04.11.2024

KOKKUVÕTE | Loe intervjuusid Making Sense’i esinejatega: normid, igapäevane meelelahutus ja olematu tähelepanuvõime

Making Sense’i konverents toimub juba 6. ja 7. novembril PROTO avastustehases. Pitch-koolitaja David Beckett, Ryanairi endine sotsiaalmeediajuht Michael Corcoran, Muumide turundaja Erica Terranova ja loovjuht Mathias Appelblad muljetasid intervjuudes oma taustast, kogemustest ja sellest, millest konverentsil juttu tuleb. Võta tass kohvi ja naudi lugemist!

Making Sense'i konverents toimub tänavu 6. ja 7. novembril PROTO avastustehases.
Osta pilet

“Müügiesitlust tehes mõtle, mis on kõige olulisem ja keskendu sellele. Seejärel ürita oma jutt lühikeseks ja fokuseerituks saada. Just lugesin uurimust, et inimeste tähelepanuvõime on kahe kümnendiga langenud 150 sekundilt 47 sekundini. See on aeg, kui kaua inimesed keskenduda suudavad. Investorid vaatavad ettepanekuid 40% vähem kui varem. Inimeste võime informatsiooni ja detaile omandada kahaneb. Elame dopamiini majanduses.”

20241011 rubenphilipse start up event hr 85 e1729752195422 1520x760 2
Esitlustel räägitakse liiga palju, ütleb David Beckett. Juba sel nädalal räägib ta, kuidas teha paremat pitch-koolitust. Foto: Ruben Philipse

“Sotsiaalmeedia on hetkel huvitav paik. Niinimetatud “turunduseksperdid” arutlevad selle üle, kas Z-generatsioonile meeldiv hullumeelne turundus on hea või halb. Ma ei arva, et see oleks midagi uut.Hullumeelset turundust tehti enne kui Z-generatsioon sündis. Turundus ongi normide murdmine.

Sinu brändil peab sotsiaalmeedias iseloom olema, sa pead meelt lahutama. Kas sa pead klientide üle nalja tegema nagu Ryanair, Duolingo või Liquid Death? Ei pea. Tähelepanu saab mitmel erineval viisil. Võid olla lihtsalt lahe ja humoorikas.Kõige tähtsam on mõista, miks inimesed sotsiaalmeedias on. Me ei lähe sinna, et näha mingit jube igavat brändi. Tahame meelelahutust! Olgu see siis suitsupausil, ühistranspordis või vetsus – tahame sotsiaalmeedia abil igapäevasest s*tasest reaalsusest pääseda.”

michael corcoran frankly 172a8494 cmyk e1730101092732 1520x760 1
Ryanairi endine sotsiaalmeediaboss Michael Corcoran räägib, kuidas teha sisu, mis rahvast huvitab. Foto: Erakogu

“Turunduskraad annab hea tausta, aga selleks ajaks, kui lõpetad, on paljud asjad juba vananenud. Turunduse kontseptsioonid pole keerulised, neid saab ka ilma koolita õppida. Peaasi, et õpid, kuidas olla uudishimulik.Turundus on kultuuri mõistmine. Hea on aru saada, mis maailmas toimub. Ütlen alati, et turundajad võiksid rohkem ilukirjandust lugeda, see arendab kujutlusvõimet.Suur osa turundusraamatutest pole eriti head ning neis kirjutatakse sama asja. Aga loe ilukirjandust, vaata filme ja kuula muusikat. Saa aru, mis kultuuris toimub.”

dsc 8516 web e1728282085537 960x480 2
Novembris esineb Erica Terranova Making Sense’i konverentsil. Foto: Erakogu

“Reklaami ostvatel inimestel on üks mõtteviis, loovatel aga teine. Seepärast on tihti tulemuseks üsna ratsionaalne kampaania. Ratsionaalsusel pole midagi häda, aga seda tuleb dramatiseerida. Pangad tihti seda ei mõista. Nad ütlevad inimestele, millised on nende kasud ja kuidas pank töötab, ning loodavad, et inimesed saavad aru. Panga tööloogika ning kõikide kasude selgitamine pole piisav, et inimesed seda mõistaksid.

Ma toon analoogiaks alati selle, et ega ei olnud ju nii, et sa kirjutasid oma elukaaslasele kirja kõigi oma heade omadustega ja ta hakkas sind automaatselt armastama. Ei, te käisite kohtamas, sa pidid olema nutikas, naljakas ja hea välja nägema ning seejärel tuli armastus.”

image001 2 e1729147100689 1520x760 1
SEB rahvusvaheline loovjuht Mathias Appelblad töötas varasemalt mainekas loovagentuuris Forsman & Bodenforsis. Foto: Erakogu

Loe Making Sense’ist rohkem Osta pilet

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt