Kuldmuna üritusturunduse žürii juht Maris Altsoo: parimadki ideed kaotavad väärtuse, kui neid ei osata kvaliteetselt ellu viia
Kuldmuna üritusturunduse žüriid juhib Milestone Events partner ja loovjuht Maris Altsoo. Intervjuus räägib ta, kuidas üritusturundust paremini mõista, mismoodi loovust ning innovatsiooni oma töösse rohkem põimida ning mis aspektid mängivad ses valdkonnas kõige rohkem rolli.

Kuidas oled oma seniste kogemuste põhjal avastanud uusi lähenemisviise ja strateegiaid üritusturunduse valdkonnas? Seda nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt.
Üritusturundus on oluliselt mitmekülgsem, kui paljudele esmapilgul paistab. Olles viimased aastad aktiivselt rahvusvahelisel turul tegutsenud, tooksin välja, kui erinevad võivad olla selle valdkonna fookused Eestis ja välismaal.
Eestis keskendutakse palju sisekommunikatsioonile, samas kui rahvusvahelises kontekstis on suur rõhk B2B-lahendustel ja brändi tuntuse kasvatamisel läbi ürituste. See on mõistetav, sest Eesti väiksus välistab vajaduse panustada suures mahus B2B ja promotsiooni lahendustesse. Samas on meilt palju õppida just sisekommunikatsiooni ja kaasamise strateegiate osas.
Üritusturunduses töötamine on ühelt poolt ka nagu sport – kogu aeg peab end treenima, olema uudishimulik ja hoidma end vormis. Välismaa on justkui intensiivne treeninglaager – rahvusvaheline kogemus annab väga palju juurde teadmisi, loovust, meeskonnatööd ja eelkõige praktilist oskust lahendada keerulisi olukordi, kus tihti puuduvad kiired lahendused, kontaktid ja võimalused. See oskus on meie valdkonnas hindamatu, sest projektidel kohapeal oleme alati probleemide lahendajad ja kiirete otsuste tegijad.
Ja mis kõige positiivsem? Eesti teenuste ja oskuste tase on rahvusvahelises mõttes ikka väga konkurentsivõimeline.
Saadakse aru üritusturunduse olulisusest?
Need, kes peavad seda oluliseks, saavad kindlasti. Eriti need, kellega tekib sügavam dialoog: miks, kuidas ja mille nimel me seda teenust pakume. Need, kes ei pea oluliseks, ei saa tihtilugu aru ja võibolla kõigile ei olegi vaja agentuuri käe kõrvale. Aga tugeva partneri valik ja strateegiline koostöö aitavad kindlasti paremini näha üritusturunduse tegelikku kasu.
Siinkohal on aga ka oluline küsida, kas saadakse aru nii olulisusest kui sealjuures ka selle teenuse hinnast? Eestis oodatakse maailmatasemel lahendusi, mis on kahtlemata teostatavad, sest meie tase on väga kõrge. Kuid probleem seisneb selles, et eelarved selleni kahjuks ei küündi. Ma arvan, et kvaliteetse üritusturunduse hinnastus on Eestis üks valupunkt ja see mängib olulist rolli ka talentide hoidmisel ja arendamisel.
Milliseid peamisi trende oled viimasel ajal üritusturunduses märganud? Kuidas ja kas need võiksid tulevikku mõjutada?
Trendide teema on pidevalt aktuaalne, kuid vahel tundub, et sellest rääkimine on muutunud omaette trendiks. Üritusturundus ei ole nagu moemaailm, kus igal hooajal domineerivad uued värvid ja stiilid. Hea lahendus ei sünni pelgalt trendide järgimisest, vaid ikkagi kliendi hetkevajadustest ja eesmärkidest.
Ma usun, et näiteks trendidest olulisem on hoida kätt pulsil muutustega, mis puudutavad publikut ja nende ootusi. Eriti torkab see silma konverentside puhul, kus tehnoloogia areng ja ka uus generatsioon on toonud kaasa uusi väljakutseid.
