KOKKUVÕTE | Loe intervjuusid Making Sense’i esinejatega: normid, igapäevane meelelahutus ja olematu tähelepanuvõime
Making Sense’i konverents toimub juba 6. ja 7. novembril PROTO avastustehases. Pitch-koolitaja David Beckett, Ryanairi endine sotsiaalmeediajuht Michael Corcoran, Muumide turundaja Erica Terranova ja loovjuht Mathias Appelblad muljetasid intervjuudes oma taustast, kogemustest ja sellest, millest konverentsil juttu tuleb. Võta tass kohvi ja naudi lugemist!
“Müügiesitlust tehes mõtle, mis on kõige olulisem ja keskendu sellele. Seejärel ürita oma jutt lühikeseks ja fokuseerituks saada. Just lugesin uurimust, et inimeste tähelepanuvõime on kahe kümnendiga langenud 150 sekundilt 47 sekundini. See on aeg, kui kaua inimesed keskenduda suudavad. Investorid vaatavad ettepanekuid 40% vähem kui varem. Inimeste võime informatsiooni ja detaile omandada kahaneb. Elame dopamiini majanduses.”
“Sotsiaalmeedia on hetkel huvitav paik. Niinimetatud “turunduseksperdid” arutlevad selle üle, kas Z-generatsioonile meeldiv hullumeelne turundus on hea või halb. Ma ei arva, et see oleks midagi uut.Hullumeelset turundust tehti enne kui Z-generatsioon sündis. Turundus ongi normide murdmine.
Sinu brändil peab sotsiaalmeedias iseloom olema, sa pead meelt lahutama. Kas sa pead klientide üle nalja tegema nagu Ryanair, Duolingo või Liquid Death? Ei pea. Tähelepanu saab mitmel erineval viisil. Võid olla lihtsalt lahe ja humoorikas.Kõige tähtsam on mõista, miks inimesed sotsiaalmeedias on. Me ei lähe sinna, et näha mingit jube igavat brändi. Tahame meelelahutust! Olgu see siis suitsupausil, ühistranspordis või vetsus – tahame sotsiaalmeedia abil igapäevasest s*tasest reaalsusest pääseda.”
“Turunduskraad annab hea tausta, aga selleks ajaks, kui lõpetad, on paljud asjad juba vananenud. Turunduse kontseptsioonid pole keerulised, neid saab ka ilma koolita õppida. Peaasi, et õpid, kuidas olla uudishimulik.Turundus on kultuuri mõistmine. Hea on aru saada, mis maailmas toimub. Ütlen alati, et turundajad võiksid rohkem ilukirjandust lugeda, see arendab kujutlusvõimet.Suur osa turundusraamatutest pole eriti head ning neis kirjutatakse sama asja. Aga loe ilukirjandust, vaata filme ja kuula muusikat. Saa aru, mis kultuuris toimub.”
“Reklaami ostvatel inimestel on üks mõtteviis, loovatel aga teine. Seepärast on tihti tulemuseks üsna ratsionaalne kampaania. Ratsionaalsusel pole midagi häda, aga seda tuleb dramatiseerida. Pangad tihti seda ei mõista. Nad ütlevad inimestele, millised on nende kasud ja kuidas pank töötab, ning loodavad, et inimesed saavad aru. Panga tööloogika ning kõikide kasude selgitamine pole piisav, et inimesed seda mõistaksid.
Ma toon analoogiaks alati selle, et ega ei olnud ju nii, et sa kirjutasid oma elukaaslasele kirja kõigi oma heade omadustega ja ta hakkas sind automaatselt armastama. Ei, te käisite kohtamas, sa pidid olema nutikas, naljakas ja hea välja nägema ning seejärel tuli armastus.”