Kuldmuna 2023 varižürii: võitjate valimisel olime üpriski üksmeelsed
Vaevalt olid toolid koosolekulaua ümber jõudnud maha jahtuda, kui Kuldmuna žürii asemel võtsid endises happevannis kohad sisse tänavused varižürii liikmed. Üllatusmunade jagamiseks kogunesid seitse reklaami ja suhtekorralduse tudengit, et anda veidigi aimu, kas ja mis nooremale generatsioonile hetkel korda läheb.
Pikema jututa jäeti meid omapäi ning kõige-kõigemate valimine shortlistitud turunduskommunikatsiooni tööde seast võis alata. Aukartus meile usaldatud ülesande ja hinnatavate loovtööde ees oli ilmselge, sest žüritöösse suhtuti täie tõsidusega.
Otsustasime kollektiivselt, et eelkõige hindame tööde loovust, mis oleks terviklikult lahendatud, selge eesmärgi ja unikaalse teostusega. Võitjate valimisel olime üpriski üksmeelsed ning olukordi, kus tuli käiseid üles kerida ja oma lemmiku kaitseks välja astuda, oli vähe. Sarnaselt digižüriile tuli ka meil ette situatsioone, kus arutelu kaldus käima hinnatava töö funktsionaalsuse üle ning pidime endile meelde tuletama, et tegemist on siiski loovkonkursiga.
Kirjeldame oma varižüriis osalemise kogemusi ja täpsustame, millest lähtusime oma lemmikute valimisel.
Ester Lilleorg: “Oli äärmiselt põnev tutvuda Eesti reklaamimaailma tipp-tegijatega ning tõeliselt süveneda, milline töö võiks olla see kõige-kõigem. Kui alguses tundus, et selline hindamine on väga subjektiivne, siis tegelikult koorusid arutelu käigus välja üksmeelsed ja kindlad argumendid, mille põhjal sai parimad tööd valitud. Mina isiklikult hindasin reklaami aktuaalsust, sobivust tänasesse ühiskonda, äratundmisrõõmu ning sihtgrupi kõnetust.”
Henri Vaikre: “Oleme meid ümbritseva infomüra sees reklaamide osas juba tundetuks muutunud ning meie tähelepanust on saanud äärmiselt väärtuslik kapital. Seetõttu lähtusin ka lemmikute valimisel eelkõige sellest, kas töö suutis mõne sekundiga mu tähelepanu võita. Seejärel hindasin erinevaid tehnilisi komponente ning nende moodustatud tervikut ja kuidas see tervik mulle emotsionaalsel tasandil mõjus. Žüriitöö sujus kenasti ning huvitav oli ka enda mõtteprotsesse n-ö kõrvalt jälgida. Puht sportlikust huvist oleks tahtnud isegi rohkem aega argumenteerimisele kulutada, et paremini aimu saada, kuidas ja mida teised liikmed tööde puhul hindavad.”
Kert Saarmets: “Varižüriis osalemine võiks olla kohustuslik igale reklaamitudengile, sest pakub imelise võimaluse analüüsida hetkest turgu. Selle pealt on küllaltki lihtne teha oma järeldused ning seostada need kas loengutes õpituga või isegi igapäevatööga. Žürii töö sujus hästi kuigi aega oli vähe. Tööde hindamiseks saime neli tundi, aga võtsime nahaalselt hoopis viis ja oleks veel juurdegi tahtnud. Hindamisel lähtusime peamiselt ühest lihtsast tõsiasjast – kuidas kampaania mulle, kui tudengile meeldib. Soovitan varižüriis osalemist kõikidele reklaamitudengitele, see avardab meie silmi ja sillutab tee isiklike võitudeni.”
Laur-Eric Rattus: “Varižürii kogemusena tooksin välja, et žüriis olemine aitas end kuidagi veel paremini reklaamimaailmaga siduda. Ise jälgin reklaame suhteliselt palju, kuid ikka nägin loomet, mida varem kohanud polnud. Otsisin reklaamis huumorit ja nalja, sest minu meelest on see viimasel ajal reklaamimaailmas kaduv näht. Kuid hea meel on tõdeda, et see naer ja lustakus pole kuhugi kadunud. Reklaamitegija ei peaks kartma lahendada probleemi naljaga.”
Madli Maaste: “Varizüriis olemine on selline, et sind pannakse neljaks-viieks tunniks võõrate inimestega ühte ruumi reklaame vaatama. Peale seda on tunne, et võõrastest on saanud inimesed, keda tuntakse mitu aastat ja ühtegi reklaami päeva lõpuni näha ei taha. Õnneks see viimane läks kiiresti üle. Hindasin esmalt kõhutunde järgi, sest tavaline reklaamivaataja ju nii üksipulgi kõike lahti ei jõua seletada. Siis läksin sügavamaks, vaatasin teostust, loovust ja terviklikkust.”
Pärtel Ehasalu: “Kogu kogemus oli põnev ja õpetlik. Väga hea oli end kurssi viia Eesti reklaamide paremikuga. Kõiki töid koos nähes moodustus neist terviklikum pilt. Alles Kuldmuna lõpuüritusel saime teada, et päris žürii ja meie arvamused erinesid üksteisest üsna palju. Koostöö teistega sujus hästi.”
Sandra Saluste: “Varižüriis osalemine oli üks mega vahva ja positiivne kogemus. Põnev oli kuulata ka teiste arvamusi ja ühiselt arutleda reklaamitööstuse loovuse ja uuendusmeelsuse üle. Kui pigem jälgiti hindamisel detaile ja kvaliteeti, siis mina otsustasin vaadata, mis tundeid mingi reklaam minus tekitab ja selle põhjal andsin enda hääle. Mõni reklaam tekitas äratundmisrõõmu, teine tõstatas uudishimu ja kolmas tekitas hoopis mõtteainet. Olen tänulik, et sain selles protsessis osaleda ja aidata tunnustada valdkonna parimaid.“
Suur tänu TULI-le selle võimaluse ja usalduse eest ning õnnesoovid kõigile võitjatele!
Varižürii üllatusmunad
- Väike tootekampaania: La Muu – Säästupirn (Taifuun)
- Suur tootekampaania: Grilliaeg on käes! (Kontuur Leo Burnett)
- Väike teenusekampaania: Jaan Pehki rongiluule (Optimist)
- Suur teenusekampaania: LHV – Rahasuhted (Taifuun)
- Sotsiaalkampaania: Kiusamine võib olla koorem kogu eluks (Not Perfect Tallinn)
- Digikampaania: Absurdiga diskrimineerimise vastu! (Tabasco)
- Sotsiaalmeedia kampaania: Limpa impeerium (Taevas Ogilvy)
- Online reklaamfilm: Me oleme Postimees! (Sweep)
- Telereklaamfilm: Laenukomitee (Utopia)
- Raadioreklaam: Reklaam meestele (Kontuur Leo Burnett)
- Trükireklaam: Hea taks (Age Creative)
- Välimeediareklaam, poster: R-Kiosk “Maiad kajakad” (Taifuun)
- Meedia erilahendus: Esimene samm (Tabasco)
- Otsereklaam, masspostitus: Verekott (Tabasco)
- Otsereklaam, ärikingitus: Advendiautomaat (Utopia)
- Ambient lahendus: Uputa Moskva Bath Bombs (Good Bits Studio)
- Ostukoha (POS) reklaam: Palun anna nõu (Optimist)
- Digireklaam: Kaja Kallas kutsub valima (Newton)
- Sotsiaalmeedia postitus: Roller shoes (Bolt)
Autor: Henri Vaikre, varižürii liige