Pikad mitmetunnised ettekanded on asendunud välk-sessioonidega ning inimeste kaasamise viisid on arenenud. Kasutatakse rohkem interaktiivseid formaate, tehnoloogilisi ja visuaalselt haaravaid lahendusi. Ja teiselt poolt on jälle kindlasti olulisel kohal inimlikkus.
Jätkusuutlikkus on täna õnneks muutunud pigem standardiks, mitte enam lihtsalt moevooluks. Vähemalt meie tiimis on see otsuste langetamisel ja tegevuste planeerimisel igapäevane osa. Kuigi selles vallas on veel pikk tee minna. Oluline on, et liikumine on alanud.
Mis on kõige olulisem üritusturunduse valdkonnas?
Neid olulisi tegureid on väga palju, aga tooksin seekord välja need kuus märksõna: põhjus, mõju, usaldus, suhtumine, keemia ja delivery.
Oluline on mõista, miks me seda teeme ja milline on selle töö mõju osalejatele, ettevõttele ja brändile. Kindlasti on tähtis kõigi osapoolte usaldus ja keemia, et head asjad päriselt juhtuda saaksid.
Ja kõige lõpuks loeb siiski delivery. Parimadki ideed kaotavad väärtuse, kui neid ei suudeta kvaliteetselt ellu viia. Üritusturunduses ei piisa lihtsalt ürituse korraldamisest – oluline on tulemuste saavutamine ja lõpptulemus. Tihti arvatakse, et ürituste korraldamine on midagi, mida võivad teha kõik. Küsimus on aga selles, millise väärtuse ja tulemusega? Just see eristab professionaalset lähenemist juhuslikust korraldamisest.
Kuidas hindad loovust ja innovatsiooni ürituste korraldamisel?
Loovus ja innovatsioon on minu jaoks ühed kõige huvitavamad aspektid üritusturunduses ja võiksid tihtipeale käia käsikäes.
Innovatsioon võimaldab publikut üllatada, kuid selle edukus sõltub pidevast arengust ja valmisolekust uusi lahendusi katsetada. Hea loovjuht ja tema ideed on justkui kirss tordil – kõik loksub paika ja tekib tervik. Kuid kumbki neist asjadest ei toimi ilma tugeva korralduseta. Sul peab olema ka läbimõeldud ja hea korraldus, et need elemendid saaksid esile tõusta.
Mille põhjal valisid žürii?
Olles ise osalenud paljudes žüriides, sealhulgas ka Kuldmuna omas, oli minu jaoks oluline leida inimesed, kes päriselt tahavad ja leiavad aja, et süveneda ning kes oskavad näha erinevaid aspekte nii ürituse korralduse kui ka kliendi perspektiivist.
Iga inimene žüriis on siinkohal tugeva taustaga. Esindatud on nii praegused kui ka endised agentuuride juhid (kes on oma elu jooksul pea et igas rollis olnud); läbi ja lõhki loovinimesed; detailsed projektijuhid ja produtsendid; aga ka rahvusvahelise haardega inimesed, kellel on kindlasti väga huvitav nägemus Eestis toimuvale.
Aga ma tean ja usun, et just see seltskond kokku oskab üksteist täiendada ning taibata loovust.
Üritusturunduse žürii
Juhib Maris Altsoo (Milestone Events ja Radiustech)
- Mihkel Lubi (Partner ja tegevjuht, Elamusstuudio)
- Kadi Haljand (Loomemajanduse teemajuht, EIS)
- Andres Vaab (Üritusturunduse mänedžer, Red Bull)
- Kristiina Pruul (vanemprojektijuht ja produtsent, HYPE)
- Antti Sõber (Üritusturunduse juht, Savvy Games Group)
- Gunnar Hunt (Partner, lavastaja ja loovjuht, KAGU)
- Kertu Pähklamägi (vabakutseline produtsent)
Kuldmuna 2025 ajakava
- Tööde esmailmumise vahemik: 01.01.2024 – 09.02.2025
- Tööde vastuvõtt: 10.02 – 12.03.2025 (23:59)
- Hilinejate vastuvõtt: 13.03 – 19.03.2025 (23:59)
- Kuldmuna pidu: 04.04.2025
- Tutvu varasemate võidutöödega Kuldmuna arhiivist
Autor: Kärt Tomp, TULI