12.04.2019

Kõigi Eesti annab võimaluse meelsust näidata ja oma hääl kuuldavaks teha

Lähemalt räägib kodanikuliikumise Kõigi Eesti
põhjustest ja eesmärkidest kampaania kommunikatsioonitiimi liige Hedi Mardisoo.

Mis on Kôigi Eesti? 

Kõigi Eesti on kodanikuliikumine, mis seisab
üksteist austava, hooliva, väärika ja võimalusterohke Eesti eest. Liikumine sai
algusest ühisest murest, kuidas äärmuslik ja populistlik retoorika ning lokkav
poliitiline kultuuritus seab ohtu Eestile olulised väärtused ning põhimõtted. 

Vaata ka: 

facebook.com/koigieesti 

koigieesti.ee 


hedi%20mardisoo block

Fotol: Kõigi Eesti kommunikatsioonitiimi liige Hedi Mardisoo

Kuidas see kampaania sündis? 

Nagu aktivism ikka – välkkoosolek,
tegevuskava ja seejärel selle järgi liikumine. Mitte ükski algataja ei olnud
varem niivõrd suurt kodanikuaktsiooni korraldanud. Paljud hüppasid veel juba
sõitma hakanud rongile ning inimesi lisandub tänaseni. 

Kampaania põhisõnumi väljatöötamisse on üsna
algusest peale olnud kaasatud eri taustaga inimesed, kes räägivad emakeelena
eesti, vene, inglise ja muid keeli. 

Kampaania ja liikumise mõte on pakkuda
inimestele avatud, kaasavat ja positiivset platvormi, mille läbi väljendada oma
rahulolematust sellega, kuidas hakati looma uut koalitsiooni, millega kaasnes
inimestele valetamine ja hirmutamine ning otsesed rünnakud läänelikule
ühiskonnale omastele väärtustele ja vabadustele. 

Sealt kujuneski välja meie liikumise ja
kampaania edasine tuumik – olla platvormiks, kes ühendab ja kaasab, hoides
fookuses Eestile olulisi põhiväärtusi ning vabadusi. 

Tänaseks on meil olnud juba 3 kampaaniat,
millest esimene ja suurim lõi Eestis enneolematu pretsedendi, kus ühe päevaga
liitus meie lehega Facebooki kanali kaudu enam kui 20 000 inimest ja kolme
päevaga enam kui 25 000. 

Miks see kampaania nii edukas oli? 

Kampaania oli 100% siiras, isetu ning
kannustatud ühisest murest Eesti ühiskonna käekäigu pärast. Tänapäeval see
kõnetab inimesi. Teostus oli kombinatsioon ühiskonna tunnetusest, targast
kommunikatsioonist ning tipptasemel loomingulisest teostusest.  

Sihtgrupp, kellele meie kampaania korda läks,
omab sotsiaalset närvi, sarnaseid põhiväärtusi. Neile ei meeldi, kui neile sõnu
suhu pannakse, vaid jäetakse ruumi oma tõlgendusteks nii kirjas kui ka
visuaalis ning pakutakse võimalusi kaasa lüüa. Tühi vs täidetud süda, kaasav vs
vastanduv sõnum.  

Viral turundus ja influencer kampaania töötasid suurepäraselt, kuna
inimesed said jagada oma muret, kirjutades liigutavaid pühendusi ja
üleskutseid, millest võiks kauni “Kõigi Eesti“ raamatu köita. 

Millised on eesmärgid? 

Kindlasti on igal liikumisega ühinenul oma
mured ja eesmärgid. “Kõigi Eesti” annab võimaluse oma meelsust näidata ja oma
hääl kuuldavaks teha. Loodetavasti annab see praegustele läbirääkimisi
pidavatele poliitikutele, meedia juhtidele ja toimetajatele tugeva sõnumi, et
inimesed on mures, kuna lõhe ühiskonnas on sügav ja täna toimuv ähvardab seda
aina süvendada. Tänane lõhestumine ei ole
tekkinud päevade või kuude, vaid aastatega, ja sel on põhjus.  

Konkreetsemalt: 

  • Loodame saada võimalikult palju
    inimesi pühapäeval Kõigi Eesti Laulule, et liikuda online’ist pärismaailma.
  • Tahame jääda platvormiks, mis
    läbi ühisosa ja Eestile oluliste väärtuste kaasab ja ühendab, inimesi,
    mitte ei lõhesta ja vastanda.
  • Hoida läbi meedia, sotsiaalmeedia
    ja ürituste fookuses meie manifestis väljatoodud teemasid, faktipõhist
    argumenteerimist ning aidata kaasa valeuudiste leviku ohjeldamisele.

k%C3%B5igi%20eesti%20laul block

Tule Kõigi Eesti Laulule – tasuta kontsert Tallinna Lauluväljakul 14.
aprillil kl 15.00 

Üles astuvad Ewert and The Two Dragons, Ivo ja Robert Linna, Revals, Lenna,
Svjata Vatra, NOËP, Mari Kalkun, PX Band, Tanel Padar, Synne Valtri Band,
Stefan, Idealnõje Ljudi. Esinejaid lisandub!

Täpsema info kontserdi kohta leiad liikumise kodulehelt www.koigieesti.ee 

Kes on selle kampaania taga? 

Pikk nimekiri kommunikatsiooni inimesi,
disainereid, turundajaid, ajakirjanikke, ettevõtjaid, produtsente jne.
Igapäevaselt on erinevate ülesannetega ametis 30-40 inimest, kontserdiga seoses
veel ligi 100 vabatahtlikku, korraldusgrupiga on liitunud 1400 inimest ja FBs
on meil 28000 toetajat ning pühapäevasele kontserdile on end juba huviliseks
märkinud ligi 17000 inimest. 

Turundusega haakuvate teemadega on ametis üks
osa kogu seltskonnast, nimetame siinkohal nemad ära.  

  • Loovtiim: Marko Russiver, Tõnu Runnel, Uku
    Kristjan Küttis, Joosep Volk.  
  • Kommunikatsioonitiim: Silver Tambur, Kristi
    Roost, Hedi Mardisoo, Ave Tampere, Julia Tomberg, Aleksander Valdmann, Ragnar
    Sass.  
  • Sotsmeedia: Dea Paraskevopoulus, Sander
    Gansen, Lele Saarts, Rando Kauge, Kaupo Kalda, Marko Saue, Agnes Talalaev.  

Aga neile lisaks on meil veel suur
kontsertitiim, tõlkijad, fintantsidega tegelejad jt. 

Ja kôik tehakse pro bono? 

Jah, keegi tiimist palka ei saa, pigem suur
osa meist toetab on oma isikliku rahaga kontserdi toimumist.

Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt