Tähelepanekuid Kuldmuna veebiseminarilt: kuidas loovusfestivalil edukas olla?
Hiljuti toimus Kuldmuna veebiseminar, kus arutlesime Kuldmuna konkursil edukalt osalenud Eesti agentuuridega selle üle, kuidas loovusfestivalil edukas olla. Millele töid esitades tähelepanu pöörata? Loe edasi ja saad teada!
Seminaril võtsid sõna Ivo Kallasmaa (Dalton), Liis Kalvik (Jolos), Magnus Lužkov (Optimist), Indrek Viiderfeld (Tabasco), modereeris Helen Roonet (Imagine\TBWA).
-
Hea case study ei tohiks olla liiga pikk ega liiga loov
Magnus: Paljude kategooriate puhul räägib töö iseenda eest. Lisaks tööle mängib rolli ka kaastekst. See ei tohiks olla pikk ja igav ega liiga faktirohke. Case study puhul mängib hoogsus rolli, see on loovuse mõju tulemustele.
Indrek: Kõige olulisem on töö ise, aga halb case study võib selle ära rikkuda. Kui sul on vähegi võimalik, pane rohkem energiat case’ile. Siinkohal loevad väikesed detailid – kas see on liiga pikk, taustal on õudne muusika vms. Mida lühem ja tabavam, seda parem. Hea case study ei saa olla liiga loov, aga peab selgitama ja andma mõista, millega on tegu.
Ivo: Töid esitades ole nagu tubli õpilane. Vormista ja tee kõik korralikult ära. See annab sulle eelise – näitab, et inimene on juba pingutanud. PR-kategoorias on lihtne, sest lugejad on sõnainimesed, kes tegelevad igapäevaselt tekstidega. Tuleb lihtsalt öelda, mis ära tehti ja mis saavutati. PR-sektoril ei ole visuaalset materjali nagu disainil, aga seal on sõnumi edasiandmine oluline.
Liis: Tihtilugu tuleb üritusturunduses meeles hoida, et tegemist on loovusfestivaliga. Me ei saa mõelda, et vinge ruum või reklaam. Milles sündmuse keskel loovus väljendub? Oluline aspekt on juhend – seda ei tasu eirata. Kui seal on kindlaid infokandjaid küsitud, siis ei saa loota, et nendeta saab.
Uuri Kuldmuna arhiivist, millised tööd on varem auhinna koju viinud
Ivo: PR on must-valge. Võta reeglid ette, loe läbi ja hakka kirjutama. Kui oled suuteline case’i kirjutama, siis kindlasti oled võimeline ka videoid või muud juurde otsima. See teeb töö žürii jaoks atraktiivsemaks, aga ka endal on seda hiljem parem vaadata. Kui raha ja aega ei ole, siis tegelikult on töö käigus juba case pooleldi valminud.
Liis: Üritusturundusprojektid on detailiderohked ja mahukad, meie kontekstis peab töö olema kergesti ja lihtsasti arusaadav. Et see ei oleks liiga laialivalguv, aga on hoomatav ja vastab küsimustele “miks, kuidas, mida?”. Tähtis on vormistus. Võta õppust töödest, mis on juba tehtud. Uuri Kuldmuna arhiivist, millised tööd on varem õnnestunud, analüüsi.
-
Ära koorma case’i faktidega üle
Magnus: Hoolega tuleb vaadata, miis kategooriatesse oma tööd esitad ja mis kategooriates sul on üldse võimalus võita. Väga suured Kuldmuna fännid valivad kategooriaid nii, et analüüsivad, millistesse kategooriatesse on kõige vähem töid esitatud. Et kui tahan muna koju tuua, siis esitan sinna.
Liis: Pööra tähelepanu sellele, kas see info või faktid on sellisel kujul väljatoodud, mis on päriselt olnud või on need ilustatud. Meie kogukond ja turg on nii väike, et siin ilustamine ei toimi.
Ivo: Ära koorma case’i mõttetute faktidega üle ja ära valgu oma kategoorias laiali. Kui sul on kindel kategooria, siis püsi selle sees. Vahepeal pannakse kogu kampaania ühte purki, aga siis on žüriil ka raske aru saada, mida tegi PR, mis oli reklaam ja kui palju panustas üritusturundus.
Indrek: See on loovuskonkurss. Numbrid ei tohiks olla loovusfestivali teema. See ei tohiks olla teema, mitu inimest tuli kohale ja kui palju meeldimisi sai sotsiaalmeedias. Töö peab köitma oma loovuse ja uudsusega.
Toimetas: Kärt Tomp, TULI