Kuldmuna 1999-2005 ülevaade | Alustati Estonias, aga ühel aastal oldi ka minikanalas
Kuldmuna saab 25. Vanade aegade mälestuseks meenutame, kuidas on läbi aegade tähistatud suurejoonelist loovuspidu! Toome sinuni kolmeetapilise seeria Kuldmunade pidudest. Tänavu aasta Kuldmuna toimub juba 12. mail Estonia kontserdisaalis.
Alustame algusest. Miks üldse tekkis Kuldmuna? 1997. aastal nentis Urmas Kõiv, kes oli seni vedanud loomeauhindade galat Kuldne Vanker, et reklaamialal võiks sarnane üritus olla. Kõiv otsustas luua konkursi koos turundusjuhte ühendava organisatsiooniga ja kutsus kõiki reklaamitegijad osalema.
Esimene Kuldmuna peeti Estonia kontserdisaalis 1999. aastal, kus tunnustati 1998. aasta parimaid töid.
1999. aastal vahetati konkurss Kuldne Nael välja Kuldmuna vastu, sest paljud reklaamiagentuuride esindajad polnud esimese auhindadega rahul. Otsustajad olid inimesed, kes reklaamindusega olid kaugelt seotud. Sel põhjusel loodi Eesti Reklaamiagentuuride Liit ning mõeldi välja täiesti uus auhind – Kuldmuna.
Konkurss toimus Estonia kontserdisaalis ning gala eesmärgiks oli lisaks loominguliste saavutuste esiletõstmisele juhtida avalikkuse tähelepanu reklaamile kui olulisele majandusharule. Pärast pidulikku galaõhtut suundusid reklaamiinimesed klubidesse ja baaridesse, kus pidutseti hommikutundideni.
-
2000
2000. aasta Kuldmuna gala toimus 17. märtsil Estonia kontserdisaalis. Konkursi eesmärk oli saada ülevaade Eesti reklaamitegijate uuematest töödest.
Kuldmuna 2001 võitjad kuulutati välja 16. märtsil Sakala keskuses. Selle aasta Kuldmuna oli teistsugune, sest arvamust sai avaldada ka publik – nende sõna mängis suurt rolli parima reklaami valimisel.
Postimees kirjutab, et publiku lemmikute selgitamiseks oli igas kategoorias kümne parima hulka jõudnud tööd avalikustatud eksklusiivselt internetiportaalis everyday.com. Žürii esimees Marek Reinaas sõnas tol ajal: “Portaali külastajad saavad hääletada oma lemmikute poolt, lisaks demonstreeritakse kümmet parimat teleklippi TV3s, kus on samuti võimalus anda klippidele hääli.”
Galaõhtu ja klubis Nightman toimuvale afterparty´le sai osta pileteid Kaubamaja ja Magistrali keskuse Piletipunktidest ning Eesti Draamateatri kassast.
Õhtulehe arhiivist selgus, et senini oli 2002. aasta Kuldmunal enim külastajaid. Tegemist oli elegantse galaõhtuga, kus astusid üles Genialistid ja Claire`s Birthday.
2003. aasta Kuldmuna toimumiskoht oli Eesti Näituste messikeskus, mida kutsuti ka kuuriks. Asukoht oli saanud mõnusa sisekujunduse laest rippuvate hiigelhärjasilmade ning lavaga, mille moodustas segu köögist ja minikanalast. Lisaks õhtujuhtidele olid kohal ka kuldkollased tibud. Pilet maksis tol ajal 650 krooni.
2003. aastal pälvis Zoom Ogilvy “Zen” kampaaniaga telereklaami valdkonnas kuldmuna, klient oli Radiolinja. Vaata videot SIIT.
Kuldmuna 2004 toimus Saku Suurhallis. Lavale astus ansambel Lament ning esines Lydia Rahula poistekoor ja maailmaesiettekandena sai näha mono-ooperit Claude Debussy muusikalistel teemadel ?Deep, deep inside the Egg?.
2005. aastal hinnati 2004. aasta parimaid töid. Gala toimus Tartus Vanemuise kontserdimajas ning galale järgnes afterparty ööklubis Tallinn.
Kuldmuna saab sel aastal juba 25. Juubeli puhul koguneme 12. mail Estonia kontserdisaali, et maha pidada juubelile omane pidu. Loe rohkem siit.
Kärt Tomp, TULI