08.02.2024

KULDMUNA LÄHENEB! Kuldmuna juhend on nüüd avalik ning sisaldab mitut suurt muutust

Legendaarne reklaamikonkurss Kuldmuna toimub tänavu juba 26. korda. Enne kui hakkad töid esitama ja mune võitma, tutvu juhendiga!

Plagiaat

Alustame üldtingimustest. Muutunud on plagiaadireglement, kus on nüüdsest konkreetselt välja toodud, kuidas peaksid käituma, kui kahtlustad mõne töö puhul plagiaati. Näiteks ei saa enam plagiaadikahtlust esitada anonüümselt.

Uuenenud plagiaadireglement:

Plagieeritud tööd diskvalifitseeritakse. Pärast shortlistide avaldamist saab esitada plagiaadikahtluse avalduse 16. aprillini. Selleks tuleb täita avaldus ja saata see Plagiaadikahtlust ei saa esitada anonüümselt. Kuldmuna korraldajatel on õigus kaasata välist eksperti hinnangu andmiseks. Žüriijuht vastab esimesel võimalusel žürii ja/või eksperdi otsusest aga mitte hiljemalt kui 19. aprillil.”

“Plagiaadikahtlustuste arv on aastati erinev,” kommenteerib Turundajate Liidu tegevjuht Kadi Aguraijuja. “Samuti erineb viis, kuidas kahtlustusi konkursi korraldajatele esitatakse. Selleks korraks ning edaspidiseks täiendasime korda ning see aitab kõiki juhtumeid samaväärselt ja kindla reglemendi järgi käsitleda.” 

AI

Cannes Lions loovusfestivali eeskujul palume teil tööde esitamisel märkida, kas töö lõplikus versioonis on kasutatud AI abi või mitte. Juhendist leiab lause: 

“Iga töö juures on vajalik märkida AI tööriist(ade) kasutamine töö lõplikus versioonis. Vastusevariandid on “jah/ei””.

“Juhendis tehakse muudatusi vastavalt otsesele tagasisidele, mida kogume eelmiste aastate žüriidelt ja osalistelt ning vastavalt sellele, kuhu liiguvad rahvusvaheliste samalaadsete konkursite tingimused,” sõnab Aguraijuja. “AI tööriistad on saanud paljude loovtööde osaks ning selleks, et žüriil oleks projekti kohta terviklik pilt, palume teil märkida AI kasutamist või mittekasutamist.”

Uued ja muudetud kategooriad

Tänavu jagatakse Kuldmunasid kategooriates, milles varasemalt pole paremaid välja selgitatud.

Reklaamižürii I hinnata on kategooria “Meelelahutus ja bränditud sisu”

See on kategooria, kus bränd kohtub kultuuriga. Tooted ja teenused, mis leiavad oma koha kultuurivaldkonnas või muutuvad ise kultuuriks, kasvatades seeläbi brändi teadlikkust ja tuntust.

Näiteks: muusikavideod; telesaated; mängud; filmid; sarjad; blogid; lavastused; sotsiaalmeedia postitused; mis pole reklaamid; kohad, kus on loov tootepaigutus jne. Kõik, mis ei ilmu klassikalises mõttes ostetud pindadel, kuid on meelelahutuslik ja kannab brändi sõnumit.

“See on taas inspireeritud Cannes’i festivalist,” ütleb Aguraijuja. “Loodame kategooriaga tuua Kuldmunale töid, mis pole varem konkursil oma kohta leidnud, kuid mis sobivad ideaalselt loovusfestivali profiiliga.” 

Digižürii hindab e-poode

Viimaste aastate üks populaarsemaid kategooriad on olnud “Koduleht”. Kui varasemalt saadeti sinna ka e-poode, siis tänavusest aastast on e-poodide jaoks oma kategooria! Ikka selleks, et neid saaks paremini kõrvutada ja hinnata. 

Kategooriasse mahuvad kodulehed, mis võimaldavad osta toodet või teenust nii veebis kui ka mobiilis. Peab toimima kodulehena, st ei ole app ja töötab igas seadmes. Peab sisaldama makselahendust. 

Liidetud

“Otsereklaam – ärikingitus” ning “Otsereklaam – masspostitus” kategooriad on nüüdsest liidetud kategooriaks “Otsereklaam”. Põhjus on pragmaatiline: neisse kategooriatesse on aastast aastasse saadetud vähem töid. 

Eemaldatud

Eemaldatud on kaks kategooriat: keskkondade ülene kogemus ning meisterlikkus: infograafika. Kategooriad pole viimastel aastatel saanud konkursiväärilise arvu töid ning töögrupp leidis, et töid, mis neisse kategooriasse sobisid, saab edaspidi saata teistesse kategooriatesse. 

Pikem periood

Esitatavate tööde esmailmumise vahemik on tänavu 01.01.2023-01.03.2024 ehk pikem kui tavaliselt. Kuna konkurss liikus võrreldes mullusega kuu võrra ettepoole, otsustasime vahemikku pikendada, et periood liiga lühikeseks ei jääks. Oluline on meeles pidada, et varem Kuldmunale saadetud töid uuesti esitada ei tohi.

Žürii

Samuti on muudatusi žürii korralduslikus pooles. Reklaamižürii on löödud kaheks, et vähendada suurt koormust, mida reklaamižürii on varasemalt välja toonud. Digižürii valida jääb nelja kategooria parimad. Varasemalt koosnes digikategooria liialt eriilmelistest kategooriatest, mistõttu oli raske žüriid moodustada. Täpsemalt saab kategooriatega tutvuda juhendis.

Kuldmuna juhendis teeb muudatusi töögrupp, kuhu kuuluvad eelmiste aastate žüriijuhid, TULI juhatus ja tegevjuht ja konkursil osalejad. Kui soovid Kuldmuna konkursile või juhendile tagasisidet anda ja/või tulevikus töögrupis osaleda, anna endast märku

Kuldmuna 2024 ajakava

  • Tööde esmailmumise vahemik: 1. jaanuar 2023 –  1. märts 2024
  • Tööde vastuvõtt: 26. veebruar – 27. märts 2024 (kell 23:59)
  • Hilinejate vastuvõtt: 28. märts – 3. aprill 2024 (kell 23:59)
  • Kuldmuna pidu: 19. aprill 2024
  • Kuldmuna arhiiv arhiiv.kuldmuna.ee

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt