus (Tabasco)
Autor: Joonas Liivrand, varižürii liige
Varižürii kogunes WIP Maakris.