Kuidas Lada kasvatas tänu lugude jutustamise oskusele müüki 13,5%
Me oleme harjunud, et Venemaalt ei tule suurt
midagi sellist, mis heas mõttes künnist ületaks. Aga siit üks lugude
jutustamise näide, mis hoopis vastupidist tõestab. Uus Lada Granta lubab, et
peab sõna.
„Autotöösturid on hädas – klassikaline
autoreklaam ei pidavat enam efektiivne olema, sest inimesed on kolinud
internetti ja usuvad sorava jutuga vlogereid rohkem, kui ostetud meediat. Pole ka ime, sest inimestele meeldivad lood ja juutuuberid on musta valgeks värvimises üsna
osavad. Seepärast otsustas Moskva agentuur Fuel kasutada Lada Granta
reklaamimiseks tavapärasest erinevat lähenemist. 30-sekundilised klipid
asendati 3-minutiliste lühifilmidega, kus kõrvalosas esinev Lada aitab hoida
väga emotsionaalseid lubadusi,“ kommenteeris Lada Granta kampaaniat “Sõna pidades” Tanki loovjuht Joel Volkov.
Pulmad:
Ballett:
Meri:
Tulemused:
- Lada lükkas Venemaal 2018. aastal enimmüüdud
automudelite edetabelis teiselt kohalt Kia Rio ja asus ise asemele; - Lada müük kasvas 2018. aastal võrreldes 2017.
aastaga 13,5% - Kampaaniaperioodil september-oktoober 2018
kasvas Lada müük võrreldes eelmise aastaga vastavalt 18,5% ja 18,7%; - Võrreldes maikuuga paranes arvamus Ladast novembris ehk kampaaniajärgselt 19%; tuntus kasvas 6%; 8% rohkem inimesi hakkas mõtlema Ladast kui autost, mida
osta; esmavaliku hulka kuulumine kasvas
35%; - Väitega „auto, mida usaldada“ nõustus võrreldes
maikuuga novembris 9% rohkem inimesi; Lada vastavus väitele „usaldusväärne auto“
kasvas inimeste silmis 50%; „auto, mis vastab kohalikele teeoludele“ väitega
nõustujate arv kasvas 14%.
Kui soovid teada, kuidas oma ettevõtte lugu jutustada ja seda turunduslikel eesmärkidel kasutada, tule 5. – 6. juunil Turundajate Liidu integreeritud loo jutustamise meistriklassi ja töötuppa, mille viivad läbi kaks AdventureLABi eksperti Taanist, kes praktiseerivad koolitusel õpetatavat igapäevaselt.
Silja Oja, Turundajate Liit