22.04.2024

Vaata, kes võitis Maamuna! Žürii esinaine: üritusturundus üllatas meeldivalt

Tänavu jagati Kuldmunal esmakordselt välja eriauhind Maamuna, mis anti tööle, milles oli kõige rohkem jätkusuutlikkust ning vastutustundlikkust. Võitja valis Swedbanki poolt moodustatud žürii.

Impact Day'le andsid auhinna üle Swedbanki Mihkel Tamm (vasakul) ja Heili Klandorf-Järvsoo (paremal) Foto: Harry Tiits

Žürii valikus olid tööd, mis jõudsid Kuldmuna finalistide hulka ning mida esitades märgiti, et töö järgib keskkonnaaspektidest lähtuvalt jätkusuutlikku ja vastutustundlikku lähenemist. 

Maamuna võitis Impact Day 2023, mida korraldades peeti silmas vähemalt 37 erinevat viisi, kuidas võimalikult keskkonnasõbralikud olla. Žürii esinaine, Swedbanki jätkusuutlikkuse valdkonnajuht Maris Riim sõnab, et otsus oli konsensuslik ning võttis arvesse nii loovideed kui ka selle pinnalt antud panuse jätkusuutlikkusse. 

Tajusime, et tööde omavahelises võrdluses on käärid üsna suured,” kommenteerib ta võitja valimist. “Meeldivat üllatust pakkus üritusturunduse valdkond, kuigi tõenäoliselt on tänased keskkonnasõbralikud uuslahendused juba homme iga suurürituse norm. 

Kindlasti tahaks edaspidi näha rohkem tugevaid reklaami või sotsiaalmeedia lahendusi. Mõne eeskuju selles vallas saab siiski ka tänavuselt konkursilt noppida. Tänan žürii nimel kõiki Maamunale kandideerijaid, see andis väga hea ülevaate, kuidas loovmaailm teemasse panustab. Soovime omaltpoolt jõudu kõigi lennukate ja keskkonnasäästlike ideede jätkuval elluviimisel.“

Turundajate Liidu tegevjuht Kadi Aguraijuja sõnab, et Maamuna auhind sündis selleks, et juhtida probleemile tähelepanu ning olla turundajatele eeskujuks. 

“Kuldmuna shortlisti jõudis 490 tööd, millest 57 oli märgitud Maamunale osalema,” mainib ta numbreid. “See tähendab, et finalistidest oli jätkusuutlikke töid 12%. Arenguruumi on, aga esimese aasta kohta on see väga tubli saavutus. Jätkusuutlikkuse teema on meile väga südamelähedane: sügisel moodustati Turundajate Liidu töögrupp Roheline TULI, mille eesmärgiks on just jätkusuutliku turunduse juurutamine. Seepärast usun, et keskkonnasõbralike tööde protsent Kuldmuna finalistide hulgas aina kasvab.”

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem Turundajate Liidu kätte läinud  Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Juba 26. korda toimunud Kuldmuna on Eesti kõige vanem ja olulisim turunduskommunikatsiooni konkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui ka konkurentide silmis. 

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt